..: ČD vypsaly výběrové řízení na nákup 100 ojetých vozů :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

Interiér vozu Bimz, foto: http://www.grahnert.de/ Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.

Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.

Zdroj: České dráhy


xfilipís | 14.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
14.08.2009 (21:23)  
SYN: je jasne, ze na osobaky by se esus hodil vic, to ale nic nemeni na faktu, ze by se na dane R vice hodila primestska nez rychlikova souprava
registrovaný uživatel tom_ 
14.08.2009 (20:23)  
V německu by tyto vozy šly do šrotu, protože již neodpovídají standardu pro komfort cestování na tamní železnici. U Českých drah budou jezdit ještě minimálně dalších 30 let.
14.08.2009 (20:01)  
SYN: Patrové jednotky nejsou žádná výhra, obzvlášť ne ešusy, které mají další nevýhody jako např. pohon jen 1/3 dvojkolí nebo nehorázné netěsné mezivozové přechody s návalky. Dobře řešená jednopodlažní jednotka se kapacitou dost blíží patrové jednotce o stejné délce. U patrových jednotek je pomalejší výměna cestujících, je tam plno nevyužitého místa jako schodiště apod., elektrická výzbroj musí být umístěná ve strojovnách, protože nemůže být na střeše ani pod podlahou, což dále zmenšuje prostor pro cestující. V neposlední řadě mají kvůli dvěma patrům stísněnější interiér.

Co se týče konfigurace těch desir mainline, tak by se mohly různě spojovat třeba dvou-, tří- a čtyřvozové jednotky, neviděl bych v tom nějaký velký problém.
Push-pull soupravy s lokomotivou by byly vhodnější spíše pro méně zastavující vlaky.
registrovaný uživatel SYN 
14.08.2009 (19:23)  
No, na tuhle příměstskou možná přece jen ty ešusy, mohlo by to jinak vycházet dost dlouhé, no asi by se to vešlo když tu dneska jezdí 6-7 vozů a taky vejdou ale přecejen... na ty konce nástupišť to bývá dost daleko... a frekvence mírně roste...
Ale úplně nejradši patrové push-pully.

P.S. V jaké kofiguraci byste doporučil ty Desira? Trojdílná a jezdit většinu času spojené dvě? To by možná těsně vyšlo, ale spíš ne (nebo jak na kterej vlak) Nebo jinak?
14.08.2009 (18:16)  
Raději bych prosil desira mainline, ešusů už bylo opravdu dost...
registrovaný uživatel SYN 
14.08.2009 (18:03)  
KK: Ale mají cestou relativně málo zastávek, kdežto osbáky Vranovice - Tišnov (některé i dále) zastavují úplně všude, takže by se jim ten ešus možná hodil víc...
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
14.08.2009 (17:22)  
Anebo řidící vůz. Pak by mohl mít celou trasu v čele resp. na zadku loko 362 s Vmax 140km/h což je lepší než plecháč. Protože jak se v Břeclavi rychlé eso odpojí tak pak nečinně čeká na proti rychlík od Brna a ten si vezme. A plecháči by se uvolnili na..nvm na co, ale něco by se myslím našlo.
registrovaný uživatel Kakov 
14.08.2009 (16:49)  
Bartisko: no nevim nevim, ale vzhledem k tomu, ze v IDSJMK fungujou tyto R (Olomouc-Břeclav-Brno) jako "primestske" vlaky tak bych na nich nejradeji dvousystemovy esus nebo neco k tomu adekvatniho, nez klasickou rychlikovou soupravu, a vyresil by se tim i preprah v Breclavi
registrovaný uživatel Kakov 
14.08.2009 (16:41)  
SzKT: jj plne souhlasim Bimz maji naprosto shit rozmisteni sedadel jednu dobu jezdily na R Praha-Plzen-NSR po dvou zkusenostech jsem se temto R take radeji vyhnul
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
14.08.2009 (13:43)  
Tak to su zvědavý, jestli už konečně k něčemu dospějeme. Každopádně to bude kvalitativní skok vpřed. A uvolněné vozy Bee a Bpee by se šikly ještě taky na R Brno-Břeclav-Olomouc (a zpět). Ne že by se mi Bimzy nelíbily, ale radši uvidím na R Bpee a Bee.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko