..: ČD vypsaly výběrové řízení na nákup 100 ojetých vozů :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

Interiér vozu Bimz, foto: http://www.grahnert.de/ Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.

Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.

Zdroj: České dráhy


xfilipís | 14.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
14.08.2009 (11:20)  
Borecek 13: Běžný cestující tak snadno nepozná, jestli má vůz klimatizaci. Takže nejlepší by asi bylo, kdyby okna v klimatizovaných vozech byla zamčená. Dobře to je vyřešené v railjetu, tam se okna nedají otevírat vůbec.
registrovaný uživatel sAd 
14.08.2009 (11:13)  
Kdesi jsem četl, proč se ČD rozhodly pro nákup ojetin. Důvodem je to, že nové vozy by se začaly dodávat nejdříve za dva roky a stály by 4× více. Vzhledem k tomu, jaký stav panuje u vozů nyní, je to myslím ta nejlepší volba.
registrovaný uživatel Raquac 
14.08.2009 (11:11)  
Rail-2005: Jaky tlumic torznich kmitu mate na mysli?
14.08.2009 (11:10)  
Někteří cestující dokážou otvírat vyklápěcí okna i v jednotkách ř.612 DB. Jednomu pit..ci je zima druhému zas teplo. Takže "hokej" jim z toho neudělá řazení soupravy,ale jejich vlastní hlava!
14.08.2009 (10:55)  
SYN: Všechny vozy Ampz/Bmz/WRmz klimatizaci samozřejmě mají. Možná si to pleteš s Aee/Bee/Apee/Bpee, z nichž zhruba polovina po druhé rekonstrukci klimatizaci má a druhá část zůstala ve stavu po první rekonstrukci z roku 1997. Jinak část vozů s klimatizací a část bez je podle mě blbost, protože by v tom cestující měli akorát hokej a měli by ještě větší sklony otevírat okna v klimatizovaných vozech apod.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
14.08.2009 (10:40)  
Rail-2005: Nevím, mě Corraily ve Francii nikdy nevadily. Po technické stránce asi nejlepší jsou opravdu ty Bimzy, ale osobně je jako jediné německé vozy vysloveně nemusím a když můžu, tak se jim vyhnu. Co je platný klidný chod, když to má tak neuvěřitelně debilní uspořádání sedadel!
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
14.08.2009 (10:34)  
Ty Corail vozy jsou některé dokonce i z let 1988, 1989. Sám jsem takové osobně viděl (a jel). Dle mého názoru mají několik nevýhod. Nemají vákuové WC, nemají odsuvné dveře, na horším svršku mají takový kývavý chod, asi jako kačena. Je to dáno konstrukcí podvozků/skříně. Chybí jim tlumič torzních kmitů (jako mají standardně Bmz i Ešusy). Jinak podvozek má klidný chod i při 200 km/h. Vykoušeno v relaci Strasbourg - Mulhouse a Paris - Orléans.

Osobně bych byl radši pro rekonstrukci německých Bimz.
registrovaný uživatel Busman 
14.08.2009 (10:34)  
SYN: Cože? V těch novějších Emzetách není klima!?!?
registrovaný uživatel Fauny  mail  
14.08.2009 (10:33)  
A čekání na Godota pokračuje..........
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
14.08.2009 (10:29)  
ad thomas1607
jistě, já toto chápu. On ten Bmeer, bude pořád lepší, než ošoupané Bmee a byla by tudíž hloupost, dát Bmeer na obyč rychlík a Bmee nechat jezdit na EC. Vim že čd snad už nemaj Béčka ani na ty rychlíky, a určitě to bude přínos, protože to co se posílá na slovensko mi přijde jako odveta za staré gorily co jezdí k nám (nechci tady nikoho urážet ani hanit 350)...
Ovšem myslím že ty Bimzy/Bmeery nejsou tak pohodlné a dobré na to aby to jezdilo jako EC. Navíc jak známe čd, určitě za nedlouho by se tyto vozy mohly podívat klidně zase "domů" do Německa na nějakém čd-EC...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko