..: ČD vypsaly výběrové řízení na nákup 100 ojetých vozů :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

Interiér vozu Bimz, foto: http://www.grahnert.de/ Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.

Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.

Zdroj: České dráhy


xfilipís | 14.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel LxT 
15.08.2009 (1:12)  
Nemají náhodou také některé bimzy sedačky ve stylu potaženej plast plyší ? Na tohle jsem narazil asi před 3 roky z Phy do Plzně. Bylo to asi na rychlíku z Prady do Mnichova.

Mě se nejlíp sedí v českých Bmee. Jste tam jak v kanapi. Upravíte si to. A ješte kdyby se přidala klimoška +face lift je to super
Má skušenosti na trase ČV ČB. Narazil sem na takové co zřejmě dostaly nové potahy.
registrovaný uživatel bazala68  mail  
15.08.2009 (0:22)  
Nic proti, ale je si třeba uvědomit, že vozy Aimz a Bimz jsou také již za zenitem. Vždyť se jedná o vozy z 80-tých let. Takže pořádný second hand. Chápu, že jejich cena je proti novým vozům čtvrtinová a béčka na IC a EC je již nevhodná a nevyhovující volba. Ale pokud chci omladit vozový park, pak 25 let staré vozy to je opravdu asi úlet. Jak tendr dopadne, je otázka, ale nabízené vozy z Francie či Švýcarska jsou podstatně mladší. Na nové vozy ČD nemají, to se dá pochopit, ale polstrované sesle by neměly být hlavním vodítkem. Ony by Bimzy stejně byly na 160 km/h a řešením pouze dočasným. Životnost vozu i přes prodělanou rekonstrukci je prostě dána. Takže provizorium na tak deset let.
15.08.2009 (0:07)  
Takže podle Elias is best si mercedes tridy E muzeme a audi tt do mesta dovolit ale musime to splacet pet let:d to uz nam asi moc penez na vymenu televize a rohliky moc asi nezbyde. A nechapu jak muzes srovnavat ze nemci utrati vic a porad nakupuji. Tak si tam jdi koupit jizdenku! A podivej kolik tam stat na drahy plati! A presto jaky maj dluhy! To samy rakousko
registrovaný uživatel Kakov 
14.08.2009 (23:34)  
jen k debate o R brno-breclav-olomouc me slo hlavne o to, ze se na ne vic hodi primestsky vlak nez dalkov
14.08.2009 (22:33)  
Jakub Gregor : ,,Mazdu! Nic lepšího.´´:-D. Ale ne, určitě by mi řekli, že na to nemáme. Ale ČD postupem času ano. Kdyby nám to dávali 5 let, tak bychom na to měli.
14.08.2009 (22:14)  
Elias is best: Hele, představ si, že tví rodiče řeknou, že se do rodiny koupí dejme tomu dvě auta, například rodinnou oktávku a malou Corsu pro ježdění po městě. Obě auta jsou u horní hranice toho, co si můžete finančně dovolit. A ty se jich bezelstně zeptáš, proč si ksakru nekoupíte rodinné auto Mercedes třídy E a jako vozítko do města Audi TT Coupé (jen příklad, jasně že nelze porovnávat postavení Bmz na železnici a Mercedesu E mezi auty). Copak myslíš, že ti na to řeknou?
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
14.08.2009 (21:55)  
Elias is best : Němci nakupují snadno, kdyby totiž tady už dávno fungoval systém ZDO jako je v Německu, snadno by si dráhy mohly pořídit na leasing spousty nových vozidel, protože by měli ze zákona zajištěné vyrovnání ztráty a přiměřený zisk a garanci, že ty výkony budeš jezdit dlouhodobě a na to banky slyši a půjčí .. a to se pak kupuje.

doomlukas: Patrové jendotky, myslím, že nejdále je firma Talgo.
14.08.2009 (21:49)  
josef Novák : Uvažuj. To nemáme těch 5 miliard obzvlášť po té, co ČD naposledy koupila nějaké Elefanty a pár emzetek? Co mají říkat takoví Němci? Ti utratí mnohem víc než my a podívej se. Oni budou znovu nakupovat.

Navíc nezapomínej šrotovné pro vlaky a ani na to, že to ČD mohou dodat postupně.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
14.08.2009 (21:40)  
Jednotky na těch rychlících...jako, bylo by to pěkné cestování, nicméně řídící vozy nejsou zas tak vzdálené realitě (samozřejmě pokud to konečně začne někdo páchat) a taky cenově přijatelnější na dnešní české železnici.
A otázečka: neví se, které francouzské Coraily by to přesně byly? (řada)
tom_: němci sou moc rozmazlení, porád by chtěli šetko nové...já v Bimzech nevidím žádný problém ohledně komfortu, rozhodně lepší než to co tady většinou máme teď.
registrovaný uživatel Kakov 
14.08.2009 (21:30)  
doomlukas: jezdit se spojenyma desirama povazuji za nesmysl, pac tam kde potrebuju 2 kabiny strojvedouciho mam najednou 4, 6 ci dokonce 8 kabin (to je jen demonstrativni ukazka), takze je takove vozidlo notne drazsi, nez jedno o stejne kapacite,
proto takove reseni jen pokud by treba z Breclavi jelo jedno na olomouc a druhe na bratislavu, nebo pro nejaky exponovany casy jako posileni kapacity, ale standardne jezdit trvale se spojenymi soupravami nepovazuji za dobre
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko