..: ČD vypsaly výběrové řízení na nákup 100 ojetých vozů :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

Interiér vozu Bimz, foto: http://www.grahnert.de/ Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.

Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.

Zdroj: České dráhy


xfilipís | 14.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
17.08.2009 (12:12)  
Ono hlavně, pokud by se SBB něčeho zbavovaly, asi by to byl tento typ: http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/car/RIC/Bpm51/pix.html - a to fakt není nic moc (vlastní zkušenost).
registrovaný uživatel eton11 
17.08.2009 (12:07)  
Miroslav Zikmund:

Myslel jsem to ironicky. Podle tiskových zpráv to při spouštění projektu Moudivláček vypadalo, že se na něj všechny státy jen třesou :-)
registrovaný uživatel bugear 
17.08.2009 (11:14)  
IV.2.1) Kritéria pro zadání zakázky
Nejnižší nabídková cena

Takže na parametrech nezáleží, hlavně levně.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
17.08.2009 (8:16)  
Miroslav Zikmund: Tak podle řazení vlaků SBB http://www.reisezuege.ch/reisezuege/index.php?action=0 do Záhřebu jezdí novější verze Bpm z 80. let, což ostatně odpovídá tomu, co jsme tam nedávno viděli. A tuhle verzi rozhodně do ČR prodávat nebudou, mají s ní své (vnitro) plány. Měl jsem na mysli tohle: http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/car/RIC/Bpm51/00-PREVIEWS/CFFLDE_22avr07.jpg.jpg. Nicméně souhlasím, že není moc pravděpodobné, že se s tím u nás setkáme. I když bych byl moc rád, stejně jako za ty francouzské Corraily. Ale obávám se, že jestli se něčeho někdy dočkáme, budou to zase jen východoněmecká Béčka, rekonstruovaná na Bimzy.
17.08.2009 (7:16)  
17.08.2009 (1:06)  
eton11 : kterou Evropu ???? Ani benevoletní Rakousko s pověstnou rakouskou "schlamperei", což je jiný výraz pro český "bordel na dráze" nemá zájem o italský krám ... Do Německa může leda tak do Bad Schandau v rámci příhraniční dopravy náhradou za klasické soupravy s bastardem nebo 810 v "kladivka".

SzKT : některé vámi popsané SBB vozy jezdí do "bývalé Jugoslávie" na odpovídající větvi "Zurichsee", jiné jezdí jen interně. V tom "SBB Wagen gemischt" se lze těžko vyznat. Ovšem pochybuji, že by "SBB Wagen schunt" skončil v majetku ČD a.s., i když bych si nad něčím podobným "medil".
SBB & BLS & company raději cokoli modernizují v rámci "periodické údržby" nebo to nechají stát v "kopřivách" s lokomotivou, aby v případě potřeby mohl být tento "historický" šrot použit k náhradě zpožděného "EC aus Östrereich" nebo italského "CIStěmkina" "da Milano Centrale / Venezia" > "a SBBsko".
16.08.2009 (22:09)  
SzKT : Počkat, nejsou to ta zelenobílá Bpm?
registrovaný uživatel eton11 
16.08.2009 (21:45)  
Comenius:

Myslím že ani ČD neví, kde ty vozy budou jezdit (až je za 10 až 15 let koupí).

Pendolina podle tiskových zpráv taky měla (a budou) brázdit celou Evropu.
16.08.2009 (21:42)  
16.08.2009 (21:39)  
V článku je špatně uvedeno,vozy Bee272 přejdou na Rychlíky Pha-České Budějovice,nikoli nově nakoupené vozy ze zahraničí!!
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko