..: ČD vypsaly výběrové řízení na nákup 100 ojetých vozů :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).

Interiér vozu Bimz, foto: http://www.grahnert.de/ Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.

Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.

Zdroj: České dráhy


xfilipís | 14.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
20.08.2009 (18:49)  
Jakub Gregor : Pochopil jsem, ale ČD by ty peníze nsad sehnaly. Navíc za šrotovně.
registrovaný uživatel SYN 
20.08.2009 (11:15)  
Elias is best: Při tom jak ČD nemají skoro žádné prachy na nákup vozidel tak bych jim za nákup 100 Xmz nadal do deb... rozhazovačnejch co utratí miliardy a pak nebudou mít ani na vodu. Ještě tak 10 mzet na doplnění a trochu rezervu na mezinárodní vlaky, ale stovka je prostě rozhazování peněz když jich je málo. Ty Bimzy mi na naše podmínky příjdou tak akorát, teda pokud budou řádově za tu cenu co se uvádí.
Tvoje sny jsou prostě příliš vzdálené realitě...
18.08.2009 (20:41)  
Elias: Evidentně jsi nepochopil, co jsem se ti snažil tou story o Mercedesu a Audině říct, takže ti to řeknu polopaticky: UŽ TO PROSÍM TĚ NEHUL A V PŘÍPADĚ POTŘEBY OMÝVEJ PŘIROZENÍ VLAŽNOU VODOU!!! (Doporučení č. 2 platí především v případě erotického snu o 70 Bmz atd.)
18.08.2009 (20:06)  
EC 119 Comenius

Nechcu, ale na co Bimz-y, když budou za 10 let stejně asi k ničemu. Opravdu, těch 70 Bmz + 30 WRmz + 10 Ampz je lepší nápad, ne?
18.08.2009 (14:47)  
Josef Petrák : dopátrat se toho, jaká konkrétní modifikace vozu, s ohledem na v současné době existující fotky vozů, v reále jezdila, je velice ošidné. Švýcarské vozy procházejí různými formami modernizace v rámci dílenských oprav, například "jen" nahrazení stahovacích oken plnými. Hnědé textilní sedačky existují nejméně ve dvou provedeních, část vozů režimu RIC má jen přechodnost na DB a ÖBB.
Zvenku stejně (na fotce) vypadající vozy se liší. Dnes existuje kategorie vozů s možností jezdit na trati "NBS" a "LBT".
V prvních letech spojení Švýcarsko – Praha jezdila i švýcarská celozelená kupata s těmi proužkovanými potahy sedaček (zelené nekuřáky, červené kuřáky) z blíže nespecifikované hmoty vypadající sice velmi chudě, ale sedělo se na tom dobře.
Co se vlastně stalo se švýcarskými kupaty, o tom se nikde nepsalo, Já je tam ještě na vnitru pamatuji z roku 1990, ale v dalších letech jezdily jen velkoprostory. Kupata "ve švýcarských" barvách se na švýcarské koleje vrátila až v rámci klasických souprav CISALPLINO.
18.08.2009 (7:19)  
Elias is Best-ty jsi nějakej divnej poslyš,ty chceš pořád hnít v Béčkách?Každý lepší vagon než B je zlepšení.
18.08.2009 (0:58)  
Ad EC A.Einstein) Pokud je mi známo, tyhle zelené Bpm SBB na něm jely jen poslední den existence, jako náhradní souprava, kdy se ty standardní Bpm z 80.let už připravovaly na jiné spoje v novém GVD.
17.08.2009 (22:35)  
Samir Lepara : To už radši ty Bimz-y. Ale nejraději nic!
17.08.2009 (19:36)  
SzKT : tohle jsou z mého pohledu nejlepší švýcarské vozy z hlediska sedaček. Hlavně se v nich dobře spinká ... V RICové modifikaci tyhle vozy jezdily na EC 166/167 Albert Einstein z Interlakenu Ost do Prahy, resp. v opačném směru do Zürichu a pak jako IC pod jiným číslem do Interlakenu.

Jinak k tomu řazení > podle něj ale žádný SBB vůz do Beogradu ma nejezdí. Zřejmě se jednalo o náhradu za vůz JŽ.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
17.08.2009 (13:06)  
Ano, tohle přesně mám na mysli. Ovšem oproti B je to pořád hyperluxusní svezení...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko