Praha — České dráhy se po dvou letech jednání s Deutsche bahn rozhodly vypsat mezinárodní výběrové řízení pro nákup 100 používaných rychlíkových vozů ze zahraničí. Dřívější snahy drah o přímý odkup 100 vozů Bimz od Německých spolkových drah bez výběrového řízení dohodou nevyšly — zejména díky nejisté formě financování, finálního vlastnictví vozů a možnosti nasazení mimo Českou republiku. Ve výběrovém řízení poptávají 100 vozů vybavených klimatizací, maximální rychlostí alespoň 160 km/h pro nasazení na expresy a další vlaky vyšší kvality. Standardem má být 6 míst v kupé, část dodaných vozů musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a 10 z uvedené stovky vagónů by mělo být 1. třídy. V současnosti se jedná o nejrychlejší a nejlevnější způsob, jak získat kvalitativně lepší vozy za relativně nízkou cenu. Celý kontrakt má být financován pomocí desetiletého leasingu a hodnota kontraktu přesáhne přibližně 1,5 miliardy Kč (cca. 60 milionů eur).
Německé vozy řady Bimz a Aimz nabízí mnohem větší komfort díky modernějšímu uspořádání interiéru a polstrovaným sedačkám, vyšší maximální rychlost 160 km/h (pro rychlost 200 km/h a vyšší je v ČR požadována tlakotěsná skříň vozu) či podvozky GP 200 pro lepší jízdní komfort. Na některých spojích nahradí také letité východoněmecké vozy řady B. Při nákupu by měly být upraveny a převedeny do mezinárodního režimu RIC, aby mohly být nasazovány i v mezinárodní dopravě. Počítá se s nimi zejména na spoje kategorií EC, IC a Ex na páteřní lince z Prahy na Moravu, případně dále do zahraničí; některé vozy by měly jezdit i na běžných vnitrostátních rychlících, např. z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Vozy, které zde jezdí nyní, by se měly přesunout na vnitrostátní dálkové rychlíky.
Prvním demonstrátorem takové rekonstrukce byl vůz „Bmeer.001“, který připravily a prezentovaly dílny DB ve Wittenberge. Vznikl rekonstrukcí z řady Bimz dříve nasazované na spojích InterRegio. Německé vozy ale nejsou jedinou volbou. V nabídce jsou také zánovní francouzské vozy Corail nebo vozy původem ze Švýcarska. Nasazení prvních kusů řad Bmeer/Ameer na pravidelných spojích se očekává v průběhu roku 2010.
Zdroj: České dráhy
Tvoje sny jsou prostě příliš vzdálené realitě...
Nechcu, ale na co Bimz-y, když budou za 10 let stejně asi k ničemu. Opravdu, těch 70 Bmz + 30 WRmz + 10 Ampz je lepší nápad, ne?
Zvenku stejně (na fotce) vypadající vozy se liší. Dnes existuje kategorie vozů s možností jezdit na trati "NBS" a "LBT".
V prvních letech spojení Švýcarsko – Praha jezdila i švýcarská celozelená kupata s těmi proužkovanými potahy sedaček (zelené nekuřáky, červené kuřáky) z blíže nespecifikované hmoty vypadající sice velmi chudě, ale sedělo se na tom dobře.
Co se vlastně stalo se švýcarskými kupaty, o tom se nikde nepsalo, Já je tam ještě na vnitru pamatuji z roku 1990, ale v dalších letech jezdily jen velkoprostory. Kupata "ve švýcarských" barvách se na švýcarské koleje vrátila až v rámci klasických souprav CISALPLINO.
Jinak k tomu řazení > podle něj ale žádný SBB vůz do Beogradu ma nejezdí. Zřejmě se jednalo o náhradu za vůz JŽ.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.