..: Policie šetří sabotáž na železničních přejezdech :..

Přejezd - ilustrační foto Třinec — V pondělí 10. 8. večer došlo na trati 320 mezi Třincem a Jablunkovem k poruše na celkem čtyřech železničních přejezdech. Neznámý pachatel propojil koleje a tím aktivoval přejezdové zabezpečovací zařízení (PZZ). V médiích (Novinky, iDnes, …) ohledně této události proběhly různé, nepřesné a vzájemně se rozcházející informace, kdy mělo mimo jiné dojít k vyřazení přejezdu z činnosti a vlaky měly jezdit bez spuštěné signalizace na přejezdu. Na základě těchto nepřesných informací jsme oslovili Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) se žádostí o bližší informace.

Jak ŽelPage sdělila Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty, ve 21:40 v žst. Třinec došlo k signalizaci obsazení kolejových obvodů prvního a druhého traťového úseku ve 2. traťové koleji a výstraze na přejezdovém zabezpečovacím zařízení. Ihned po zjištění této události výpravčí nahlásil poruchu odpovědným pracovníkům SŽDC, Správě dopravní cesty Ostrava a Správě sdělovací a zabezpečovací techniky do Českého Těšína. Zaměstnanci SSZZ dorazili do Třince cca ve 22:10 a po seznámení se situací odjeli k přejezdu PZZ G7 v km 310,400, kde zjistili, že přejezd je uzavřen a přes něj kolem stažených závor projíždějí řidiči silničních vozidel.

Jak bylo následně zjištěno, neznámý pachatel vyzkratoval kolejnice v oblasti přejezdů na druhé traťové koleji a tím došlo ke aktivaci signalizace a spuštění závor. Jednalo se o čtyři železniční přejezdy — dva v úseku stanice Třinec (km 310,400 a 309,598) a dva v úseku zastávky Vendryně (km 308,212 a 307,987). Protože šlo o úmyslné ovlivnění zabezpečovacího zařízení, šetří celou událost Policie ČR jako podezření z obecného ohrožení.

O případu byla zároveň informována i Drážní inspekce ČR, která však událost nevyšetřuje, resp. nepovažuje jí ve smyslu zákona o drahách za mimořádnou událost, protože PZZ fungovalo podle platných předpisů. Po dobu poruchy vlaky jezdily pouze po první traťové koleji. Provoz v plném rozsahu byl obnoven až ve 22:40.

Zdroje: SŽDC, Novinky.cz, iDnes.cz, České noviny/ČTK


JRtrain Poslat mail autorovi | 17.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
17.08.2009 (19:33)  
Správně zní: Správě sdělovací a zabezpečovací techniky (SSZT) a ne Správě sdělovacího a zabezpečovacího zařízení
to jen tak na okraj
Karel Farkač: Které nové systémy např. PZZ, které při obsazení přibližováku nepřejdou do výstrahy, máte na mysli?
17.08.2009 (19:15)  
Farkač Karel : tento jednoduchý systém funguje na metru "vzor SSSR" ve "Velké zemi", resp. bývalé ... Takže je tu úkol pro historiky vypátrat, kdože byl vlastně první ...
17.08.2009 (19:01)  
Farkač Karel: Že vlak projede
návěst stůj a pak děj se vůle
boží, není moc pravdivá
připomínka... Slyšel jsi někdy o
"živém tlačítku"? To musí fíra
pořád mačkat (tuším v intervalu
5 sekund, ale tímto si nejsu
jistý) a pokud ho nezmáčkne,
napřed se ozve hlasitý zvuk,
kdyby fíra zaspal a pokud ani
potom tlačítko nezmáčkne, vlak
sám zastaví na rychlobrzdu.
Tento systém funguje už
hezkých pár desítek let, od té
doby, co páru začaly střídat
diesly! Vím to, pac mi o tom
vyprávěl můj děda-bývalý fíra,
který před důchodem
strojvedoucí aj školil. To stejné
tlačítko slouží aj k potvrzení
převzetí návěsti, pokud je
zavedeno přenášení návěstí na
stanoviště strojvedoucího. Toto
je už v každé
nové/rekonstruované
lokomotivě/jednotce.
Tož něco k článku ještě... Je to
fakt hrůza, co si lidi dovolí dělat.
Kruciš na železnici nejezdí
součástky, jako ve fabrice na
pásu, ale lidi, nebo prostě životy.
Tohle by si měly uvědomit
všichni co si jen tak ze srandy,
hrají s železničním zab. zař!!
registrovaný uživatel Kakov 
17.08.2009 (17:00)  
dalik: musite si uvedomit, ze mentalita lidi v CR je uplne jina nez na zapade, u nas kdyz uz by si toho nekdo vsimnul, tak by to chtel hned vyzkouset, jestli na te ceduli je pravda
17.08.2009 (16:27)  
AD-M 474 003:
Já mám ten dojem, že něco podobného měli Američané již v 19.století, jen s tím rozdílem, že rameno návěstidla bylo umístěné nad kolejištěm (u nás odvráceně) a při průjezdu signálu STůJ, se o sklopené rameno do vodorovné polohy otevřel na parní lokomotivě kohout, začala unikat pára z kotle, strojvedoucí se probudil, zastavil a vylezl na kotel, aby kohout uzavřel. To je ale jen drobnost. Faktem zůstává, že u nás projede vlak okolo návěstidla se signálem STůJ - a potom děj se Vůle Boží.
FRK
registrovaný uživatel zaza 
17.08.2009 (15:55)  
blablabla: Víš o kolik by se tratě prodražily? Místo každého přejezdu nadjezd/podjezd?
registrovaný uživatel dalik2 
17.08.2009 (15:52)  
Nejspíš si nějací kluci chtěli vyzkoušet, jak to funguje. Možná by stačilo na každý přejezd umístit vysvětlovací ceduli, co se nesmí na PZZ dělat. V cizině je normální, že na takovýchto místech jsou vysvětlivky, co se nesmí a co se může stát pro ty, co přijdou ke kolejím poprvé v životě (to není vtip - čerstvá zkušenost z GB). Jenom u nás je tam jenom "POZOR VLAK". Určitě ty cedule nebudou tak drahé, jako pohotovostní výjezd SŽDC.
17.08.2009 (15:35)  
je ostuda, že jsou na koridoru ještě vůbec přejezdy
17.08.2009 (15:34)  
Soudruzi v NDR možná, ale Siemens-Halske v 30. letech měl mechanický systém, který otevřel průběžné potrubí. Jednoduše návěstidlo vystrčilo packu, která zasáhla príslušný element na lokomotivě, a už to syčelo...
17.08.2009 (13:51)  
Je to hnusná srandička. Bylo by ale horší, kdyby tomu bylo naopak. Tato legrácka dokazuje, jak je zabezpečení sítě tratí SŽDC zranitelné.
Kéž by došlo k instalaci nových systémů, které by negativa, například Moravany, nebo pseudopozitiva popsané v události, vyloučila.
Vůbec nejhorší je na zab.zař. ale to, když strojvůdce projede návěst STůJ, tak vlak už nic nezastaví-viz Paskov. Je zajímavé, že soudruzi v NDR už tento problém měli zmáknutý před mnoha lety, spíše několika desetiletími.
FRK
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko