..: Policie šetří sabotáž na železničních přejezdech :..

Přejezd - ilustrační foto Třinec — V pondělí 10. 8. večer došlo na trati 320 mezi Třincem a Jablunkovem k poruše na celkem čtyřech železničních přejezdech. Neznámý pachatel propojil koleje a tím aktivoval přejezdové zabezpečovací zařízení (PZZ). V médiích (Novinky, iDnes, …) ohledně této události proběhly různé, nepřesné a vzájemně se rozcházející informace, kdy mělo mimo jiné dojít k vyřazení přejezdu z činnosti a vlaky měly jezdit bez spuštěné signalizace na přejezdu. Na základě těchto nepřesných informací jsme oslovili Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) se žádostí o bližší informace.

Jak ŽelPage sdělila Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty, ve 21:40 v žst. Třinec došlo k signalizaci obsazení kolejových obvodů prvního a druhého traťového úseku ve 2. traťové koleji a výstraze na přejezdovém zabezpečovacím zařízení. Ihned po zjištění této události výpravčí nahlásil poruchu odpovědným pracovníkům SŽDC, Správě dopravní cesty Ostrava a Správě sdělovací a zabezpečovací techniky do Českého Těšína. Zaměstnanci SSZZ dorazili do Třince cca ve 22:10 a po seznámení se situací odjeli k přejezdu PZZ G7 v km 310,400, kde zjistili, že přejezd je uzavřen a přes něj kolem stažených závor projíždějí řidiči silničních vozidel.

Jak bylo následně zjištěno, neznámý pachatel vyzkratoval kolejnice v oblasti přejezdů na druhé traťové koleji a tím došlo ke aktivaci signalizace a spuštění závor. Jednalo se o čtyři železniční přejezdy — dva v úseku stanice Třinec (km 310,400 a 309,598) a dva v úseku zastávky Vendryně (km 308,212 a 307,987). Protože šlo o úmyslné ovlivnění zabezpečovacího zařízení, šetří celou událost Policie ČR jako podezření z obecného ohrožení.

O případu byla zároveň informována i Drážní inspekce ČR, která však událost nevyšetřuje, resp. nepovažuje jí ve smyslu zákona o drahách za mimořádnou událost, protože PZZ fungovalo podle platných předpisů. Po dobu poruchy vlaky jezdily pouze po první traťové koleji. Provoz v plném rozsahu byl obnoven až ve 22:40.

Zdroje: SŽDC, Novinky.cz, iDnes.cz, České noviny/ČTK


JRtrain Poslat mail autorovi | 17.8.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mandos 
20.08.2009 (19:23)  
pro všechny: zabezpečovací zařízení nám pomáhají zajistit bezpečnost na železnici. Nejsou bombenfest ani idiotensicher.

Použití pájky je ten druhý případ.

Ážetďák: Nerad vás opravuji, ale přivázaná břevna se projeví jako porucha.

ještě pro Kryštof (další vyznavač počítačů náprav): neporadím ti jak, ale věz, že uvolnit počítač náprav je jednodušší než kolejový obvod.
20.08.2009 (17:46)  
Ážetďák : no když jste "teroristovi učedníkovi" poskytl základní návod, co je potřeba udělat, tak bych se ještě hloupě zeptal > k čemu potřebuje takový lotr plynovou pájku a cín. To mu nestačí na obou koncích vodiče "krokodýlci" (eventuálně předem připájení)?
20.08.2009 (11:16)  
To Kryštof:
Všechno jde a pokud se dostaneš do skříně PZZ a znáš zapojení, není problém připojit na cívku řídicího relé trvalé napětí, stačí k tomu dva kusy drátu po cca 2 m, plynová páječka a trocha cínu. Takto upravený přejezd bude trvale bíle blikat a provoz na trati ho absolutně nebude zajímat, ale tohle je příliš specializovaný zásah a vyžaduje vlastnictví klíčů ke skříni PZZ. Mnohem jednodušší je, přivázat břevno závor ke stojanu kusem drátu, nebo provazu a červená světla zatemnit natřením barvou. Takovýto přejezd zůstane rovněž otevřený stále, jen bílá nebude blikat, ale také bude na dozorové stanoviště hlásit normální činnost.
18.08.2009 (21:57)  
Farkač Karel: jako ty "nové systémy" by se daly brát počítače náprav - myslim že "simulovat" průjezd železničního kola je mnohem těžší než jen spojit drutem kolaje - ale nevim jak je to s jejich používáním na koridorech (Opava-Ostrava vmax=100km/h a jsou tam počítače)

Jiří Průša: mě napadl jeden způsob jak zařídit aby vlak projížděl po přejezdu bez výstrahy, ale bylo by to bez bílého světla a je to hazard a šílenství to zkoušet, tak jestli se vyznáte v přejezdech a ezi byste uměl zhodnotil zda by to v praxi fungovalo, tak to mužu poslat na mail - docela by mě to zajimalo
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
18.08.2009 (10:42)  
Blabla: přejezdy na koridoru Brno - Břeclav jsou u Šakvic, v Brně u Dolních Heršpic a ve Vranovicích, to je myslím jen přechod.
18.08.2009 (6:04)  
Mezi Brnem a Břeclaví se ETCS nedělá, vyměňují se jen kolejové obvody, autobloky, napájení a diagnostika.

Blablabla: Něco málo přejezdů a přechodů s PZZ je mezi Brnem a Břeclaví stále.
18.08.2009 (0:30)  
FRK, asi by jsi měl číst i jiné periodika než Železničáre. :) Jinak se tomu říká ETCS a už se to připravuje na úseku Brno-Břeclav. ;)
17.08.2009 (22:46)  
zazo, na 250ce (v úseku Brno-BV) jsou co vím přejezdy zrušeny všude
17.08.2009 (20:22)  
AD-skoumal:
Název PZZ a ani přesný princip neznám. Jen jsem se dočetl cca před deseti lety v týdeníku Železničář, že je v intenzivní přípravě pro celou Evropu bezdrátové družicové sledování pohybu vozidel po kolejích a s tím spojeno zabezpečovací zařízení, jak pro vlaky, tak pro silniční vozidla na železničních úrovňových křížení.
Jak je vidět, vývin ještě nepostoupil tak daleko, aby nebylo nutno využívat kontaktní systémy zab.zař. a u nás hodně věcí stále leží na lidském faktoru. A toho využívají různí hlupáci, kteří vlastně ohrožují bezpečnost, protože při mnohonásobném opakování může dojít k návyku, že přejezd XY je stále bezdůvodně zavřený, a tak dochází k porušování pravidel silničního provozu projížděním automobilů, i když signalizační zařízení jízdu přes přejezd nedovoluje. A to je velmi nebezpečné. FRK
17.08.2009 (19:47)  
Mám pocit že řešíte něco trošku jiného,článek je o přejezdu nikoliv o projetí návěstidla zakazující jízdu.
Původní zpráva v mediích byla o otevřených přejezdech a "bílém" světle,potom sice iDnes.cz vydal demenci a potvrdil zavřené přejezdy,ale v další den v MF DNES vyšlo krátké oznámeni opět o otevřených přejezdech,to samé dnes v časopise Týden opět jen krátké oznámení,holt kachna která si žije svým životem dál.
Ovlivnit přejezd aby byl stále uzavřen jde celken snadno kdo ví kam má položit,stačí pětikoruna,ale ovlivnit přejezd aby při obsazení přibližovacích úseků nevyzváněl zvládne jen odborník a to zásahem do vnitřní logoky přejezdu,nebo porucha s pravděpodobností vzniku 1:1 a hodně nul.
P.S. podobné "hraní" si s přejezdem se před pár lety pravidelně v pátek a sobotu odehrávalo v Dobřichovicích,tam se požívala "dvacka".
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko