..: SC Bus do Norimberku vyjede 9. srpna: známe jízdní řád a tarif :..

DB Expressbus / ČD SuperCity Bus, technický výkres, foto: ČDPraha - Z Prahy do Norimberku za 3 hodiny 45 minut se cestující Českých drah budou moci poprvé svézt v neděli 9. srpna. Dopravním prostředkem ovšem nebude vlak, ale přímý autobus v barvách Deutsche Bahn, který u ČD ponese produktové označení SC Bus. Denně propojí obě města v každém směru šest povinně místenkových spojů, vedených po dálniční trase přes hraniční přechod Rozvadov-Waidhaus. První autobusový spoj vyjede z Prahy hl.n. v 7:30 ráno a další budou následovat v průběhu dne v dvouhodinovém intervalu až do 17:30. V opačném směru bude první možností ranní SC Bus 1051 ze stanice Nürnberg Hbf. v 8:45. Moderní klimatizované autobusy DB Expressbus kromě pohodlných sedadel ve dvou cestovních třídách nabídnou zásuvky 230 V, palubní WC nebo snack bar. K mezistátní jízdence cestující zaplatí ještě cenu povinné rezervace: 4 € pro 2. třídu a 5 € pro 1. třídu, v niž bude zákazníkům navíc poskytnuto občerstvení.

SC Bus: jízdní řád a tarifní podmínky

Autobusy budou z pražského hlavního nádraží vyjíždět ze stanoviště B2 vedle staré Fantovy nádražní budovy; v Norimberku pak u hlavního vchodu do budovy stanice Nürnberg Hbf.

SC Bus105010521054105610581060
Praha hl.n.7:309:3011:3013:3015:3017:30
Nürnberg Hbf.11:1513:1515:1517:1519:1521:15
105110531055105710591061
Nürnberg Hbf.8:4510:4512:4514:4516:4518:45
Praha hl.n.12:3014:3016:3018:3020:3022:30

Interiér autobusu DB Expressbus / SC bus ČD, foto: České dráhy Podmínkou využití spoje je předem zakoupená rezervace v ceně 4, resp. 5 eur podle zvolené třídy. Jako jízdní doklad bude navíc možné využít pouze přímou mezistátní jízdenku podle tarifu TCV. Její běžná cena činí 48 € pro 2. třídu nebo 78 € pro 1. třídu a dají se na ní uplatnit standardní slevy v mezinárodní dopravě, včetně In-karty/RailPlus, BahnCard 25/50, slevy pro děti nebo skupinové slevy. Držitelé síťových jízdenek ČD nebo DB, včetně dokladů InterRail One Country Pass, budou povinni dokoupit si zbylý úsek trasy od/do pohraničního tarifního bodu Waidhaus Gr. plus povinnou rezervaci za 4/5 €. Pro celoevropský InterRail Global Pass platí speciální rezervační příplatek ve výši 10 €.

Jako levnější alternativu bude možné využít některou z akčních nabídek pro tyto spoje, jejichž cena začíná již na 19 € (29 € za 1. třídu) u nabídky Europa-Spezial Tschechien, která je využitelná i na jednosměrnou cestu z Prahy. U akčních nabídek ovšem možnosti cenového zvýhodnění končí: na rozdíl od vlaků nebude možné jízdné rozdělit na levnější vnitrostátní úsek a zahraniční úsek dle tarifu TCV, ale také zakoupit mezistátní jízdenku do jiné destinace, než je cílová stanice autobusu. Bude-li mít cestující zájem využít návazný spoj z Prahy nebo Norimberku, musí si pořídit samostatnou jízdenku na další úsek své cesty.

Vzhledem k omezeným možnostem autobusu oproti vlakové soupravě se cestující musí rovněž připravit na určitá omezení: zcela vyloučena bude ve spojích SC Bus přeprava zvířat a objemných zavazadel. Jedna osoba bude moci přepravovat maximálně dvě ruční zavazadla.

Zdroj: Deutsche Bahn, České dráhy, tarif TCV (k 17.7. 2009)


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
21.07.2009 (18:12)  
naroznej: lide jezdi i jinam nez do mnichova a hannoveru, ja bych fakt s takovymi soudy pockal az podle toho co ukaze provoz

EDIT (18.18): a jste si 100% jist ze ted zadnou mezinarodni linku nefinancujete??
21.07.2009 (17:57)  
Karel Kovářík:
Mě je tento experiment naprosto ukradený. Pro mě za mě ať si dělají kolegové z DB či ČD co chtějí. Odmítám se na tom ale podílet jako daňový poplatník. Jako daňový poplatník nefinancuji žádnou dálkovou mezinárodní linku jiného dopravce a proto odmítám financovat i tuto linku.

Praha-Nurnberg: To nejsou moc města , která by se "přitahovala" . Jezdím poměrně často do Německa na služební cesty a vím , že většina aut , která přejedou přes Rozvadov odbočují na první německé dálniční křižovatce na Mnichov. Tam je hlavní spád z Prahy , ne do Nurnbergu.

A i tak těch aut v okolí Rozvadova po dálnici moc nejezdí , že by se dalo mluvit o nějakém významném proudu.

A že bych jako firemní cestující byl touto nabídkou nějak motivován k tomu , abych přesedl z auta do autobusu/vlaku ? Tak to ani náhodou.

Praha-Mnichov se dá autem jet s naprostým přehledem za 4 hodiny , Praha-Hannover za 5-6 hodin. Dostanu se díky této autobusové lince na lepší časy ?
registrovaný uživatel Kakov 
21.07.2009 (17:21)  
svoji logiku tyhle busy opravdu maji, zaplnuji volne misto na trhu a vytvareji most DB/CD tam kde to vlak moc rychle neumi, jestli se opravdu stanou vyhledavanym mostem CD/DB, to je podnikatelske riziko, ale je zajimave jak nekterym vadi, ze se dela neco noveho a zkouseji se nove cesty

narozenej: ze bychom tedy na zeleznici zakonzervovali soucasny stav a nic nemenili, aby nehrozilo ze pripadnou zmenu "budeme platit mi vsichni"??
21.07.2009 (16:33)  
Ad MZ: No tak to aby ČD přijali novou partu účetních, která jim umožní vytvořit toky peněz od MD do sektoru SC, protože to asi nebude tak jednoduché jako u pendolin.
Zase na druhou stranu provoz 6 autobusů (min. 5 + záloha) asi zase nebude tak drahý.
21.07.2009 (16:14)  
Elias is best : teoreticky by bylo možné ICE v podobě ICE-TD (BR 605 DB), tím spíše, že domovským depem byl bavorský Hof. V současné době – nevím kolik – jich jezdí v Dánsku pod hlavičkou DSB. Jenže ICE–TD nejsou schválena pro provoz na tratích ŠŽDC.

naroznej : tržby za úsek Praha – Waidhaus Grenze připadnou ČD, bez ohledu na to, jak budou velké, takže ČD se asi budou nějak podílet i na nákladech. DB nejsou hodný strýček, hojně rozdávající dárky synovečkům a neteřím. Minimálně bych chtěl zaplatit naftu a ubytování řidičů v hotelu.
21.07.2009 (15:56)  
To už bych raději bral ICE z Norimberku do Prahy ( i když tam je to nereálné, ale možná v roce 2014 ).
A proč by to mšlo být reálné v roce 2014?
21.07.2009 (15:56)  
A rovněž si nejsem zcela jist, zda jste při vaši vášnivé debatě o drahosti jízdenek ČD si ráčili povšimnouti jedné drobnosti, že dopravcem daných spojů je DEUTSCHE BAHN AG; Potsdamer Platz 2, 10785 Berlin. ČD jsou pouze partnerem.

Jestli veškerou ztrátu z tohoto experimentu ponesou DB , je mi to absolutně jedno. Nerad bych se zde ale někdy v budoucnu dočetl , že jsme ji zaplatili my všichni.
21.07.2009 (14:35)  
No, žádná velká bomba to není, na to, že to v Česku bude SuperCity. To už bych raději bral ICE z Norimberku do Prahy ( i když tam je to nereálné, ale možná v roce 2014 ).
A nebo ICE z Prahy do Drážďan, to by snad šlo.
21.07.2009 (14:25)  
Pražák : jak jste došel k názoru, že si nemůžete vzít ani kufr.
Můžete si vzít dvě ruční zavazadlo. Kufr je ruční zavazadlo.
registrovaný uživatel XYZH  mail  
21.07.2009 (13:45)  
Úplná hloupost - platit přemrštěné ceny za to, že si sebou nemohu vzít ani kufr? Ani náhodou....
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko