..: Další fáze rekonstrukce pražského hlavního nádraží dokončena :..

odhalení pamětní desky, foto: Samir LeparaPraha — Pokud pravidelně cestujete na pražské hlavní nádraží, jistě jste si všimli změn, ke kterým v poslední době došlo. Starou trať ze směru od Libně nahradilo Nové spojení, bezdomovce v odbavovací hale obchodní centrum, stará asfaltová nástupiště nové bezbariérové perony s informačním systémem dle moderních trendů a mnoho dalšího. Jako běžní cestující jste si ale všimnout nemohli, že každá část rekonstrukce má jiného investora a hlavního dodavatele - jde vlastně o tři samostatné stavby. Právě poslednímu projektu z našeho stručného výčtu se věnovala čtvrteční tisková konference, kterou pořádalo Sdružení MSS Praha hl.n. společně se SŽDC.

Tento projekt obsahoval modernizaci prvních čtyř nástupišť a kompletní rekonstrukci libeňského zhlaví stanice. Zde došlo k napojení nádraží na nové tunely a zrušení hrabovské spojky a vítkovské trati. Zbylé tři perony vznikly až koncem minulého století, a tak jejich rekonstrukce nebyla nutná. Hlavním investorem rekonstrukce západní části stanice byla právě SŽDC. Ústy jejího generálního ředitele Jana Komárka k závěru konference bylo uvedeno, že od příštího grafikonu bude přes hlavní nádraží trasováno něco kolem 898 vlaků za 24 hodin. I tak ale bude několik vlaků nadále ukončováno v jiných stanicích, jako je tomu doposud. Má se jednat především o spoje z tratě 210, které i nadále budou výchozí z Vršovic a rychlíkové spoje od Brna, které budou trasovány na Smíchov.

Náklady modernizace se v rámci tohoto projektu přiblíží částce 1,6 miliardy korun. Částečné finanční krytí stavby i nadále zajistí Evropská unie v rámci Operačního programu Doprava, jehož příspěvek může ve výsledku činit až 85 % veškerých stavebních nákladů. Zbylou část uhradí Státní fond dopravní infrastruktury. Pod hlavičkou sdružení MSS, zhotovitele projektu, se ukrývá několik společností, včetně firem Metrostav, Skanska DS a Eurovia CS, což je nový název někdejší společnosti Stavby silnic a železnic (SSŽ).

Zdroje: ŽelPage, SŽDC, TK MSS Praha hl.n.


Samir Lepara | 20.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
20.07.2009 (10:23)  
Jim: Jasně, když někdo neví kde přesně zastaví vlak, ať tím raději nejezdí... Klasický vláčkomilský pohled - vlaky jezdí tak a tak, a ty nebohý cestující se tomu koukej přizpůsobit.
registrovaný uživatel pavliicek  mail  
20.07.2009 (10:19)  
A jako to, u ceho stojej ty dva panove ma bejt opraveny/novy?

Jestli ano, tak obzvlaste to zabradli je, jak se pise v clanku, dle modernich trendu.
registrovaný uživatel Jim  mail  
20.07.2009 (9:51)  
Nevím, co tu řešíte. Normální člověk, když neví, kde vlak zastaví, si stoupne doprostřed peróna, aby to měl všude kousek. Jo když si někdo stoupne na jeden konec a vlak zastaví na tom druhém konci, je to jeho blbost, že musí dobíhat.
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
20.07.2009 (9:35)  
michawel: No na hlaváku se hlásí: nástupiště X severní-jižní část, služebně kolej... Nevýhodou je, že neznalým cizincům to nic neřekne a také, že se to hlásí jen když jsou na jedné koleji 2 vlaky...
Ale myslím, že jde jen o zvyk, protože kam ty vlaky pravidelně zajíždí, se dá okoukat.
Chci se zeptat, nevíte někdo přesné datum, kdy má začít rekonstrukce druhé jižní části odbavovací haly? Dík
20.07.2009 (9:10)  
Tohle se venku řeší hlášením kolej číslo x sektor A-C, nebo D-F apod. Je to jasné a vystříháte cestujícího podobných zážitků
registrovaný uživatel jeffer 
20.07.2009 (8:59)  
Frantisek populácia je lenivá, treba ju donútiť cvičiť. Pokiaľ ale stoja cesťákom oddelené dve súpravy, vypisujú sa správne (pozorované minulý týždeň — na jednej koľaji proti sebe žabiak na Beroun (kupodivu južná čast ;) a penodlíno (kupodivu severná časť; odchádzalo potom cez Libeň).

Je pravda, že občas je to otázka, kam asi dôjde krátka súprava S/R3. Väčšinou potiahne až skoro k odchodu (k poslednému podchodu daným smerom). No ale človek, ktorý z nejakých dôvodov zvolí nesprávny podchod (napr. južný ... mohol prísť pešo od Muzea) a tie dva vozne stoja na druhom konci ...
20.07.2009 (7:38)  
Pevně doufám, že ukončení spojů od Vraného ve Vršovicích nebude trvalé, neboť by tak paradoxně současně s chvályhodnou rekonstrukcí došlo k ostudnému zhoršení. Jezdit z Vršovic jednu zastávku na hlavní k dalšímu přestupu mnoho lidí odradí od cesty vlakem. Také by nebylo od věci začít rozlišovat severní a jižní část nástupišť, když už jsou koleje uprostřed rozděleny návěstidly. Zřejmě právě v důsledku nových návěstidel a vypravování jejich pomocí vlaky často nezastavují uprostřed, nýbrž až na kraji. Bývám často svědkem úporného běhu cestujících, kteří čekají u tabule znázorňující jejich vlak (což jsou všechny u příslušné koleje), a po jeho příjezdu se jej snaží dostihnout o mnoho desítek metrů dále, aby jim neujel (na nástup mají všichni dohromady třeba jen dvě minuty). Nevím, proč informace pro cestující neodrážejí lépe skutečnost. Běhání jistě budí nadšení :).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko