Praha — Pokud pravidelně cestujete na pražské hlavní nádraží, jistě jste si všimli změn, ke kterým v poslední době došlo. Starou trať ze směru od Libně nahradilo Nové spojení, bezdomovce v odbavovací hale obchodní centrum, stará asfaltová nástupiště nové bezbariérové perony s informačním systémem dle moderních trendů a mnoho dalšího. Jako běžní cestující jste si ale všimnout nemohli, že každá část rekonstrukce má jiného investora a hlavního dodavatele - jde vlastně o tři samostatné stavby. Právě poslednímu projektu z našeho stručného výčtu se věnovala čtvrteční tisková konference, kterou pořádalo Sdružení MSS Praha hl.n. společně se SŽDC.
Tento projekt obsahoval modernizaci prvních čtyř nástupišť a kompletní rekonstrukci libeňského zhlaví stanice. Zde došlo k napojení nádraží na nové tunely a zrušení hrabovské spojky a vítkovské trati. Zbylé tři perony vznikly až koncem minulého století, a tak jejich rekonstrukce nebyla nutná. Hlavním investorem rekonstrukce západní části stanice byla právě SŽDC. Ústy jejího generálního ředitele Jana Komárka k závěru konference bylo uvedeno, že od příštího grafikonu bude přes hlavní nádraží trasováno něco kolem 898 vlaků za 24 hodin. I tak ale bude několik vlaků nadále ukončováno v jiných stanicích, jako je tomu doposud. Má se jednat především o spoje z tratě 210, které i nadále budou výchozí z Vršovic a rychlíkové spoje od Brna, které budou trasovány na Smíchov.
Náklady modernizace se v rámci tohoto projektu přiblíží částce 1,6 miliardy korun. Částečné finanční krytí stavby i nadále zajistí Evropská unie v rámci Operačního programu Doprava, jehož příspěvek může ve výsledku činit až 85 % veškerých stavebních nákladů. Zbylou část uhradí Státní fond dopravní infrastruktury. Pod hlavičkou sdružení MSS, zhotovitele projektu, se ukrývá několik společností, včetně firem Metrostav, Skanska DS a Eurovia CS, což je nový název někdejší společnosti Stavby silnic a železnic (SSŽ).
Zdroje: ŽelPage, SŽDC, TK MSS Praha hl.n.
Jestli ano, tak obzvlaste to zabradli je, jak se pise v clanku, dle modernich trendu.
Ale myslím, že jde jen o zvyk, protože kam ty vlaky pravidelně zajíždí, se dá okoukat.
Chci se zeptat, nevíte někdo přesné datum, kdy má začít rekonstrukce druhé jižní části odbavovací haly? Dík
Je pravda, že občas je to otázka, kam asi dôjde krátka súprava S/R3. Väčšinou potiahne až skoro k odchodu (k poslednému podchodu daným smerom). No ale človek, ktorý z nejakých dôvodov zvolí nesprávny podchod (napr. južný ... mohol prísť pešo od Muzea) a tie dva vozne stoja na druhom konci ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.