..: Další fáze rekonstrukce pražského hlavního nádraží dokončena :..

odhalení pamětní desky, foto: Samir LeparaPraha — Pokud pravidelně cestujete na pražské hlavní nádraží, jistě jste si všimli změn, ke kterým v poslední době došlo. Starou trať ze směru od Libně nahradilo Nové spojení, bezdomovce v odbavovací hale obchodní centrum, stará asfaltová nástupiště nové bezbariérové perony s informačním systémem dle moderních trendů a mnoho dalšího. Jako běžní cestující jste si ale všimnout nemohli, že každá část rekonstrukce má jiného investora a hlavního dodavatele - jde vlastně o tři samostatné stavby. Právě poslednímu projektu z našeho stručného výčtu se věnovala čtvrteční tisková konference, kterou pořádalo Sdružení MSS Praha hl.n. společně se SŽDC.

Tento projekt obsahoval modernizaci prvních čtyř nástupišť a kompletní rekonstrukci libeňského zhlaví stanice. Zde došlo k napojení nádraží na nové tunely a zrušení hrabovské spojky a vítkovské trati. Zbylé tři perony vznikly až koncem minulého století, a tak jejich rekonstrukce nebyla nutná. Hlavním investorem rekonstrukce západní části stanice byla právě SŽDC. Ústy jejího generálního ředitele Jana Komárka k závěru konference bylo uvedeno, že od příštího grafikonu bude přes hlavní nádraží trasováno něco kolem 898 vlaků za 24 hodin. I tak ale bude několik vlaků nadále ukončováno v jiných stanicích, jako je tomu doposud. Má se jednat především o spoje z tratě 210, které i nadále budou výchozí z Vršovic a rychlíkové spoje od Brna, které budou trasovány na Smíchov.

Náklady modernizace se v rámci tohoto projektu přiblíží částce 1,6 miliardy korun. Částečné finanční krytí stavby i nadále zajistí Evropská unie v rámci Operačního programu Doprava, jehož příspěvek může ve výsledku činit až 85 % veškerých stavebních nákladů. Zbylou část uhradí Státní fond dopravní infrastruktury. Pod hlavičkou sdružení MSS, zhotovitele projektu, se ukrývá několik společností, včetně firem Metrostav, Skanska DS a Eurovia CS, což je nový název někdejší společnosti Stavby silnic a železnic (SSŽ).

Zdroje: ŽelPage, SŽDC, TK MSS Praha hl.n.


Samir Lepara | 20.7.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
20.07.2009 (15:00)  
Počítá se ještě s rekonstrukcí té ocelové kosntrukce nad prvními 4 nástupišti?
20.07.2009 (13:03)  
Jo v Brně se hlásí běžně sektory? Naposled mi tam ohlásili vlak, který vůbec nepřijel! Byl i na pragotronech, ale tam zmizel a mezitím trošku meškal. Nakonec ho v tichosti odbavili na jiném nástupišti. Že část cestujících to nepostřehla, nikoho nezajímalo. Pch sektor, stačilo by alespoň ohlásit nástupiště.

Problém je, že plechová huba hlásí podle předem nachystaného scénáře. Pokud nkdo nekontroluje realitu a hlášení nezmění vznikají trapně komické situace. Například když na prázdné Masaryčce ohlásí vlak, který je připraven k odjezdu. Pro některé neznalé cestují to byl jistě šok.

Proč vadí na hlavním v Praze vyvěšení odjezdových a příjezdových vývěsek jen elektronicky?
registrovaný uživatel tomass 
20.07.2009 (12:56)  
Mně vadí na rekonstruovaným hlaváku jedna věc a to, že nikde nejsou vyvěšený odjezdový a příjezdový jízní řády. 2 elektronický tabule na nástupištích jsou pěkný, ale je otázkou jak dlouho vydrží funkční. Když vystoupím na hlaváku třeba v Norimberku, Mnichově a jinde v SRN tak na každejch cca 5 metrech je vyvěšený komletní odjezd (žlutý)-příjezd(bílý)JŘ a i plány města a MHD. V Praze v podchodech, hale a nástupištích ? Nic...Hlavně, že jsou v nových podchodech na každých 4 metrech reklamní panely. Tomu kdo přestupuje nebo cizinci, který chce ráno zjistit třeba nějaký večerní spoj nezbývá než vystát frontu u informací. To je vytištění a pověšení JŘ po nástupištích,podchodech a hale tak nákladná záležitost?
20.07.2009 (12:13)  
A zase se omlouvám, že je to OT, neboť se jedná o odbavovací halu, kterou má na starosti někdo jiný - tak sorry.
20.07.2009 (12:11)  
Ad Jiri Vosecek: No mě by právě zajímalo, jaké trdlo tam napsalo přepravce a ne dopravce.
registrovaný uživatel myrha  mail  
20.07.2009 (11:37)  
michalwel: V Brně se hlásí sektory běžně;)
registrovaný uživatel EC 174  mail  
20.07.2009 (11:19)  
Několikrát se mi stalo, že pendolino nestálo na vršovické straně nástupiště, nýbrž na libeňské, protože z důvodu zpoždění jelo přes Libeň, a tedy bylo i opačně řazeno. Tím pádem jsem se prošel téměř po celé délce nástupiště... Žádné hlášení o opačném řazení ani nic podobného. A to má být prestižní produkt Českých drah.
Stejně tak se v Praze hl.n. nikdy nehlásí žádné mimořádnosti u daného vlaku, například absence 1. třídy či opačné řazení. To potom u vlaků s několikaminutovým pobytem je skutečně pro cestujícího velmi veselé, má-li běžet k vlaku na opačnou stranu a hledat někde svůj vůz, který třeba ani není řazen...
20.07.2009 (11:05)  
ekoter: Když se stane zázrak a MD povolí i něco jiného, tak by tu zas někdo psal, jaktože vlaky dopravce XYZ splývají se špinavými vlaky ČD ...
20.07.2009 (10:55)  
Očekávám opět slavný začátek nového GVD kdy opět přijde kolaps a zjistí se že jak je to nakresleno nejde vyjezdit.
20.07.2009 (10:31)  
Ty sektory se snad časem naučí hlásit u všeho.
Mě spíše fascinuje kolonka přepravce na odjezdových tabulích - by mě zajímalo, co se tam bude uvádět?:-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko