..: ČD rozšiřují počet vozů 1. třídy vybavených zásuvkami 230 V :..

Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Praha — Nový jízdní řád přinese cestujícím další příjemné změny. Alespoň to tvrdí největší český železniční dopravce, České dráhy. Podle vyjádření drah by do roku 2010 měly být všechny vozy 1. třídy nasazované na dálkové mezistátní vlaky EuroCity vybaveny elektrickými zásuvkami na 230 V. Zásuvek se tak dočkají i vozy Ampz(146) z první série, vyrobené konsorciem SGP Siemens a MSV Studénka na konci 90.let, kde dosud tato vymoženost chyběla. Mimoto dojde k repasu interiéru u pěti vozů Ampz první série, kdy dostanou také nová sedadla.

„Jedná se o jedny z nejvytíženějších vozů Českých drah. Při špičkovém nasazení v uplynulých letech dokázaly ujet za den i více než 1 500 kilometrů,“ uvádí Rostislav Novák, ředitel odboru kolejových vozidel ČD. Právě velké proběhy těchto vozů způsobují nadměrnou opotřebenost interiéru, která si modernizaci vyžádala. „Nově do těchto pěti vagónů instalujeme sedačky typu ICE 3000 od německé společnosti Grammer, která vybavuje také rychlovlaky ICE,“ ilustruje rozsah úprav Novák. Výměny se dočkají kromě sedadel také koberce, které pamatují více jak 10 let provozu a éru, kdy se v českých vlacích ještě smělo kouřit. Otázkou jen zůstává, proč nebyly zvoleny sedadla typu Borcad SEH instalované do Ampz143 druhé série nebo v současnosti vznikajících vozů ARmpee. Dodány budou také v současnosti tolik žádané elektrické zásuvky 230 V pro napájení přenosné elektroniky. Všech devět vozů první série jimi bude podle drah vybaveno během podzimu. Prvním ze série je Ampz.008, který již s novým interiérem můžete potkat v provozu.

Zásuvek se však cestující nově dočkají i v 1. třídě jiných vozidel. Nově se tak objeví ve vozech 954.2 z 2. série, které jsme si již prohlédli na Czech RailDays 2009 v Ostravě, najdete je také v 1. třídě regionálních jednotek CityElefant a dále i v ostatních modernizovaných vozech této kategorie. Z výroby jsou instalovány také ve 2. třídě vozů Bmz241 druhé série od firmy Siemens.

Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma Interiér Ampz73, foto: Kryštof Klíma

Zdroj: České dráhy; foto: Kryštof Klíma


Samir Lepara | 9.7.2009 (16:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
09.07.2009 (16:17)  
Kolik se tech vozu repasuje? V clanku se jednou pise o peti, jinde o deviti kusech. Vagon zustane v "ceskoblonskim" nateru nebo dostane balkan? A do tretice... zasuvky v Bc a B(d)t nejsou v provozu, nebo se na ne zapomelo?
09.07.2009 (16:11)  
První serie Ampz byla dílem konsorcia SGP Siemens a MSV Studénka,nikoliv jen MSV Studénka.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko