Berlín — V německé metropoli probíhá největší světový veletrh železniční techniky. Kromě více než dvaceti výstavních pavilonů je k vidění 121 kolejových vozidel, od osobních vozů přes vysokorychlostní jednotky až po pracovní mechanismy. Než postupně zpracujeme jednotlivé novinky ze světa železniční techniky a služeb, podívejme se nejprve na vozidla, jejichž osud dlouhodobě sledujeme.
Bezmotorový ešus živě
Jak jsme již uvedli ve včerejším výčtu atrakcí letošního ročníku, nejzajímavějším exponátem z česko-slovenského prostředí je netrakční jednotka ř. 951 ZSSK, kterou můžeme v reálu vidět vůbec poprvé. Od elektrické jednotky ř. 671, za niž před malou chvíli Škoda Vagónka obdržela výroční cenu ACRI, se na pohled liší jiným designem čela, který posunovačům usnadní přístup k běžnému spřáhacímu ústrojí. Také v interiéru nalezneme minimální změny, třeba v uspořádání sedadel vloženého vozu ř. 051. Podle představitelů ZSSK běží výrobní program push/pull jednotek podle plánu. Do ostrého nasazení v depu Nové Zámky se tak dostanou začátkem března příštího roku. Již příští týden vyjede na trať modernizovaná lokomotiva 263.012, jeden z deseti kusů speciálně upravených pro provoz vratných souprav u ZSSK. Do konce roka absolvují ucelené soupravy zkoušky na okruhu i s dvěma lokomotivami příslušné řady. První stroj typu Škoda 109E se pak u ZSSK očekává do konce roku 2011.
Motorová jednotka z Vrútek se zpozdí
Již teď je naopak jisté, že očekávaná nízkopodlažní motorová jednotka ř. 861 z produkce ŽOS Vrútky nabírá zpoždění. Její oficiální rollout se neočekává před koncem letošního roku, a nebudou tedy splněny ani původní předpokládané termíny nasazení v okolí Humenného.
Kam dále?
K vysokorychlostním jednotkám, lokomotivním novinkám a do rychle rostoucího segmentu příměstských souprav. Kromě jiného uvidíte podrobněji i následující kousky:
Bombardier Zefiro • nové pendolino ETR610 Cisalpino • Z2N-NG SNCF Coradia Duplex • Končar 6112 HŽ • PESA EN76 ELF • Škoda 15T ForCity Riga
A na závěr, copak to Siemens skrývá? :)
Zdroj: ŽelPage
S tím průjezdným průřezem mi to přijde nějaké divné, např. vozy Bp měly okna lomená a aspoń já mám pocit, že prakticky kopírovaly obrys těch oblých.
Treba to zaoblene sklo je vecna a konkretni odpoved. Dokonci ji nelze vyvratit a to aniz bych te chtel napadnout, ze jsi snedl vsechnu moudrost sveta a mas ode vseho klice:-))
Jen ale muj subjektivni odhad - nebudou treba ta obla skla i drazsi?
Jinak zasadni a hlavni argument pronesl waszyn:-)
Doufám, že nové jednotky ze Škody už budou dál a že další objednávky ešusů v dnešní podobě už nebudou.
Pak jsem tam narazil na pojednání o "smradech" jednotlivých jednotek....
Dovolím si vložit googlí překlad (upravovat to fakt nehodlám, ale pochopit se to dá):
různých vozidel, u kterých jsem si všiml, bylo velmi odlišné pachy (různé "čerstvé", plasty), aby mi některé velmi nepříjemné pachy byly.
Bohužel není možné zaznamenat stále a odrážejí netztdernetze ...
Mohu jen doufat, že budoucí cestující, že záznam operace, dokud všechno je pryč!
Většina negativ mi spadl Škoda double-paluba autobusy pro ZSSK on - musel jsem se rychle dostat ven!
Vzpomněl jsem si nejvíce pozitivní Stadler Dostojevského - SBB Rabe 511 001 (téměř bez zápachu) - tam pak jsem také udělal mittagspause ;-)
Takže pokud tam Schade doveze smradlavou jednotku, tak může těžko chtít aby to někdo koupil. I drobnosti dělají obchod. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.