Štýrsko — 6. září prozatím na základě mimořádné změny jízdního řádu vyvolané prohlášením ÖBB o velké nehospodárnosti spojů naposledy vyjely osobní vlaky po trase tzv. Gesäusebahn, rakouské trati v údolí Enže (Enns) v úseku Kleinreifling - Hieflau - Admont - Selzthal. Trať v tomto úseku prochází dnes jakoby zapomenutým regionem Xeis (Gesäuse) se značným turistickým potenciálem a projíždí napříč jediným parkem Rakouska, do jehož jádrové oblasti existovalo pravidelné vlakové spojení divokou soutěskou Gesäuse.
Během stavebních prací na úseku Linz - Selzthal byl mezinárodní vlak EC 100/1 Jože Plečnik v uplynulých letech několikrát odkloněn po této vyhlídkové trati se zpožděním přesahujícím jednu hodinu, než byl v současném jízdním řádu definitivně odkloněn již z Lince a zkrácen do Salzburgu s přípojem na Lublaň od Mnichova.
Na jednokolejné elektrifikované trati tak zůstane v provozu jen nákladní doprava a jeden pár celoročních víkendových přímých výletních vlaků REX 3294/5 z Vídně. Ostatní vlakové spoje jsou nahrazeny s mírným úbytkem počtu spojů autobusy dceřiné společnosti ÖBB Postbus s přestupy a někdy i hodinovými čekacími dobami v Admontu. Politická odezva a občanské protesty jsou sice relativně značné, prozatím však zůstává jen u silných slov a plánů.
Zdroje: KleineZeitung.at - oznámení, poslední den provozu, trať 130 - jízdní řád, trať 131 - jízdní řád, iniciativa a petice Zachraňte Gesäusebahn, zvláštní číslo časopisu Fahrgast
Na dráze do Eisenerzu dopravu pamatuji a musím říci, že na sklonově náročné dráze to byla vždy bída. v jednotkách 4030/6030 bylo vždy minimum lidí. Obsazený byl viceméně pouze vlak ráno a odpoledne školáky.
Na trati mezi Kleinreiflingem a Selzthalem je to to samé v bleděmodrém. Dle mého názoru by měl tedy zůstat 1, 2 páry osobních školních/dělnických vlaků a zbytek nahradit SEV.
Holt se ale jedná o šotoušky oblíbenou trať že?
Turistický potenciál Gesäuse je velký, to je pravda, na druhou stranu musím konstatovat, že ve vlacích to bylo s obsazeností vždy bída. Loni jsem cestoval několikrát z Amstettenu do Gstatterbodenu a v jednotce 4020/6020 nikdy víc jak 10 lidí necestovalo.
Rakušané jsou na tom v poslední době ve vztahu k železnici podobně jako my. Zatímco silnice, která vede údolím Enns je při pěkném počasí doslova přeplněna motorkáři, vlaky jezdí prázdné. Přitom je to stejně krásný zážitet (ne-li lepší) a 28 E za Einf.Raus ticket je doslova pakatel.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.