..: Nádraží v Ústí nad Orlicí kulturní památkou; dráhy nesouhlasí :..

Ústí nad Orlicí, foto: JakuzaPraha, Ústí nad Orlicí - Přiznivci historické nádražní budovy v Ústí nad Orlicí se konečně dočkali splnění svého snu. Ministr kultury Václav Riedlbauch, působící v současné úřednické vládě, prohlásil tuto stavbu za kulturní památku. Jelikož se ale České dráhy jakožto majitel budovy odvolaly, o jejím konečném osudu rozhodne až rozkladová komise tohoto ministerstva. Občanské sdružení Nádraží nedáme! v čele s předsedou Martinem Kadrmanem se však o "své" nádraží nebojí. "Věříme, že rozhodnutí ministra rozkladová komise potvrdí," řekl médiím Kadrman.

Ten také navrhl, jak by měl tuzemský státní dopravce s nádražím nakládat dále. "Chceme, aby České dráhy budovu za symbolickou cenu prodaly SŽDC. Ta by budovu opravila a provozovala," prohlásil. Ač se může zdát mnohým železničním odborníkům tento nápad nekoncepční, Kadrman se brání: "Tento záměr podporuje Pardubický kraj i město Ústí nad Orlicí. V budově by například mohlo vzniknout železniční muzeum nebo informační centrum Podorlicka."

Jeho radost ovšem dráhy nesdílí. Případné ponechání původního objektu jim totiž značně zkomplikuje původní plány. "Budova každopádně zůstane stát. Řešíme ale, co s budovou dál. Podle projektu by byla odříznutá v kolejišti, nevedla by k němu žádná přístupová cesta," řekl dříve mluvčí ČD Ondřej Kubala a dodal, že vdechnout život musí starému nádraží ti, kteří jej chtějí zachovat. "Přístup by se dal vyřešit podchodem z nových nástupišť," poznamenal Kadrman.

O nejistém osudu ústeckoorlické staniční budovy vás ŽelPage informovala již dříve. Připomeňme, že k její demolici mělo dojít v rámci koridorizace trati 010, na které Ústí leží. Tento, jeden z mála neoptimalizovaných úseků na této trati, totiž výrazně zpomaluje dopravu na I., resp. III. tranzitním koridoru mezi Prahou a Brnem, resp. Ostravou.

Zdroj: Novinky.cz


Samir Lepara | 23.6.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
23.06.2009 (16:34)  
kdyby,kdyby tady jde přeci o budovu a ne o zpožedění!!
23.06.2009 (16:30)  
EC 119 Comenius: No a ještě ta rychlost. Co když to bude mít zrovna zpožedění? Tak díky tomu, že by se v Ústí teoreticky mohlo jet 160 km/h, zpoždění by se snížilo. navíc ta budova, to se mi nijak nelíbí, opravdu by to zavazelo. Chce to něco moc moderního.
registrovaný uživatel Hanys  mail  
23.06.2009 (16:27)  
Takže máme další památku.Na poslední chvíli.Kdo bude ten barák dál financovat?Že tam někdo plácne něco o muzeu,nebo informační centrum atd.Ale nikdo nemá zpracovanej projekt jak by to mělo vypadat,kolik to bude stát a vůbec.Já si myslím,že se to za těžký prachy opraví,rok tam bude snaha něco provozovat a pak to půjde stejně do kelu.
registrovaný uživatel DJ 
23.06.2009 (16:07)  
- Ta budova byla shledána hodnou památkové ochrany již před 1 - 2 lety. Sami památkáři přiznali, že kulturní památkou měla být už dávno.
- Ta ochrana nebyla udělena z důvodu "jiných plánů" s tou budovou (což je docela paradox, neudělit něčemu ochranu (tedy aby to nemohlo být zbouráno) právě proto, že to už někdo chce zbourat).
- Vznikla občanská iniciativa, která se možná (a možná taky ne) přičinila o to, že MK nyní tuto stavbu (ale ČD se odvolaly, tak to možná není konečné) do seznamu památek zařadilo.
- Občanská iniciativa patří do demokratické společnosti. Myslím, že takováto iniciativa je ještě jednou z přijatelnějších mimopolitických aktivit. Oproti betonářské, farmaceutické, ekologistické, Škodovácké (plzeňské), železničně-odborářské a další lobby je to úplné nic.
23.06.2009 (15:54)  
Elias is best-já jsem taky tu reportáž viděl,ale to že tam je seno a bordel tak to neznamená že by ta budova nemohla být zrekonstuována,podívejte se do jiných stanic,tato budova se tenkrát stavěla s tím pravým nádechem železnice,a nerad bych tam viděl nějakou betonovou boudu.A holt tam pojedu 100 km/h a ne 160km/h o těch 5 minut delší jízda by mě díky zachování této budově vůbec nemrzelo!
23.06.2009 (15:41)  
Já bych to udělal takhle a splnil bych všechny kritéria:
1) budova tam stát bude
2) nebude ničemu vadit a zavazet
3) bude "využita"
Jak na to? Jednoduše: nechám ji rozebrat. O pár metrů vedle bych postavil jen obvodové zdi + střechu a zvenku bych to náležitě vyparádil, aby to vypadalo jak předtím.
A jelikož vevnitř nebude nic, tak se nemusím starat jak to využít a jak to udržovat.
23.06.2009 (15:23)  
budík - tak pod vaš příspěvek bych se podepsal
registrovaný uživatel Pjetro 
23.06.2009 (15:23)  
Ono už to tak na světě bývá, že každý hledá pro sebe to nejlepší řešení - v případě investora nejschůdnější, nejlevnější varianta, tady na straně druhé o.s. zachování stávající budovy. A jak už to tak bývá, dojde-li ke střetu zájmů, tak se přičinit musí obě strany, respektive jedna musí udělat ústupek, avšak za cenu protislužby druhé strany. Takže v případě zachování budovy, bych tuto budovy předal do kompetence o.s., když už si dalo práci a sehnalo tolik hlasů za její zachování, jistě nebude těžké najít finance na překlenutí rozdílu v ceně za opravu této budovy a výstavby budovy nové. Bohužel to zase dopadne tak, že jedna strana bude "mlít pantem" a druhá strana za to mletí ponese náklady. česká kotlina rulezzz!!!
23.06.2009 (15:20)  
Rekonstruovat! Je to hrůza, ČD mají pravdu. Viděl jsem o tom reportáž na ČT a nestačil jsem se divit, co je na horním patře budovy. Tam je sláma nebo co! Nechápu, proč tolik Ústečáků chce nádraží nechat, styděl bych se za sebe, kdybych bydlel tam. Alespoň ta Hungaria na fotce.
registrovaný uživatel DJ 
23.06.2009 (13:48)  
Racek: Ale pak by to neměly být památky.
Buď je něco skutečně památkou, tedy že by to mělo být zachováno dalším generacím jako PAMÁTKA na nějaké doby minulé, anebo to takovou památkou není a může to klidně spadnout (ale pak to nemá co dělat v seznamu památek).

Držet něco v seznamu památek dlouhá léta, nestarat se o to, a když pak hrozí zřícení stavby anebo tam chce někdo stavět něco jiného, tak to z toho seznamu škrtem pera vymazat, je docela alibistické.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko