..: Student Agency se zaměří na regionální a rychlíkovou dopravu :..

RegioJet, foto: MG Brno - Společnost Student Agency odkládá projekt rychlíkového spojení mezi Prahou a Ostravou. Podle oficiálního vyjádření se tak děje z důvodu nejasných podmínek na trhu. Firma ale má zájem prosadit se na regionálních tratích. K definitivnímu příklonu k regionální dopravě se Student Agency rozhodla potom, co ministerstvo dopravy oznámilo záměr podepsat smlouvu s Českými dráhami na dobu deseti let, včetně navýšení finanční podpory spojů EuroCity a InterCity. V současnosti se subvence v dálkové dopravě pohybují kolem čtyř miliard korun.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Martina Kupky stát již ztrátu některých spojů IC a EC doplácí, přičemž příspěvek na jeden kilometr činí 107 korun. Ve skutečnosti jsou všechny "vlaky vyšší kvality" vyjma spojů obchodní kategorie SuperCity do základní dopravní obslužnosti zahrnuty již od podzimu 2007. Tehdy tímto krokem odůvodňovala konec svého projektu RTexpress společnost RailTrans.

Student Agency dlouhodobě tvrdí, že by v dálkové dopravě byla schopna provozovat své spoje za cenu o 20 až 30 procent nižší, než je aktuální výše státní podpory. Naopak pokud by padlo rozhodnutí objem subvencí na spoje EC/IC navyšovat, případně zahrnout do ZDO i zbylé spoje pendolino, vyšplhaly by se roční náklady až na 5,7 miliardy korun. "S takovou částkou by rozdíl u SA činil polovinu," uvedl ředitel společnosti Radim Jančura v dubnu, kdy byl plán na provoz dálkových vlaků ještě aktuální.

Regionální doprava nebo rychlíkové trasy

Žlutý dopravce se po odložení dálkového projektu chce prosadit na železnicích, které jsou financovány jednotlivými kraji. Do několika dnů by měla být zaslána první nabídka na provoz osobních valků v Libereckém kraji, ovšem možnosti k vypsání tendrů v dalších krajích vedení sleduje. Zaměření se na regionální dopravu nasvědčuje i nedávné získání potřebné licence firmou RegioJet, která je dceřinou společnostní Student Agency.

Tato zdánlivá radikální změna plánů není ovšem nijak překvapivá. V kontrastu s rozšířeným "rozinkovým mýtem" je pro soukromé dopravce i regionální, ovšem subvencovaná doprava lukrativnější, než projekt dálkových vlaků, provozovaných na vlastní podnikatelské riziko. Upřednostnění takové příležitosti již před rokem v rozhovoru pro ŽelPage připustil i ředitel SA Radim Jančura. Zajímavá je rovněž finanční podpora ministerstva dopravy na provoz rychlíků na konkrétních trasách — na jeden kilometr je ve srovnání s kraji dvojnásobná. "Regionální doprava je skutečně podfinancována. U dálkových vlaků ale není problém nasadit nové soupravy a přitom dostávat méně peněz, než ministerstvo nyní platí ČD," podotkl člen představenstva společnosti RegioJet Jiří Schmidt.

Na vypsání soutěže pro provozování dálkových vlaků se ale ministerstvo dopravy zatím nechystá. Bývalý ministr Petr Bendl i současný šéf resortu Gustáv Slamečka mají ovšem zájem o konkurenci na železnici. Ministerstvo mělo v plánu vyjednat s Českými drahami desetiletý kontrakt na provoz rychlíků, a umožnit tak koupi modernějších vlaků. Ministerstvo financí však tuto smlouvu odmítlo.

Zdroj: Finanční noviny


Aleš Macura , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 27.5.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
27.05.2009 (22:08)  
Lee - to vi prece kazdej - lide jsou (byli) trvale obelhavani a nasilim vleceni do Velke Bitese, aniz by jim kdokoliv cokoliv rekl. Dale Jancura vzdycky tvrdil, ze je nejlevnejsi a pritom to byla podla lez, protoze vsichni ostatni jsou lepsi a levnejsi. Proste SA je mor, diky kteremu u nas uz nejezdi ty kvalitni zajezdni karosa, ale misto toho ty imperialisticke pohodlne autobusy.

A ta druha otazka - no to je taky prece jasny. Ze chce jezdit rekl uz nekdy vloni, tak uz od ledna ma davno jezdit. Jenomze on jenom mlzi a jezdit nechce a ma jenom kecy. Zatimco CD vesele nakupuji ojete vozy ze zahranici a desira uz davno jezdi:-)
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
27.05.2009 (20:32)  
V tento okamžik však společnost není v "Seznamu dopravců oprávněných provozovat drážní dopravu na tratích provozovaných SŽDC, s.o.".

O aktualizaci údajů si nedělám vůbec žádné iluze. Dva roky po doložení změny pojistky z 5ti mil. na 300 mil. to tam ještě viselo po staru. A teď asi měsíc už to je konečně opravené.

K té poznámce ohledně trasování RT Expresů. Jistě – jako znalec zákona a prováděcích vyhlášek víte, že při přidělování kapacity dráhy má přednost ten dopravce, který si kupuje více tras ... zákon trhu, kdo platí víc, má lepší podmínky.

Sakra, Ziki, co to své žactvo učíte za bláboly!!! Na příděl kapacity je zákon! Ten, který chce mít nikým nedotovaný projekt je dokonce až za nákladními vlaky nadnárodního významu. Paragraf si již jistě najdete sám.

registrovaný uživatel DJ 
27.05.2009 (19:59)  
xAnri05:
Ale z te vety plyne presne to, co tvrdim uz rok. Pokud bude dalkovku jezdit soukromnik A a regionalku CD nebo soukromnik B, bude muset nekdo tu regoinalku doplatit, ze?
A dneska, když obojí jezdí ČD, tak tu regionálku bude doplácet kdo?

MZ: Neříkal jsem, že to vybudování zázemí pro dalšího dopravce je neproveditelné, ale zdůraznil jsem, že ani to není možné hned a na počkání.

A za největší podraz považuji, kdy ČD už měly objednanou trasu pro Pendolina jezdící do Drážďan. Už to bylo i v JŘ, že to tak začne od 2. změny JŘ 2003/2004 jezdit. A skutek utek. To bylo keců a slibů (i na papíře)... Místo toho v této trase - kromě zkušebních jízd - konec...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
27.05.2009 (19:58)  
Lee: Nějak si to nedovedu představit, jaké aktivity by měl podnikat???
Kuprikladu si mohl objednat trasu a zacit jezdit, co z pred rokem avizoval. Misto toho - konec.
registrovaný uživatel Lee 
27.05.2009 (19:50)  
Chtěl bych se zeptat pana Kováříka jako věci neznalý co si mám představit u spojení autobus, Student Agency, Jančura proti slovům lež, podvod, podraz. Díky :o) A ještě se chci zeptat, co by musel soukromník udělat, aby jim nemohlo být vyčteno, že mají plnou hubu keců a skutek utek. Řekněme nyní, v tuto chvíli. Nějak si to nedovedu představit, jaké aktivity by měl podnikat???
registrovaný uživatel JnR 
27.05.2009 (19:49)  
Ale z te vety plyne presne to, co tvrdim uz rok. Pokud bude dalkovku jezdit soukromnik A a regionalku CD nebo soukromnik B, bude muset nekdo tu regoinalku doplatit, ze?

Jak říkám ... Jančura je vyzobávač rozinek!

a myslite, ze pro soukromnika budou vami uvedene lokality zajimave??
obavam se, ze budou touzit po trochu jinych mistech

Určitě ne, kdo by taky jezdil na lokálkách, kde jim kraj doplatí prokazatelnou ztrátu, když může vyzobávat rozinky na komerčních nedotovaných spojích.
registrovaný uživatel Kakov 
27.05.2009 (19:30)  
MZ: a myslite, ze pro soukromnika budou vami uvedene lokality zajimave??
obavam se, ze budou touzit po trochu jinych mistech
registrovaný uživatel Kakov 
27.05.2009 (19:28)  
DJ: zkuste se nekdy svezt buse na trase plzen-k.vary
Jancura tam nikdy nejezdil a dokonce tam ani neni vazna konkurence...
presto tam jezdi nove ciste busy s klimatizaci
takze to je dukaz, ze to jde i bez jancury, ale hlavne, jancura si mozna koupil nove busy, ale jako zcela beznou vec zavedl ve verejne doprave kulturu typu lez, podraz a podvod... DEKUJU NECHCI!!!!!
27.05.2009 (19:01)  
DJ : licenci k provozování drážní dopravy společnost RegioJet od DÚ ČR obdržela.
V tento okamžik však společnost není v "Seznamu dopravců oprávněných provozovat drážní dopravu na tratích provozovaných SŽDC, s.o.".

K té poznámce ohledně trasování RT Expresů. Jistě – jako znalec zákona a prováděcích vyhlášek víte, že při přidělování kapacity dráhy má přednost ten dopravce, který si kupuje více tras ... zákon trhu, kdo platí víc, má lepší podmínky.

Technické zázemí pro vozidla je věcí podnikatele, do toho mu MD, SŽDC, případně ČD rozhodně zasahovat nebudou. Otázka je, kde jsou nějaké zpustlé opuštěné lokality, které by mohl od ČD odkoupit a za nemalé peníze uvést do použitelného stavu. Z toho, co bylo ČD nenávratně opuštěno mne napadají Všetaty, Turnov, Choceň. Jenže tam všude jsou rotundy s točnami, vesměs pro vícedílné vozidlo nepoužitelné.
Zdice patří někomu jinému, Chlumec nad Cidlinou je dávno zlikvidován.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
27.05.2009 (18:37)  
"Regionální doprava je skutečně podfinancována. U dálkových vlaků ale není problém nasadit nové soupravy a přitom dostávat méně peněz, než ministerstvo nyní platí ČD," podotkl člen představenstva společnosti RegioJet Jiří Schmidt.
No to je teda objev! Zasnu, jak jsou ti soukromnici vsimavi :D
Ale z te vety plyne presne to, co tvrdim uz rok. Pokud bude dalkovku jezdit soukromnik A a regionalku CD nebo soukromnik B, bude muset nekdo tu regoinalku doplatit, ze?

M: no jiste, ale byly priplatky a jezdilo jich o X vlkm mene.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko