..: ÖBB věnovaly dětským domovům k výročí reklamní Taurus :..

Příjezd 1116.007 v novém nátěru, Wien-Praterstern, foto: GeorgoVídeň - Do běžného předpoledního provozu vídeňského nádraží Praterstern včera zasáhla neobvyklá událost — skupina reportérů, kameramanů a fotografů vytrvale obléhala několik nervózních dětí, zatímco od vzdáleného konce 4. nástupiště pomalu přijíždělo vozidlo ve výrazné, pro Rakousko velmi netypické, oranžovo-bílo-zelené barevné kombinaci. Tyto dvě zvláštnosti se ve stejný moment neděly náhodou. Národní dopravce ÖBB se totiž rozhodl připojit k oslavám 60. výročí založení organizace SOS-Kinderdorf, která se stará o děti bez rodin a mládež v těžkých životních situacích. Narozeninový dárek rakouských drah patří k těm netradičním: dětem, zaměstnancům a dobrovolným asistentům na rok propůjčí nátěr jedné ze svých reklamních lokomotiv Taurus, která v něm v následujících 12 měsících absolvuje tisíce kilometrů. Po několika týdnech v depu, kde byl zbaven fotbalového kabátu v barvách Řecka, tak na tratě znovu vyjíždí stroj 1116.007 "SOS-Kinderdorf".

"Dětský Taurus" 1116.007 se rozhodně zařadí mezi nejvýraznější stroje na rakouských kolejích. Barevné schéma z dílny ÖBB Werbecenter, které vytvořilo i sérii fotbalových nátěrů při příležitosti organizace ME 2008 v Rakousku a Švýcarsku, je doplněno o kresby dětí, žijících v některém z center SOS-Kinderdorf. Ty byly začátkem roku vyzvány, aby namalovaly obrázek na téma "60 let SOS-Kinderdorf — láskyplný domov pro každé dítě". Autoři nejlepších kreseb tak dnes měli možnost účastnit se oficiální prezentace a absolvovat krátkou okružní jízdu přímo na palubě "své" reklamní lokomotivy.

Reklamní lokomotiva 1116.007 ÖBB , foto: ÖBB Reklamní lokomotiva 1116.007 ÖBB , foto: ÖBB Prezentace 1116.007 , foto: Georgo Prezentace 1116.007 , foto: Georgo

„Tato lokomotiva je reklamním nosičem zcela výjimečného typu,” říká Claus Stadler, ředitel ÖBB-Werbecenter GmbH, a dodává: „Díky tomuto stroji je od dneška SOS-Werbecenter na cestách s téměř 10.000 koňskými silami pod kapotou po celém Rakousku i blízkém příhraničí; navíc s lokomotivou, jejíž rodina patří k světovým rekordmanům.” V omezeném počtu se dostane do prodeje i zmenšený model jubilejního Taura.

Prezentace nového nátěru 1116.007 , foto: Georgo Prezentace nového nátěru 1116.007 , foto: Georgo Prezentace 1116.007 , foto: Georgo Nový reklamní nátěr 1116.007 , foto: Georgo

Organizaci SOS-Kinderdorf založil v roce 1949 Hermann Gmeiner v tyrolském Innsbrucku s cílem umožnit dětem bez rodin vyrůstat v dobrém prostředí a umožnit jim dosáhnout na kvalitní vzdělání s ohledem na jejich budoucnost. Za 60 let své existence se původní iniciativa rozšířila do 132 zemí světa, v nichž dnes provozuje na 1.900 vlastních zařízení, od dětských komunitních center přes sociální ubytování a školy až po zařízení zdravotnické péče. Jen v Rakousku pomáhá v současné době přes 1.340 mladým lidem.

Součástí oficiální prezentace pro veřejnost byl i slavnostní křest lokomotivy pod záštitou Elisabeth Pôchhackerové, členky představenstva SOS-Kinderdorf. Symbolickou lahev o bočnici lokomotivy rozbila právě trojice malých autorů vítězných kreseb. Stroj i s hosty následně několikrát projel nádražím Praterstern, než se odebral na nádraží Wien Westbahnhof, odkud v 17:20 odvezl svůj první výkon, shodou okolností ve směru Innsbruck Hbf., kde před 60 lety SOS-Kinderdort začínal. Další pohyb lokomotivy 1116.007 lze už nyní sledovat přímo na webu ÖBB.

Křest 1116.007 s dětmi z SOS-Kinderdorf, Wien-Praterstern, 19.5.2009, foto: Georgo Křest 1116.007 s dětmi z SOS-Kinderdorf, Wien-Praterstern, 19.5.2009, foto: Georgo Prezentace 1116.007 , foto: Georgo Projížďka dětí v 1116.007 , foto: Georgo Projížďka dětí v 1116.007 , foto: Georgo

Zdroj: ŽelPage, ÖBB; fotografie: autor


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.5.2009 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Reportáže

Ďalšie z regiónu Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.05.2009 (7:06)  
Dneska opět "český" Taurus na ONJ...odpoledne pro EC173...
23.05.2009 (0:45)  
Kuba Mach: našťastie sú to len nalepovacie fólie - to by na škodováckych lokomotívach s prelismi veľmi nešlo...
Čo sa týka zrušenia reklamky v situácii, keď všade naokolo jazdia doslova stovky celočervených taurov, tak fakt netuším, aké dôvody u ÖBB mali. Vidím to ale buď tak, že sa na Grékovi začali opotrebovávať tie fólie alebo niečo podobne prozaické. Alebo si len niekto z Werbecentra nedávno dal gyros a nesadlo mu to, tak sa vyventiloval na 1116.007... :)
22.05.2009 (10:12)  
hezký link:
http://www.oebb-werbecenter.at/de/Loks/index.jsp
jinak dnes stojí na ONJ 1216.240 který pojede EC173
22.05.2009 (9:42)  
To Mirek Hruška:
v uterý byl "český" Taurus v Praze (ráno viděn na ONJ)
21.05.2009 (11:44)  
Tam je to fakt už podobnej Kocourkov jak u nás... Přestříkávají se poměrně nové nátěry... Jako 151.001
21.05.2009 (8:02)  
Martin Grill: Ty ovšem naštěstí už vubec ne!

Škoda, že nátěry na EURO končí :( Ani jsem si nestihl vyfotit "Češku" na EC do Prahy.
21.05.2009 (8:00)  
Když vidím ty děti na fotkách, tak si dovoluju tvrdit že tohle jim udělalo větší radost než nějaký pakl peněz. Dále si dovoluju tvrdit, že tak malé děti prostě nebudou na fotkách pózovat jako osazenstvo kupé nového A, ale neskrývaně vyjadřují svou radost.
21.05.2009 (1:15)  
Na druhý deň po prezentácii na Pratersterne navštívil taurus 1116.007 Bratislavu-Petržalku:

http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=1956
registrovaný užívateľ DJ 
20.05.2009 (23:38)  
M: Reklamu "Pomozte dětem" (alias zkouška toho, jestli je pro někoho 30 Kč, ať už je dá u doktora nebo jako pomoc dětem, neúnosná částka) mělo (nebo ještě má?) jedno z es (řada 363).
registrovaný užívateľ M 
20.05.2009 (21:05)  
Ne. A myslim, ze vsichni ostatni pochopili, ze taurus byl venovan jako reklamni plocha, pricemz do nadpisu je neprakticke vypisovat cely obsah clanku.

Mimochodem, jak Claus Stadler rika, ze je to neco vyjimecneho. Nemame (nemeli jsme) nahodou u nas lokomotivu Pomozme detem?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko