Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.
Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.
Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.
Zdroj: iDnes.cz
Prave se divam na Ano sefe (10) - resi se tam, jestli se cisnik ma zeptat hosta na propecenost steaku. Cisnik rika, ze normalne je medium a JEN pokud host rekne, tak je to jinak. V duchu si rikam, no to je pekna kokotina. No a Pohlreich to potvrdil. Jako ne ze bych bral jeho vsechny komenty, ale tohle je snad kua jasny. A myslim, ze stejnej priklad je ten pruvodci a jonas je ten prijemnej cisnik...
karosa - muj nazor je, ze i informace nevim (doplnena omluvou) je lepsi nez informace zadna. Ale mozna jsem "mensinovy volic"...
A kde by tu informaci o tom, co se děje třeba o 100km dál, asi tak získali? Ona vlaková četa totiž nemá v popisu práce celou dobu svého výkonu sedět někde u Pc nebo netu a sbírat drby, jako někteří sem přispívající. A to se netýká jen vlaků, ale i busů.Zrovna včera jsem se kolem 14 hod. vrátil ze zájezdu(byl jsem s dětičkami v Zoo), ještě jsem ani nestačil zamést bus, přiletěl dispečer a .. makej, musíš okamžitě linku do Pardubic,už má být půl hodiny pryč. Proč nepřijel, to nevím, nikdo nic nehlásil. A co má potom řidíč nebo ten průvodčí, nebo vlakvévoda lidem říci, když sám nic neví a nikdo mu nic neřekne?
kk je dite stesteny
nebo
dj je smolar
ale to co popisujete vy... tak mate pravdu, ze meli CD otom vedet a neco rict
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.