..: Poslanci navrhují šrotovné i pro vlaky :..

Na šrot je tu kovošrot, foto: CharyPraha - Aprílový žertík skutečností? Ano, i tak by se dala nazvat myšlenka sociálnědemokratického poslance Cyrila Zapletala a Karla Sehoře z ODS. ŽelPage 1. dubna 2009 přinesla aprílově laděnou zprávu o zavedení tzv. šrotovného pro vlaky. A tak se možná trefná prognóza "Čím starší vrak, tím větší dotace" kolegy Twixe stane skutečností. Poslanci návrh na finanční příspěvek za sešrotování letitých drážních vozidel přednesli při nedávném jednání Poslanecké sněmovny o podpoře hospodářského růstu a sociální stability.

"Já si myslím, že ten vozový park je tak otřesný, že potřebuje obměnit nějakým způsobem" nechal se v médiích slyšet poslanec Zapletal. Podle něj je současný stav vozového parku Českých drah neutěšený a dráhy s ním zajišťují až 98% osobní dopravy. Lokomotivy a vozy v osobní dopravě jsou v průměru staré 30,1 roku. Předkladatelé zároveň srovnali stav se zahraničním, kde provozovaná drážní vozidla dosahují průměru věku 14 let. Podle nich by se finance měly čerpat ze státního fondu životního prostředí a jednalo by se o částku ve výši 3 miliard během 3 let. Návrh poslanců Sehoře a Zapletala počítá s tím, že by dráhy například za lokomotivu provozovanou více jak 20 let mohly vyinkasovat sumu až 40 milionů a za osobní vozy zhruba polovinu.

Úsměv na tváři budí fakt, že právě většina lokomotiv a vozů národního dopravce tuto podmínku bez problému splňuje. Pokud bude tento návrh schválen, bude tedy zajímavé sledovat postup při obnově značně zanedbaného parku. Mezi veřejností však panuje názor, že tato myšlenka tu měla být již mnohem dříve než nyní, kdy většina vozidel v osobní dopravě předpoklady pro šrotovné splňuje. Současně s tímto problémem si pokládáme otázku, zdali již právě není pozdě na to, co dráhy dlouhou dobu nereflektovaly a zanedbávaly. Zde je pak na místě i další otázka, jestli je korektní, aby tedy ZDO již několik let po sobě vyhrával jen jeden, státem ovládaný dopravce, který provoz zajišťuje letitými vlaky.

Zdroje: ČT24, Finanční noviny; námět: city.elefant


Vítek_V | 7.5.2009 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
14.05.2009 (9:42)  
M: Brusel prachy ne*ere, nevidím jako moc výhodné posílat prachy do Bruselu, aby je nám pak (aspoň část) mohl s velkou slávou vrátit, proti tomu, si za ně rovnou koupit ty vlaky sami.
Registrierter Benutzer M 
12.05.2009 (23:38)  
Hmhm. Jako jestlil ty 4 giga da EU, tak vivat Brusel. Ale trosku mam strach, ze to bude jen takovej napad pred volbama a po nich se zjisti, ze nejsou penize:-(
Registrierter Benutzer JnR 
12.05.2009 (16:33)  
NolthA, M: Tohle by Vás mohlo zajímat:
http://e15.cz/udalosti/kraje-chteji-vlastni-vlaky-91023/
Registrierter Benutzer M 
12.05.2009 (14:34)  
Mozna z nasledujiciho duvodu: Muze byt levnejsi (z hlediska "cashflow") platit za provozovani nez koupit a pronajimat. Kazdopadne v tomhle nebude zakoapny ani pes, ani kocka:)
Registrierter Benutzer NolthA  mail  
12.05.2009 (7:52)  
mates111:
no tak to je jedna možnost co píšeš, ale proč by si třeba kraj nemohl koupit vlastní vozidla a nechat je provozovat "nejvýhodnějšího" provozovatele, také řešení .... myslím že způsobů je mnoho ..... muj dotaz byl jen z toho ze me zajímalo jak jsou financováni jiní dopravci, moc o tom nevím a chtěl jsem si jen udělat přehled, nehledal bych v tom zásadní souvislosti
11.05.2009 (20:26)  
NolthA: Docela by mě zajímalo, proč by měl kraj přispívat formou přímé dotace na nákup nových vozidel, když pak platí za jejich provoz. Domnívám se, že příčinná souvislost by měla být opačná a to taková, že ČD nakoupí nové vozidlo a následně vzroste dotace na provoz...
Registrierter Benutzer messah 
11.05.2009 (19:07)  
ve výroční zprávě je, že DPMB získává finance na provoz z vlastních zdrojů (48%) a zbytek pokrývá město Brno ( 1,16 miliardy). Jelikož v těch nákladech na provoz asi bude i pořizování nových vozidel, DPMB přispívá na nová vozidla město Brno.
Registrierter Benutzer M 
11.05.2009 (15:04)  
Bude potreba prozkoumat "vyrocni zpravy" prislusnych organizaci. Na DPMB kraj neprispiva skoro vubec mam ten pocit
Registrierter Benutzer NolthA  mail  
11.05.2009 (13:18)  
tady se jen hádate o příspěvcích na nová vozidla at jsou ty příspěvky pojmenovány jakkoliv. zajímalo by mě zda má někdo třeba informace kolik jihomoravský kraj (tento rotože ted žiju v jihomorovském) přispěl provozovatelum na nová vozidla, a to jak ČD, DPMB či autobusovým dopravcům, tuto informaci jsem nikde nenašel, ¨zajímalo by mě férovost ruzných příspěvků různým doravcům?
Registrierter Benutzer M 
11.05.2009 (11:07)  
Jasne, ale furt by to koncilo ve Svitavach a kdo by jel za Svitavy, tak by musel prestoupit. jedinej rozdil by byl ten, ze by to nebylo v Letovicich, ale jinde...
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko