Praha — Na české politické scéně se opět objevuje fenomén dočasného člena vlády. Stejně jako Jiří Čunek před třemi lety, i Vít Bárta odchází z ministerského postu s podmínkou, že pokud uspokojivě vysvětlí své současné kauzy, bude se moct do ministerského křesla vrátit. Resort dopravy prozatím povede dosavadní náměstek ministra Radek Šmerda, kterého si v čelní funkci dovede představit i premiér Petr Nečas. Šmerda chce podle svých slov zachovat směrování dopravní politiky po vzoru svého předchůdce, včetně transformace SŽDC a přehodnocení investičních projektů. Dokáže–li Bárta dostatečně vyvrátit nařčení z propojení s bezpečnostní agenturou ABL, mohl by si na post ministra vrátit ještě před koncem roku 2011.
Personální rošáda na ministerstvu dopravy je jen jedním z kompromisních kroků, které po včerejším nočním jednání přijala vláda Petra Nečase. Vedle Víta Bárty ministerskou funkci složí také předseda Věcí veřejných Radek John, jenž bude ve vládě nadále působit jako vicepremiér pro boj s korupcí a na jeho dosavadní místo zasedne policejní funkcionář Jan Kubice. Pro dopravu v Česku tyto změny neznamenají velkou změnu: Radek Šmerda chce v čele ministerstva pokračovat v kurzu, jenž před devíti měsíci vytyčil Vít Bárta. Pokračovat tedy mají kontroly na Ředitelství silnic a dálnic, plán na transformaci a liberalizaci železnice i rozšíření mýtného systému na silnice 1. třídy. Na druhé straně lze očekávat také pokračování vyhroceného sporu mezi MD ČR a SŽDC na jedné straně, a Drážní inspekcí na straně druhé, v němž se Radek Šmerda v uplynulých týdnech angažoval.
Zdroj: ČTK
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://ekonomika.idnes.cz/devet-mesicu-s-bartou-slibu-splnil-jen-cast-ale-stavby-zlevnily-psb-/ekonomika.aspx?c=A110419_203545_ekonomika_brm
A ti nahoře? Ti jen udržují Freundschaft se známými firmami, které tak dostávají zakázky, za které si účtují nehorázné sumy. Aneb: "milion tobě, milion mě a za sto tisíc ti seženu někoho, kdo to udělá". A stejně to udělá blbě, takže naši lidi to pak i v rámci záruky, musí opravit, pokud chceme udržet sjízdnost a nečekat "rok", než s tím přijde někdo něco udělat.
Takže tvrdím, že pan Vít Bárta jen umí mazat med kolem hub*. Ono totiž seškrtání výdajů nerovná se automaticky na něčem ušetřit.
Jo a miliony se šetří všude (za sebe mohu říci), jenže aby se znovu rozpumpovaly jinde.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.