Praha — Na české politické scéně se opět objevuje fenomén dočasného člena vlády. Stejně jako Jiří Čunek před třemi lety, i Vít Bárta odchází z ministerského postu s podmínkou, že pokud uspokojivě vysvětlí své současné kauzy, bude se moct do ministerského křesla vrátit. Resort dopravy prozatím povede dosavadní náměstek ministra Radek Šmerda, kterého si v čelní funkci dovede představit i premiér Petr Nečas. Šmerda chce podle svých slov zachovat směrování dopravní politiky po vzoru svého předchůdce, včetně transformace SŽDC a přehodnocení investičních projektů. Dokáže–li Bárta dostatečně vyvrátit nařčení z propojení s bezpečnostní agenturou ABL, mohl by si na post ministra vrátit ještě před koncem roku 2011.
Personální rošáda na ministerstvu dopravy je jen jedním z kompromisních kroků, které po včerejším nočním jednání přijala vláda Petra Nečase. Vedle Víta Bárty ministerskou funkci složí také předseda Věcí veřejných Radek John, jenž bude ve vládě nadále působit jako vicepremiér pro boj s korupcí a na jeho dosavadní místo zasedne policejní funkcionář Jan Kubice. Pro dopravu v Česku tyto změny neznamenají velkou změnu: Radek Šmerda chce v čele ministerstva pokračovat v kurzu, jenž před devíti měsíci vytyčil Vít Bárta. Pokračovat tedy mají kontroly na Ředitelství silnic a dálnic, plán na transformaci a liberalizaci železnice i rozšíření mýtného systému na silnice 1. třídy. Na druhé straně lze očekávat také pokračování vyhroceného sporu mezi MD ČR a SŽDC na jedné straně, a Drážní inspekcí na straně druhé, v němž se Radek Šmerda v uplynulých týdnech angažoval.
Zdroj: ČTK
1 2 | Zpráv na stránku: |
To je jak resit zlodejicka v supermarketu a vyloupeni banky ignorovat. Na druhou stranu, presne takhle to tady dlouhodobe je a strana, ktere tohle "odjakziva" svedci Bartovci rozhodne nejsou. Ti by to mozna chteli byt, ale nejsou. Takze vlastne resime zlotrily plan na neco a je to hrozne spatne, ale to, ze ten plan uz mnoho let "uspesne" funguje a to ve velkym, tak to vlstne problem neni.
Ani poradne nevim, kdo by se mel probirat...
Buďme přesní. Zvýhodnění NÁKLADNÍ železniční dopravy na úkor OSOBNÍ železniční dopravy a nákladní silniční dopravy.
zkuste uvěřit, že je možná změna - jo s tím sloganem už jich tu bylo, tudle nějaký Voloďa Iljič.
Jo a nikdo tu nenadává, jen vám tu rozmlouváme vaše upjaté představy, že krade každý, ale někteří s čestnými úmysly.
Pokud ten, kdo má (dejme tomu legálně) peníze, jimi bude moc legálně uplácet (dary ovlivňovat třeba hlasování v parlamentu), tak skutečně polezou zmetky zákony jako např. že na pojištění, důchod si budou přispívat jen chudí (a to chudě), protože bohatí to nepotřebují. A můžeme tu demokracii hnát i naopak - lidi bez peněz si odhlasují, že zruší bohatým peníze. I to hrozí, starší pamatují nejstarší zažili. Trochu myslet, ne jen papouškovat.
- vy ani nevíte, čemu tu fandíte. Bohužel je to opravdu pod vaší rozlišovací schopnost.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.