..: Koaliční kompromis: ministrem dopravy bude dočasně Radek Šmerda :..

Radek Šmerda, foto: Ministerstvo dopravy ČR Praha — Na české politické scéně se opět objevuje fenomén dočasného člena vlády. Stejně jako Jiří Čunek před třemi lety, i Vít Bárta odchází z ministerského postu s podmínkou, že pokud uspokojivě vysvětlí své současné kauzy, bude se moct do ministerského křesla vrátit. Resort dopravy prozatím povede dosavadní náměstek ministra Radek Šmerda, kterého si v čelní funkci dovede představit i premiér Petr Nečas. Šmerda chce podle svých slov zachovat směrování dopravní politiky po vzoru svého předchůdce, včetně transformace SŽDC a přehodnocení investičních projektů. Dokáže–li Bárta dostatečně vyvrátit nařčení z propojení s bezpečnostní agenturou ABL, mohl by si na post ministra vrátit ještě před koncem roku 2011.

Personální rošáda na ministerstvu dopravy je jen jedním z kompromisních kroků, které po včerejším nočním jednání přijala vláda Petra Nečase. Vedle Víta Bárty ministerskou funkci složí také předseda Věcí veřejných Radek John, jenž bude ve vládě nadále působit jako vicepremiér pro boj s korupcí a na jeho dosavadní místo zasedne policejní funkcionář Jan Kubice. Pro dopravu v Česku tyto změny neznamenají velkou změnu: Radek Šmerda chce v čele ministerstva pokračovat v kurzu, jenž před devíti měsíci vytyčil Vít Bárta. Pokračovat tedy mají kontroly na Ředitelství silnic a dálnic, plán na transformaci a liberalizaci železnice i rozšíření mýtného systému na silnice 1. třídy. Na druhé straně lze očekávat také pokračování vyhroceného sporu mezi MD ČR a SŽDC na jedné straně, a Drážní inspekcí na straně druhé, v němž se Radek Šmerda v uplynulých týdnech angažoval.

Zdroj: ČTK


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 19.4.2011 (18:00)
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
20.04.2011 (22:39)  
Jedina realita? Takze ty veci, co namluvil Vozka na mikrofon jako fakt byly test? Ve srovnani s tim, co rekla jsou nejaky drobny uplne smesny.
To je jak resit zlodejicka v supermarketu a vyloupeni banky ignorovat. Na druhou stranu, presne takhle to tady dlouhodobe je a strana, ktere tohle "odjakziva" svedci Bartovci rozhodne nejsou. Ti by to mozna chteli byt, ale nejsou. Takze vlastne resime zlotrily plan na neco a je to hrozne spatne, ale to, ze ten plan uz mnoho let "uspesne" funguje a to ve velkym, tak to vlstne problem neni.
Ani poradne nevim, kdo by se mel probirat...
Registered user tarten 
20.04.2011 (13:57)  
jirka: napr. zvyhodneni zeleznice na ukor silnicni nakladni dopravy ...

Buďme přesní. Zvýhodnění NÁKLADNÍ železniční dopravy na úkor OSOBNÍ železniční dopravy a nákladní silniční dopravy.
20.04.2011 (13:14)  
Pánové, prosím, zkuste si zjistit reálná fakta - pět melounů keš - to jsou reálná fakta. (z více zdrojů)

zkuste uvěřit, že je možná změna - jo s tím sloganem už jich tu bylo, tudle nějaký Voloďa Iljič.

Jo a nikdo tu nenadává, jen vám tu rozmlouváme vaše upjaté představy, že krade každý, ale někteří s čestnými úmysly.
20.04.2011 (12:11)  
Pánové, prosím, zkuste si zjistit reálná fakta, alespoň z více zdrojů médií. Dále prosím, zkuste se na věci dívat někdy optimisticky, zkuste někdy jen nenadávat, neodsuzovat, zkuste uvěřit, že je možná změna, :-).
Registered user hasitobur  mail  
20.04.2011 (11:50)  
Mnozí mu tady tleskáte za ušetřené miliardy. Ale je opravdu důvod k obdivu? Myslím že zase tolik ne. Část peněz se ušetřila proto, že se některé plánované stavby vůbec neuskuteční. Další část peněz se ušetří za snížení ceny současných staveb. To vypadá hezky a byl by důvod mu za to tleskat. Ale měli bychom se ptát, proč k tomu došlo? Šetří se na tom, že se postaví například o exit méně, že se postaví levnější most a podobně. Takže tam, kde tyto stavby nejsou, stojí kilometr stejně jako dřív. Ale v tom celku to vyjde levněji a o to v očích veřejnosti přece jde. Je ale otázka, zda se nám to za pár let nevymstí.
Registered user hasitobur  mail  
20.04.2011 (11:16)  
Jirka > To je asi ale jediný pozitivní krok, který pro železnici udělal. A ani nyní ty ceny za použití silnice a vlakové cesty nejsou narovnané. A jeho další kroky? Mnozí mu připisují vyhlášení tendrů na rychlíkové tratě. Ale to už bylo rozhodnuto před jeho příchodem a tento krok udělá každý ministr dopravy. A další "pozitivní" krok pro železnici je ten, že část peněz určené na její obnovu a rozvoj přesune na silnice. Takže mu železniční fandové moc za co tleskat nemají.
20.04.2011 (10:59)  
je jen naoko - jak na oko? Obálky jsou tu jediná realita, kterou nikdo nepopírá. Transparentní chování není, že budu úplatky nosit veřejně v obálce (i když hm přece věci veřejné...), protože je to férovější než to dělat v zákulisí. Jen by se to pak mělo danit nebo nee?

Pokud ten, kdo má (dejme tomu legálně) peníze, jimi bude moc legálně uplácet (dary ovlivňovat třeba hlasování v parlamentu), tak skutečně polezou zmetky zákony jako např. že na pojištění, důchod si budou přispívat jen chudí (a to chudě), protože bohatí to nepotřebují. A můžeme tu demokracii hnát i naopak - lidi bez peněz si odhlasují, že zruší bohatým peníze. I to hrozí, starší pamatují nejstarší zažili. Trochu myslet, ne jen papouškovat.
20.04.2011 (10:14)  
Lidi uvažujte. Kdyby se tady mělo hrát na čistou minulost,tak v politice nemůže být nikdo. Ja fandím Bártovi,a věřím tomu, že vše je jen vykonstuovaný a objednaný z řad,komu Bárta šlápl na penězovod.A těch lidí a firem je tu hodně. A věřím, že se z toho dostane. A taky věřím, že ty "podplacený" K+Š s těmi drobnými, což 500 tis. a nějakých 170 ( o té směšné částce 55 tis. ani radši nemluvě ) je jen naoko,a že jim někde pěkně tajně na nějakém účtu třeba v zahraničí se rozrůstají větší částky. Držím palce Bártovi. Je to tady za posledních 21 let světlý bod politiky.No uvidíme,třeba se i mýlím.
20.04.2011 (9:58)  
..když dávám zre svého co je komu do toho...jsou pro mne nejaky pulmiliony zcela pod moji rozlisovaci schopnost...
- vy ani nevíte, čemu tu fandíte. Bohužel je to opravdu pod vaší rozlišovací schopnost.
Registered user hnatikk  mail  
20.04.2011 (9:25)  
právě jak řekl "M"..když dávám zre svého co je komu do toho...ale když se kradoupeníze nás všech...jinak si myslimže ty šmejdi co tam sou 20 let si nakradly stokrát více než pan Bárta mohl stihnout za půl roku...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko