..: Srážka vlaků v Berlíně, 24 zraněných :..

Berlín - Srážka osobního a nákladního vlaku asi 500 metrů severně od severoberlínského nádraží Karow si ve čtvrtek večer kolem 22:20 vyžádala 24 zraněných, z toho 5 těžce. Spoj kategorie RegionalExpress, sestavený z lokomotivy řady 114 DB a soupravy patrových vozů DB Regio zde z dosud nezjištěných příčin narazil do cisternového nákladního vlaku, převážejícího zkapalněný plyn. Při srážce byla vážně poškozena lokomotiva osobního vlaku a první vagon, zbytek soupravy a nákladní vlak zůstaly bez větších škod. V regionálním spoji se v tu dobu nacházelo 24 lidí, z toho 22 cestujících, jimž byla následně poskytnuta zdravotnická pomoc. Pět cestujících s lehčími zraněními ještě v průběhu noci a pátečního rána lékaři pustili domů, dalších pět se v době převezení do nemocnice nacházelo ve vážném stavu. Mezi těžce zraněnými je i strojvedoucí osobního vlaku, jenž po kolizi zůstal zaklíněn na stanovišti a musel být záchranáři z kabiny vyproštěn. Provoz na trati byl po nehodě přerušen, v plném rozsahu by měl být obnoven v průběhu pátečního odpoledne až večera.

Příčiny nehody zkoumá německý drážní úřad, jehož vyšetřovatelé již odeslali na analýzu tachografy obou lokomotiv. Ještě v pátek dopoledne nebylo jasné, zda se nákladní vlak v čase střetu pohyboval, nebo stál. Podle mluvčího úřadu Ralpha Fischera lze zatím podle předběžných závěrů šetření vyloučit závadu na vlaku i selhání lidského faktoru. Další zkoumání příčin neštěstí se proto zaměřuje na možnou chybu zabezpečovacího zařízení nebo řízení provozu. Přesný důvod, proč standardní zabezpečení nedokázalo srážce zabránit, budou vyšetřovatelé znát pravděpodobně až začátkem příštího týdne.

Kolem poledne dorazil na místo nehody kolejový jeřáb, který začal s oddělováním zaklíněných vozidel a jejich následným odstraňováním. Samotný zásah záchranářů trval přibližně do 1:30 ráno a vyžádal si nasazení 147 osob. Pomoc jako první přivolal strojvedoucí dalšího vlaku, jenž byl v té chvíli odstaven nedaleko místa neštěstí.

Zdroj: Die Welt, České noviny


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 17.4.2009 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
19.04.2009 (8:56)  
Tak ono ve Studénce byla velká klika, že spadlá konstrukce byla dostatečně "placatá", aby se mašina i tři vagony dostaly "přes" s relativně malym zpomalenim, jen se trhaly podvozky. Kdyby ten spadlej profil vytvořil tři metry vysokou stěnu, do který by to vrazilo natupo, tak by to dopadlo o dost hůř. Jinak souhlas s těma tlakovejma nádobama, to nejsou obyčejný cisterny a nějaký náraz musej přežít. Ale v prvnim dotyku to chytly zřejmě hlavně rámy vozidel, proto je ta mašina zlomená -- jinak byl fíra zaraženej až někam do trafa.
19.04.2009 (8:34)  
http://www.tagesspiegel.de Stellwerksleiter machte entscheidenden Fehler
19.04.2009 (0:07)  
No tak mi to samozrejme nedalo a prešiel som si nemecké spravodajské servery znova. Úvodná informácia bola následne korigovaná, čo som následne zaniesol do aktuality - samozrejme s meškaním, pretože nie je v mojich časových možnostiach sledovať vývoj na ŽP celý víkend. Týmto ďakujem za podnet a zároveň poznamenať, že nepresnosti samozrejme do článkov nevkladáme zámerne, len sme občas trochu skeptickí voči prekladom ČTK, ktoré sú občas schopné neuveriteľných kreácií.
registrovaný uživatel SYN 
18.04.2009 (23:41)  
BAHN: rikat jakekoliv ceske verzi original je asi dost odvazne vzhledem k mistu nehody, ze...
18.04.2009 (23:31)  
BAHN:
Citujem z originálneho článku Welt Online, na ktorý sa odkazuje aj ČTK:
"24 Personen waren in den Zügen. Alle wurden nach dem Unfall medizinisch betreut, elf Menschen wurden verletzt, darunter fünf schwer. Unter den Schwerverletzten war auch der Zugführer der Regionalbahn. Fünf verletzte konnten das Krankenhaus inzwischen wieder verlassen."

Pri spracovaní tejto aktuality som siahol priamo po nemeckom zdroji a z ČTK len vyťahoval detaily, ktoré získali z iných zdrojov.
registrovaný uživatel BAHN 
18.04.2009 (23:16)  
Originální zpráva z odkazu České noviny: Nejméně 24 zraněných, pět z nich těžce, si vyžádala ve čtvrtek pozdě večer srážka vlaků v Berlíně. Podle serveru Welt Online zde narazil regionální expres do stojícího nákladního vlaku. Příčina nehody zatím není známa a vyšetřuje se.
Expres, který přijížděl do německého hlavního města ze severoněmeckého Stralsundu, najel nedaleko nádraží Karow v berlínské čtvrti Pankow do čekajícího nákladního vlaku ve čtvrtek kolem 22:20. Nehoda se stala asi 300 metrů od stanice. Na místě zasahovalo na 150 hasičů a záchranářů.

Mezi těžce zraněnými je i strojvůdce expresu. Hasiči ho museli z kabiny vyprostit. První vagon osobního vlaku, v němž v době nehody prý ale neseděli žádní cestující, se po nárazu zaklínil do vozu nákladního vlaku a vykolejil. Nákladní vlak převážel mimo jiné cisterny s hořlavou kapalinou. "Neštěstí mohlo tedy dopadnout ještě mnohem hůř," poznamenal mluvčí německé policie Jens Schobranski.

Záchranné a odklízecí práce pokračovaly přes noc a podle mluvčí drah potrvají do dnešního odpoledne. Doprava byla v místě nehody přerušena, a vlaky, které stanicí Karow projíždějí, proto byly odkloněny. Přes část Berlína musejí zatím někteří cestující přejet městskou dráhou a na svůj vlak pak přesednout.

Najděte mě zde, že cestovalo 24 osob a kde je pravda o zraněných + další info jež puštěné kachnou ven se zde prezentují. Autor uvádí dost nepřesností, jež nikomu nevadí.
registrovaný uživatel SYN 
18.04.2009 (22:58)  
Omluvte mne prosim pokud uz jste si to vsichni prelouskali, ale treba nekdo necte nemecky - takze ten regionalni expres narazil zezadu na pomalu jedouci nakladak ktery se skladal z 24 cisteren s kapalnym plynem. Ty cisterny jsou podle obrazku dost zanovni a tedy vyrabeny podle dosti prisnych predpisu, udajne maji steny tlakove nadoby z 1,4 cm oceli, taky to vypoukle kruhove dno nadoby je temer idealne tvarovane k tomu aby odolalo dost velkemu namahani... takze to zase neni az takovy div ze odolalo, no a jelikoz neco povolit muselo tak to v tomto pripade evidentne byla kabina loko. Vsak kdyz se na ty fotky podivam tak ten "otisk" toho dna te cisterny je tam jasne patrny :-)

Semik: to bylo taky prvni co me napadlo kdyz jsem to cetl, dvoupatrova souprava a na palube dohromady 24 cestujicich? No ale pak jsem si uvedomil tu pozdni dobu a uz se tolik nedivim.
registrovaný uživatel Semík  mail  
18.04.2009 (22:53)  
Karel Kovářík: Expres, který přijížděl do německého hlavního města ze severoněmeckého Stralsundu........ Takže by to mělo být něco na způsob dojezdu expresu do Prahy po 22:20. 24 lidí je moc málo. Jinak jsem z Luhačovic.
registrovaný uživatel JK ml. 
18.04.2009 (21:27)  
Honzok: Ve Studénce došlo ke střetu při cca 95kmh. Taky by mě zajímalo jestli jsou cisterny tak odolné konstrukce a nebo německé lokomotivy tak "papírové".
Qvído: Já jsem tady, jenže není co komentovat. Možná by někdo z místních znalců tamního zab zař zde mohl nastínit v kostce možná rizika onoho systému a porovnat s možnostmi systémů od AŽD v podobně velké stanici na síti sždc (přiznám se že netuším jak velké je nádr. Karow, typuji že asi jako Kolín.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko