..: Srážka vlaků v Berlíně, 24 zraněných :..

Berlín - Srážka osobního a nákladního vlaku asi 500 metrů severně od severoberlínského nádraží Karow si ve čtvrtek večer kolem 22:20 vyžádala 24 zraněných, z toho 5 těžce. Spoj kategorie RegionalExpress, sestavený z lokomotivy řady 114 DB a soupravy patrových vozů DB Regio zde z dosud nezjištěných příčin narazil do cisternového nákladního vlaku, převážejícího zkapalněný plyn. Při srážce byla vážně poškozena lokomotiva osobního vlaku a první vagon, zbytek soupravy a nákladní vlak zůstaly bez větších škod. V regionálním spoji se v tu dobu nacházelo 24 lidí, z toho 22 cestujících, jimž byla následně poskytnuta zdravotnická pomoc. Pět cestujících s lehčími zraněními ještě v průběhu noci a pátečního rána lékaři pustili domů, dalších pět se v době převezení do nemocnice nacházelo ve vážném stavu. Mezi těžce zraněnými je i strojvedoucí osobního vlaku, jenž po kolizi zůstal zaklíněn na stanovišti a musel být záchranáři z kabiny vyproštěn. Provoz na trati byl po nehodě přerušen, v plném rozsahu by měl být obnoven v průběhu pátečního odpoledne až večera.

Příčiny nehody zkoumá německý drážní úřad, jehož vyšetřovatelé již odeslali na analýzu tachografy obou lokomotiv. Ještě v pátek dopoledne nebylo jasné, zda se nákladní vlak v čase střetu pohyboval, nebo stál. Podle mluvčího úřadu Ralpha Fischera lze zatím podle předběžných závěrů šetření vyloučit závadu na vlaku i selhání lidského faktoru. Další zkoumání příčin neštěstí se proto zaměřuje na možnou chybu zabezpečovacího zařízení nebo řízení provozu. Přesný důvod, proč standardní zabezpečení nedokázalo srážce zabránit, budou vyšetřovatelé znát pravděpodobně až začátkem příštího týdne.

Kolem poledne dorazil na místo nehody kolejový jeřáb, který začal s oddělováním zaklíněných vozidel a jejich následným odstraňováním. Samotný zásah záchranářů trval přibližně do 1:30 ráno a vyžádal si nasazení 147 osob. Pomoc jako první přivolal strojvedoucí dalšího vlaku, jenž byl v té chvíli odstaven nedaleko místa neštěstí.

Zdroj: Die Welt, České noviny


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 17.4.2009 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.04.2009 (22:23)  
JOHNZ : v obou případech se jednalo o nestandardní činnost zabezpečovacího zařízení. Mimo jiné, v Moravanech strojvedoucí samostatně jedoucí lokomotivy nereagoval na návěst "stůj, zastavte všemi prostředky dávanou dvěma zaměstnanci". Uvádí to závěrečná zpráva.
20.04.2009 (20:10)  
Stellwerkleiter - je podle mě, služebník obsluhující stellwerk - tedy signalista i výpravčí panelista.
20.04.2009 (19:48)  
JK ml. : Innenstadt jako střed města. Dnes je v článku uvedeno směr Gesundbrunnen. V článku je dále uvedeno, že trať je už volná, a že zpřísnila bezpečnost vkládaním pomocných zámků na pákách přestavovačů výhybek. Dále spekulace o nefunkčnosti zabezpeč. zařízení, a že se před rokem ve Friedrichsfeldu srazily ze stejného důvodu dva vlaky regionální dráhy. Jinak nic nového. Stellwerkleiter taky neumím přesně přeložit. Snad někdo pomůže.
20.04.2009 (12:38)  
jonáš: a čo iné by tam malo byť? Pôvodne sme uvádzali 11 zranených podľa online vydanie Die Welt. To bolo následne korigované na 24, za čo som tu už bol celkom prvoplánovite obvinený. Máme snáď sledovať, kto z nich už je úplne v poriadku, aby sme ten nadpis podľa toho upravovali nasledujúce tri mesiace?
registrovaný uživatel JOHNZ 
20.04.2009 (2:00)  
Miroslav Zikmund:
Moravany tu teraz nepleťte, tie sú o niečom úplne inom (pre zaujímavosť si tu nájdite niečo na téma Recklingshausen, tiež je to v západnom Nemecku).

jonáš, JK ml.:
Ono so ZABZAR v Nemecku je to veselé. Vo veľa staniciach sú elektromechaniky a hlavne elektrodynamiky, ktoré doplatili na to, že Nemci nie sú takí nákolenní zlepšovatelia ako naši, a nechcú do funkčných vecí moc rýpať. A tak tieto systémy často nemajú zisťovanie voľnosti (okrem fakt najväčších kusov), čo sa na rôzne systémy u nás podorábalo (Brno, trate s AB, ...).

I keď aj v Nemecku vzniklo zopár zaujímavých zariadení typu elektrodynamika s panelom na hlásenie obsadenosti, ktorý ale do samotného zariadenia nebol zapojený, a fyzicky musel volnosť tak či tak overiť výpravca. Poprípade zariadenie s prenosom čísiel vlaku podľa postavenej cesty, každopádme bez zisťovania voľnosti trate...
19.04.2009 (22:31)  
Ve "východoněmecké" železniční němčině se pro označení výpravčího používá taká výraz "Aufsicht".

Z jistého úhlu pohledu podobnost s nehodovou událostí v Moravanech. Jako před léty v případě nehody ve stanici Brühl (u Köln am Rhein) se DB zřejmě moc o této nehodě zmiňovat nebudou.

jonáš : ve "starých" spolkových zemích se na mnohých tratích jezdí na mechanická návěstidla, patrně se stejným typem zabezpečovacího zařízení.
19.04.2009 (22:06)  
Však příště vám tam dám smajlíka, Serge. Dvojitýho ;-)
registrovaný uživatel SergeS 
19.04.2009 (21:44)  
A hle ... jeden se vozval ze by v zapadnim nemecku nic podobneho stat nemohlo :-D
registrovaný uživatel JK ml. 
19.04.2009 (21:14)  
Eisenbahner: Ten Innenstadt mi dal, furt jsem hledal nějaké nádraží Berlin Innenstadt a vono nikde:-) Taky si noviny v Německu pletou Stellwerksleiter (řekl bych něco jako signalista) a Fahrdienstleiter , zřejmě výpravčí nebo dispečer(???)netuším co je pro Karow správně, ale v textu jsou použity oba výrazy. Při podrobnějším studiu článku mě zaujala hned druhá věta, která je ve spojitosti s tím co tu napsal JOHNZ o verkách vzor 1912 (které jsou k mému zděšení v půlce Berlína)poukázkou na potencionální průser vždy a všude rozhodně nejen u DB :-)
"Der Mann, der am Donnerstagabend alleine im Stellwerk Karow"..... Pozoruhodné je jak často se i u nás u podobně frekventovaných verků vyskytuje Fahrdienstleiter nebo Stellwerksleiter allein :-)
19.04.2009 (20:53)  
Ad SYN:dovolím si vysvětlit-zpozorovat překážku je pro strojvedoucího obtížnější než pro řidiče auta,v noci obzvlášť. I když lokomotivy světlomety mají,v nádražích je musí strojvedoucí zhasínat či hodně tlumit,totéž platí v blízkosti silnic. Brzdit vlak proto,že strojvedoucí si není jistý zda někdo něco nezkazil či zda náhodou něco neselhalo opravdu nelze. Rozeznat na které koleji je vlak,ke kterému se blížím není snadné,vždy předpokládat,že je na té mojí je absurdní-od toho aby tam nebyl je přece zabezpečovací zařízení,buď obsluhované profesionálem nebo automatické. Při rychlosti 85km/h je prostě zábrzdná dráha kolejových vozidel delší než u silničního vozidla,to je fyzika. Magnetická brzda je sice při průšvihu dobrá věc,ale ne všechny vozy je možné jí vybavit,stávající jen velmi obtížně a navíc je to velmi drahá záležitost.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko