Berlín - Srážka osobního a nákladního vlaku asi 500 metrů severně od severoberlínského nádraží Karow si ve čtvrtek večer kolem 22:20 vyžádala 24 zraněných, z toho 5 těžce. Spoj kategorie RegionalExpress, sestavený z lokomotivy řady 114 DB a soupravy patrových vozů DB Regio zde z dosud nezjištěných příčin narazil do cisternového nákladního vlaku, převážejícího zkapalněný plyn. Při srážce byla vážně poškozena lokomotiva osobního vlaku a první vagon, zbytek soupravy a nákladní vlak zůstaly bez větších škod. V regionálním spoji se v tu dobu nacházelo 24 lidí, z toho 22 cestujících, jimž byla následně poskytnuta zdravotnická pomoc. Pět cestujících s lehčími zraněními ještě v průběhu noci a pátečního rána lékaři pustili domů, dalších pět se v době převezení do nemocnice nacházelo ve vážném stavu. Mezi těžce zraněnými je i strojvedoucí osobního vlaku, jenž po kolizi zůstal zaklíněn na stanovišti a musel být záchranáři z kabiny vyproštěn. Provoz na trati byl po nehodě přerušen, v plném rozsahu by měl být obnoven v průběhu pátečního odpoledne až večera.
Příčiny nehody zkoumá německý drážní úřad, jehož vyšetřovatelé již odeslali na analýzu tachografy obou lokomotiv. Ještě v pátek dopoledne nebylo jasné, zda se nákladní vlak v čase střetu pohyboval, nebo stál. Podle mluvčího úřadu Ralpha Fischera lze zatím podle předběžných závěrů šetření vyloučit závadu na vlaku i selhání lidského faktoru. Další zkoumání příčin neštěstí se proto zaměřuje na možnou chybu zabezpečovacího zařízení nebo řízení provozu. Přesný důvod, proč standardní zabezpečení nedokázalo srážce zabránit, budou vyšetřovatelé znát pravděpodobně až začátkem příštího týdne.
Kolem poledne dorazil na místo nehody kolejový jeřáb, který začal s oddělováním zaklíněných vozidel a jejich následným odstraňováním. Samotný zásah záchranářů trval přibližně do 1:30 ráno a vyžádal si nasazení 147 osob. Pomoc jako první přivolal strojvedoucí dalšího vlaku, jenž byl v té chvíli odstaven nedaleko místa neštěstí.
Zdroj: Die Welt, České noviny

Moravany tu teraz nepleťte, tie sú o niečom úplne inom (pre zaujímavosť si tu nájdite niečo na téma Recklingshausen, tiež je to v západnom Nemecku).
jonáš, JK ml.:
Ono so ZABZAR v Nemecku je to veselé. Vo veľa staniciach sú elektromechaniky a hlavne elektrodynamiky, ktoré doplatili na to, že Nemci nie sú takí nákolenní zlepšovatelia ako naši, a nechcú do funkčných vecí moc rýpať. A tak tieto systémy často nemajú zisťovanie voľnosti (okrem fakt najväčších kusov), čo sa na rôzne systémy u nás podorábalo (Brno, trate s AB, ...).
I keď aj v Nemecku vzniklo zopár zaujímavých zariadení typu elektrodynamika s panelom na hlásenie obsadenosti, ktorý ale do samotného zariadenia nebol zapojený, a fyzicky musel volnosť tak či tak overiť výpravca. Poprípade zariadenie s prenosom čísiel vlaku podľa postavenej cesty, každopádme bez zisťovania voľnosti trate...
Z jistého úhlu pohledu podobnost s nehodovou událostí v Moravanech. Jako před léty v případě nehody ve stanici Brühl (u Köln am Rhein) se DB zřejmě moc o této nehodě zmiňovat nebudou.
jonáš : ve "starých" spolkových zemích se na mnohých tratích jezdí na mechanická návěstidla, patrně se stejným typem zabezpečovacího zařízení.
"Der Mann, der am Donnerstagabend alleine im Stellwerk Karow"..... Pozoruhodné je jak často se i u nás u podobně frekventovaných verků vyskytuje Fahrdienstleiter nebo Stellwerksleiter allein :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
