..: Na Vysočině bude od června zrušeno 41 vlakových spojů :..

Jihlava, foto: Adys Jihlava – V kraji Vysočina má být od letošní druhé změny GVD zrušeno zřejmě až 41 regionálních vlakových spojů. Podle náměstka hejtmana Libora Joukla jsou tyto vlaky málo využívané, a proto kraj nechce platit jejich ztráty a raději je nahradí levnějšími autobusy. Českým drahám se tato změna nelíbí, protože prý povede k rozpadu přestupních vazeb. "Bohužel jsou tím ohroženy i vlaky z druhé strany, kde už těch cestujících je víc," říká ředitel Krajského centra ČD Miroslav Havel.

Levnější autobusy zatím nahradí například jen jeden z osobních vlaků v úseku Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice, v dalších měsících se ale počet spojů může snížit mnohem výrazněji. Kraj má totiž zpracovanou studii, podle které by se mohlo zrušit a nahradit autobusovou dopravou až 30 % spojů. Krajskou pokladnu by takové řešení vyšlo mnohem levněji.

Na jeden kilometr jízdy autobusu kraj doplácí ztrátu 19 Kč, při vlaku je tato částka obvykle 63 Kč. "To znamená, že když bychom zrušili jeden vlak, tak můžeme zavést 3,5 autobusu," uvádí Joukl. Tomu oponují zástupci ČD, podle kterých za relativně levné autobusy zaplatí kraj jinde. "Autodopravce se nepodílí na zimní údržbě silnic, nepodílí se na odstraňování závad na silnicích a podobně," říká Havel.

Kraj Vysočina se s ČD zatím ale ani nedohodl na novém dodatku ke smlouvě o zajišťování základní dopravní obslužnosti, který by stanovil, kolik bude železniční dopravce od kraje dostávat jako úhradu ztráty. Zástupci dopravce a regionu se zatím nedohodli na jeho znění, ani na výši samotných poplatků.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 20.4.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registered user DJ 
24.04.2009 (8:36)  
Už aby tu ta výběrová řízení byla. ČD si samy uvědomí, že takhle se dál nedostanou. Zbytečné náklady na administrativu, na reklamu, příliš velké mzdové náklady (když započtu všechny ty sociální výhody), nepružné řízení podniku, to všechno se musí projevit v ceně.
Tedy ono se to tam projevuje už dnes, ale chybí srovnání. Takže místo toho, aby se udělalo výběrové řízení a zjistilo se, kdo může být nejlevnější, to dostanou automaticky ČD, aby se obě strany o pár měsíců později hádaly, kolik kdo je schopen a ochoten zaplatit a komu kolik peněz (ne)stačí...

Poslední slovo k Regionovám - pokud ČD začnou dělat Regionovy ve svých unifikovaných barvách, hned už taková odezva u cestujících nebude. Ta "veselá" kombinace barev byla jednou z věcí, proč mají tyto jednotky u "normálních cestujících" docela dobrý ohlas.
Registered user Josef Kamiš  mail  
23.04.2009 (22:40)  
Tak tohle je moje řeč...pod to bych se s dovolením také podepsal
Registered user happy 
23.04.2009 (22:34)  
Soukromníci jsou povětšinou "štíhlí", mají jen nejnutnější počet zaměstnanců a struktura podniku odpovídá kontinuálnímu vývoji. Kdyžto čd jsou přezaměstnané a to zejména ve vyšších funkcích. Máme sice fůru dobře placených "funkcionářů", ale s omezenou možností manévrování. Celé je to zkostnatělé a neefektivní. Lépe mít pár lidí velmi dobře zaplacených, ale s velkou možností rozhodování a s velkou mírou zoodpovědnosti, než stádo těch, kteří nic nemůžou a za nic nezodpovídají. Potom se nelze divit, že to celé je nepružné a drahé. Jedna ruka neví, co dělá ta druhá. Navíc struktura zůstala naboptnalá už z let reálného socialismu, kdy dělat na GŘ byla dobře placená zašívárna...
Registered user Josef Kamiš  mail  
23.04.2009 (22:26)  
To happy...napsáno je to skvěle.Otázkou stále ovšem zůstává to co jsem tu psal již dávno...Proč to soukromým dopravcům s jejich starými,nebo novými prostředky jde a drahám ať už se starýma,nebo novýma jednotkama ne?
Registered user Josef Kamiš  mail  
23.04.2009 (22:21)  
To SYN :-D i já bych si s chutí připlatil.Třeba by to byl dobrý marketingový tah pro nalákání i ostatních cestujících.
Registered user happy 
23.04.2009 (22:17)  
ad Kamiš: Tak ještě jednou. Soukromý dopravce na Liberecku vyhrál za cenu cca 112 kč na vlkm s moderní jednotkou. Ovšem on na rozdíl od čd dá tržby kraji. Tudíž celkové náklady jsou rovny dotace- tržby. Pokud budou spoje jezdit plné, tak se může dostat k sumě cca 70-80 kč za vlkm s !novou! jednotkou. Ba naopak čd by si na této trati s muzeem účtovaly nějakých cca 120-130 kč na vlkm s 810+010 (nebo RN). Takže nemíchejte jablka a hrušky. A on si nikdo moderní vozidlo nepořídí k tom, aby čumákovalo půl dne na nádraží bez využití. to by se ten kraj nedoplatil při financování tohoto. čili moderní vozidlo, ale málo spojů je prostě hloupost. A už nevím, jak to napsat.
Registered user SYN 
23.04.2009 (22:12)  
Dobře, v tom jednom bodě se moc neshodneme, ale můžeme to aspoň trochu odlehčit: za kůži předních úředníků ČD na sedácích jsem ochoten připlatit 100% k běžné ceně jízdného na každém takto vybaveném spoji... :-)))
Registered user Josef Kamiš  mail  
23.04.2009 (21:53)  
Mizerný poměr cena/kvalita jak jste psal...ano pokud se vynaloží přiměřená částka na to aby se tyto nevýhody snížily, je to krok k lepší funkci.To je napsáno naprosto přesně...ale ona se přiměřená částka nevynakládá...ta částka je strašlivě vysoká a vůbec by tak vysoká být nemusela k tomu efektu,který to přináší.To jest dosavadní i budoucí rušení spojů.
Registered user Josef Kamiš  mail  
23.04.2009 (21:47)  
Spoje se ruší,protože je jejich cena oproti autobusové dopravě drahá a nejen nákladné rekonstrukce ČD tuto cenu budou neustále navyšovat.To pro kraje logicky nemůže být zajímavé a to ani v případě,že by soupravy měly sedadla potažená kůží předních úředníků Českých drah.Modernizace vozů v půl milionových částkách soukromým železničním dopravcům funguje a zrovna tak by mohly mít rekonstruované prostředky i za víc,než půl milionu,ale byly by tam,kde jsou dráhy.
Registered user SYN 
23.04.2009 (21:15)  
Doporučuji mě neobviňovat že čtu jen poslední příspěvky, tuto diskuzi sleduji již několik dní od jejího založení. Zmínka o motorech se tu vyskytla velmi lehce.

To co říkáte je Váš názor, já vám ho neberu ale nemohu ho sdílet. Spoje se ruší proto že za dvakrát tolik než autobusem (pro objednatele) ty staré křápy nestojí, jezdí pomalu a často zpožděné, občas vypadnou (kromě toho se dostanou jenom tam kam vedou koleje). Mají prostě mizerný poměr cena/kvalita. Pokud se vynaloží přiměřená částka na to aby se tyto nevýhody snížily, je to krok k lepší funkci. Co je přiměřené na to bude vždy víc názorů, ale modernizace za půl milionu ani náhodou, to prostě nemá šanci vyjít.

Koneckonců by tak nějak principiálně byl nesmysl abychom tu vráželi desetimiliardy do obnovy a vylepšování kolejové sítě a na vozidla abychom v poměru k tomu použili o několik řádů nižší částku, to už by bylo lepší to zabalit rovnou a ušetřit ještě mnohem víc na tratích.
To by bylo jako stavět moderní dálnice a jezdit po nich škodovkama stodvacítkama (byťsi dobře udržovanýma a poplyšovanýma).
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko