..: Elefant číslo 50 předán ČD :..

471 most inteligence, foto: qvídoPraha – České dráhy v průběhu dubna obdržely již 47. jednotku řady 471, známou pod obchodním jménem CityElefant. Stroj s číslem 050 byl předán zaměstnancům drah přímo v hale podniku Škoda Vagonka v Ostravě. V následujících dnech pak jednotka podstoupila standardní sérii zkoušek v rámci schvalovacího procesu pro pravidelný provoz. Téměř desetiletí trvající objednávka sa tak dostává do své poslední fáze, na jejimž konci bude národní dopravce disponovat šedesáti kusy bez mezer v číslování.

Dráhy se snaží těmito jednotkami nahradit letité pantografy řady 451. Soupravy vlaků v režii jednotek řady 471, patřící pod DKV Praha, pravidelně jezdí nejen v metropoli a jejím okolí, ale také Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Tři další kusy jsou deponovány a provozovány v Ostravě, kde se má jejich počet postupně navyšovat, přestože někdejší optimistické předpoklady o patnácti jednotkách pro severní Moravu se pravděpodobně v brzké době nenaplní. Podle zástupců drah se totiž tyto vlaky v pražské oblasti podílejí jen asi na 55 % všech výkonů elektrických jednotek. Rozšiřování Eska a zvyšování počtu spojů ovšem zatím kompenzuje nákupy nových vozidel, díky čemuž se ani po téměř deseti letech CityElefanty nestaly na pohled dominantním vozidlem v pražském uzlu. Paradoxně tak nastává situace, kdy se tyto jednotky na mnohé tratě podívají jen během víkendů, kdy je celkový počet párů osobních vlaků na síti menší.

ČD si doposud u Škody Vagonka objednaly na 60 kusů těchto vozidel. Původní zakázka byla sestavena již v roce 2000, čímž by poslední kus měl výrobní prostory v Ostravě opustit během příštího roku. Celková hodnota kontraktu se pohybuje nad hranicí 12 miliard korun. Kuriózní mezera v číslování mezi jednotkami 027 a 031 přitom vznikla při rozšíření původní třicetikusové objednávky o stejné množství nových vozidel, ovšem s odlišnými smluvními podmínkami, včetně nižší ceny a přísnějších termínů dodání. Soupravy s řadovým označením 028, 029 a 030 proto budou dodány až mezi posledními.

Zdroj: ČD; námět: city.elefant


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.4.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
24.04.2009 (8:41)  
Indi: 471 je vůz, který obsahuje motor a má polopantograf. Je to tedy hnací vozidlo celé jednotky.

971 je vůz řídící, tudíž nemá žádný motor, ale pouze stanoviště strojvedoucího. Jeden hnací vůz totiž v jednotce bohatě stačí.
24.04.2009 (8:39)  
Indi: vozy označené 9xx jsou pouze řídící - 914, 971, 943, ...
registrovaný uživatel Indi  mail  
24.04.2009 (8:29)  
Pro laika - jaký je, prosím, rozdíl mezi řadou 471 a 971?
registrovaný uživatel JB 
24.04.2009 (8:26)  
Jardis: Bývaly časy, kdy 451, ještě se tak nejmenovaly, jezdily přes Týniště až do Chocně. Ale co Vám moje vzpomínky jsou platné...
registrovaný uživatel Jouda 
24.04.2009 (2:28)  
Prototyp 471 žádný nebyl, výrobce si z ČD udělal pěkný zkušební "okruh" zadarmo. Ale na 221 měly problémy svého času asynchron i kraken
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.04.2009 (20:40)  
Jardis: Nymburk (se stestim).
23.04.2009 (19:37)  
Jardis: Praha
23.04.2009 (18:43)  
Ja si myslim, "trakcni nezpusobilost" pro 221 CD nikdy nepriznaji, protoze by se tim ukazalo, ze jsou uplni pitomci... Na to se melo prijit v ramci zkousek prototypu pred vice nez 10 lety...
registrovaný uživatel Jardis 
23.04.2009 (18:41)  
Zmíněny byly letité pantografy řady 451. Možná to bude znít divně, ale nevíte, kde nejblíže k uzlu Týniště nad Orlicí se můžu s touto starou jednotkou setkat? Zatím jsem neměl možnost se s tím svézt a docela by mě zajímalo, jak se jezdí s předchůdcem dnešního CityElefantu.
registrovaný uživatel Karboxilas  mail  
23.04.2009 (18:29)  
Ešusy že trakčně nestačí na 221?! Nejsem v tom žádný odborník, ale dovolím si tvrdit, že by pak tyhle jednotky byly docela krám k ničemu.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko