Praha – České dráhy v průběhu dubna obdržely již 47. jednotku řady 471, známou pod obchodním jménem CityElefant. Stroj s číslem 050 byl předán zaměstnancům drah přímo v hale podniku Škoda Vagonka v Ostravě. V následujících dnech pak jednotka podstoupila standardní sérii zkoušek v rámci schvalovacího procesu pro pravidelný provoz. Téměř desetiletí trvající objednávka sa tak dostává do své poslední fáze, na jejimž konci bude národní dopravce disponovat šedesáti kusy bez mezer v číslování.
Dráhy se snaží těmito jednotkami nahradit letité pantografy řady 451. Soupravy vlaků v režii jednotek řady 471, patřící pod DKV Praha, pravidelně jezdí nejen v metropoli a jejím okolí, ale také Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Tři další kusy jsou deponovány a provozovány v Ostravě, kde se má jejich počet postupně navyšovat, přestože někdejší optimistické předpoklady o patnácti jednotkách pro severní Moravu se pravděpodobně v brzké době nenaplní. Podle zástupců drah se totiž tyto vlaky v pražské oblasti podílejí jen asi na 55 % všech výkonů elektrických jednotek. Rozšiřování Eska a zvyšování počtu spojů ovšem zatím kompenzuje nákupy nových vozidel, díky čemuž se ani po téměř deseti letech CityElefanty nestaly na pohled dominantním vozidlem v pražském uzlu. Paradoxně tak nastává situace, kdy se tyto jednotky na mnohé tratě podívají jen během víkendů, kdy je celkový počet párů osobních vlaků na síti menší.
ČD si doposud u Škody Vagonka objednaly na 60 kusů těchto vozidel. Původní zakázka byla sestavena již v roce 2000, čímž by poslední kus měl výrobní prostory v Ostravě opustit během příštího roku. Celková hodnota kontraktu se pohybuje nad hranicí 12 miliard korun. Kuriózní mezera v číslování mezi jednotkami 027 a 031 přitom vznikla při rozšíření původní třicetikusové objednávky o stejné množství nových vozidel, ovšem s odlišnými smluvními podmínkami, včetně nižší ceny a přísnějších termínů dodání. Soupravy s řadovým označením 028, 029 a 030 proto budou dodány až mezi posledními.
Zdroj: ČD; námět: city.elefant
Namítnul jsem, ale aniž bych to četl. :-)))
Ne, vážně nedělám.
třeba jednotky 560 nejsou o moc maldší jak žabotlamy a s jejich náhradou se ještě ani nezačalo.
Jo, také už nepatří mezi nové kusy, ale dají se alespoň zrekonstruovat. Pořád to není samonosná konstrukce jako u žabotlamu.
a jediné nové jednotky jsou nasazovány jen v okolí prahy. vám to vážně nepříjde divné?
Nepřijde. Vzhledem k tomu jaké jsou řady, by je v Brně mohly tahat tak laminátky. Jen tak na okraj, to "okolí" je od Ústí n/L (když se zadaří) až po Pardubice.
a s těma koridorama to byla třešnička na dortu... to už vážně zavání tím, že se všechny peníze budou utrácet v praze a ostatním se na "venkov" koupí traktory...
Co by se kupovaly traktory, já jen říkám, že se draze opravují nejdřív úseky, kde není doprava zdaleka tak silná, zatímco tam kde by to bylo opravdu potřeba se dlouho nic nedělo, popř. neděje a to platí jak o Praze, tak o Brnu.
Praha má svoje NS, na které se čekalo několik desetiletí, Brno chce svoje nové nádraží (mám na to svůj názor, ale neberu vám šanci na změnu).....
Ba dokonce ani nove spojeni jsme nepostavili, ale jestli mi namitnete ze porad je ve hre nove nadrazi tak ano, to jo, uz dost dlouho a kdo vi jestli.
a s těma koridorama to byla třešnička na dortu... to už vážně zavání tím, že se všechny peníze budou utrácet v praze a ostatním se na "venkov" koupí traktory...
Tak čistě vyřazená 451/2 pro nepotřebnost skutečně nebyla, ale pár jich během těch 10 let zrušeno bylo (nehody). Ano příměstská doprava v okolí Prahy vzrostla a požadavky na soupravy jsou vyšší a vyšší, ale bylo by dobré si také přiznat, že na některých tratích žabotlamy nahradily i pár klasických souprav, takže hned tak něco zrušit skutečně nejde. A zatím se stále jen doplňuje, ale může nastat chvíle, kdy se zkrátka některé žabotlamí soupravy prohlásí za neschopné bezpečného provozu a bude vymalováno. Já ty, povětšinou moravské, nářky celkem i chápu, ale tohle skutečně není o tom, že by vše nové muselo být v Praze. Obdobně bych mohl začít nadávat na to, že v kdejaké díře mají koridorový svršek, zatímco v Praze a okolí se stále na mnoha (většině) místech jezdí po oranici.
Proste berte to takhle - kam jsme se dostali po 10 letech nahrazovani 451 okolo Prahy - prakticky nikam, skoro vsechny 451 jezdi vesele dal a z puvodniho zameru jejich nahrazeni se misto toho stalo "doplneni" a "rozsireni". Timto spusobem lze uplne klidne pokracovat dalsich 10 let a stale jeste bude co nahrazovat, a na konci tohoto obdobi uz budou nahradu potrebovat i prvni kousky 471 a lze zacit novy cyklus od zacatku.
Je to tak kdyz je tempo obnovy nizsi nez tempo nahrazovani. Ovsem jestli je v takove situaci vhodne veskerou obnovu redukovat na "Praha a okoli" a ostatni nechat leta cekat - v tom se asi neshodneme. V pohledu zvenku je to dookabijici a tezko pochopitelne ze to nekdo nevidi.
Na Smíchově je místa "habaděj", od pátku večera do pondělí rána tam stojí tří šestivozové soupravy aniž by překážely. Takže mohou stát i v denní době.
Podívejte se na mapu kudy a jak dlouho pojede pohotovostní ešus z ONJ na Masaryčku :
ONJ – Vršovice – Malešice – Libeň – Masaryčka nebo ONJ – Vršovice – HLN – Libeň – Masaryčka.
Ten vlak se musí dispečersky zavést, soupravový vlak je z hlediska "pořadí důležitosti" vlaků prakticky na posledním místa. Na Masaryčku minimálně půl hodiny, na Smíchov o něco méně. Na ONJ jsou PTG v obvodu depa, do vjezdové nebo odjezdové skupiny se musí přesunout cestou posunu, což vzhledem ke konfiguraci kolejiště není nic jednoduché – je tam pravidelný posun podle technologie práce.
To není jako hotovostní stíhačka na stojánce, která se dostane do vzduchu do pěti minut.
Proč to nechce zaplatit ROPID, tak to se musíte zeptat jinde.
Já hlavně reagoval na větu "Cestující v jiných regionech platí vyšší jízdné (z důvodu nižší průměrné mzdy, chybějícího IDS,...), ale jezdí nikoli ve vlacích, ale ve vracích.", která se zdála zase mě trochu přitažená za vlasy. Ale je mi jasné, že "pražáci" i když většina cestujících v božských nových ešusech jsou středočeši, jsou vyžírkové, kteří nedovedou pochopit zbytek republiky, že? Mmch. přijeďte se někdy svézt třeba žabotlamem do Berouna, nebo Benešova, ono by Vás to remcání o šrotech třeba přešlo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.