Bratislava - Až nebývale nevýrazně oznámily tento týden slovenské a rakouské dráhy několikadenní úplnou výluku traťového úseku Devínska Nová Ves - Marchegg na tratích 111 ŽSR - 910 ÖBB, kvůli které bude v těchto místech zcela zastaven provoz regionálních spojů mezi Bratislavou a Vídní. Výluka je rozdělena do dvou částí — od pondělí 30. března do čtvrtka 2. dubna a od pondělí 6. do středy 8. dubna. Šest párů vlaků RegionalExpress v trase Bratislava - Wien - Bratislava a tři páry osobních vlaků mezi Bratislavou a Gänserndorfem bude odřeknuto bez náhrady. Obě železniční správy odkazují cestující na alternativu v podobě pravidelných vlakových spojů Bratislava Petržalka - Wien Südbahnhof, které jezdí v průběhu dne v hodinovém intervalu. Vzhledem k prakticky neexistujícím přípojům z Bratislavy hl.st. bude ale tato možnost pro mnoho tranzitních cestujících prakticky nepoužitelná. V rozporu s duchem železničního magazínu tak nelze než doporučit využít pro cesty do Vídně autobus. Důvodem výluky je rekonstrukce tratě.
Spoje, které budou v rámci výluky odřeknuty
Trasa Bratislava hl.st. - Wien Südbahnhof
Bratislava hl.st. | Wien Südbf. | Bratislava hl.st. | ||
---|---|---|---|---|
8:28 | REX 2514 | 9:25 | ||
9:00 | REX 2517 Belvedere | 9:58 | ||
9:28 | REX 2516 Carpatia | 10:37 | ||
9:50 | REX 2519 Kempelen | 10:58 | ||
10:28 | REX 2518 Theben | 11:25 | ||
11:00 | REX 2521 Russbach | 11:58 | ||
11:28 | REX 2520 Grassalkovich | 12:37 | ||
11:50 | REX 2523 Roland | 12:58 | ||
12:28 | REX 2522 Adebar | 13:25 | ||
13:00 | REX 2525 | 13:58 | ||
13:28 | REX 2524 Istropolitan | 14:37 | ||
13:50 | REX 2527 Carpatia | 9:58 |
Trasa Bratislava hl.st. - Gänserndorf
Bratislava hl.st. - Gänserndorf - Bratislava hl.st. | ||||
---|---|---|---|---|
9:27 | Os 7386 | 10:08 | ||
10:19 | Os 7387 | 11:01 | ||
11:27 | Os 7388 | 12:08 | ||
12:19 | Os 7389 | 13:01 | ||
13:27 | Os 7390 | 14:08 | ||
14:19 | Os 7391 | 15:01 |
Zdroj: ZSSK
Asi je to tým, že po trase vlaku nejde žiadna cestná komunikácia. To znamená, že autobus by mohol ísť len z hlavnej stanice niekam do Hainburgu a Marcheggu, čo by trvalo minimálne 40 minút a aj tak by neobsúžil Devínsku Novú Ves.
NAD vedená "možná" ze Senohrab by jezdila odhadem se 20 - 30 minutovým zpožděním, NAD "jen" z Čerčan u nočních vlaků, když se dělala trať Benešov – Čerčany byla kolem 15 minut. Takže výsledný efekt NAD by byl nulový.
Vlaky Ba – W über Marchegg jsou využívány především obyvateli Bratislavy (zpravidla s tramvajenkou) a těch "tranzitních" cestujících je minimum. Kolik tranzitních cestujících jezdí např. vlaky Ba – Gänserndorf ? Navíc se jedná o vlaky jedoucí v "dopravním sedle".
Druha vec je lepsie spropagovat moznost zakupenia listka na MHD k medzinarodnym listkom na vlak (tato moznost je minimalne s Rakuskom, ale samozrejme dobre utajena).
To je celkem slušný "podvod"... zlaté ČD, zde víte o výlukách několik týdnů předem a vždy s náhradní dopravou!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.