..: Siemens zřejmě narazil na čínské obchodní praktiky :..

Siemens Velaro CRH3, foto: SiemensPeking - V průběhu uplynulého týdne na sebe velmi netradičním způsobem přitáhly pozornost čínské státní železnice CR. Stalo se tak v souvislosti s medializovaným nákupem stovky nových vysokorychlostních jednotek CRH3/Velaro CN od německé společnosti Siemens AG, která již v minulosti nejlidnatější zemi světa dodala 60 souprav stejného typu. Zprávu o podepsání kontraktu v hodnotě 750 milionů eur (20,25 mld. Kč) potvrdil i samotný výrobce, jenž tuto zakázku prezentoval jako úspěšné navázání na dřívější obchodní kontakty. O to víc je překvapující stanovisko čínského ministerstva železnic ze středy, které uzavření obchodu popírá a tvrdí, že objednávku na nová vozidla dostali pouze čínští partneři Siemensu, kteří se podíleli na výrobě první série. Německý gigant se tak zřejmě stává další evropskou společností, která se svými obchodními aktivitami v Číně krutě narazila poté, co místním výrobcům předala své know-how. Stejně jako v případě mnoha dalších zahraničních dodavatelů, i pro Siemens bude pravděpodobně platit okřídlené tvrzení, že "do Číny se vyváží pouze jednou."

Druhá série jednotek Velaro CN pro čínské železnice měla být určena pro přepravu cestujících na novém vysokorychlostním koridoru mezi Pekingem a Šanghají, díky které se cestovní doba na 1318 km dlouhém úseku zkrátí na čtyři hodiny. Šestnáctivozové soupravy měly nabídnout kapacitu až 1060 cestujících při standardním uspořádání sedadel 2+3. Při délce 400 metrů a maximální rychlosti 350 km/h se rovněž měly stát nejdelšími vysokorychlostními jednotkami na světě. Verze pro napájecí systém 25 kV disponuje výkonem 18,4 MW.

Zprávu o uzavření kontraktu přinesla většina světových médií s poukazem na úspěšný vstup Siemensu na východoasijský trh. Prvních šest desítek vlaků CRH3/Velaro CN již v současnosti zajišťuje spojení mezi čínskou metropolí a přístavním městem Tianjin, kam byly jednotky nasazeny při příležitosti konání letních olympijských her v roce 2008. Podle oficiálních údajů čínské vlády je v příštích letech plánován nákup asi tisícovky vysokorychlostních souprav s ohledem na dokončování dalších vhodných traťových úseků. Kromě tratě Peking - Šanghaj by se rychlého železničního spojení měly brzy dočkat i města Wuhan, Guangzhou a Shijazhuang. Do roku 2020 by se pak vysokorychlostní síť měla rozšířit až na 16 tisíc kilometrů tratí.

Jak už to ale v Číně chodí, zahraniční výrobci nemohou na místní trh dodávat produkty bez účasti místních partnerů. I v případě nejnovější zakázky jimi měly být hned tři subjekty, včetně vládní výzkumné organizace, s nimiž Siemens spolupracoval u výroby první série a umožnil tak výrobu technicky náročných vlaků přímo na čínském území. Přestože Siemens se zatím k nejnovějšímu vývoji nijak nevyjádřil, je velice pravděpodobné, že firmu potkal neslavný osud Transrapidu. Bližší informace k celé kauze zatím nejsou k dispozici, nicméně i přes zdánlivě nevídané možnosti čínské ekonomiky zůstává tento trh pro zahraniční investory bezesporu jedním z nejrizikovějších.

Zdroj: Siemens, Rynek kolejowy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 30.3.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user Raquac 
30.03.2009 (13:43)  
Panove, problem je v tom, ze autor clanku si poradne neprecetl tiskovou zpravu SIEMENSe. Cituji: "Today, Tangshan Railway Vehicles Co. Ltd. (TC), Changchun Railway Vehicles Co. Ltd. (CRC), the Chinese Academy of Railways (CARS) and Siemens signed an extensive contract for the supply of 100 high speed trains." Aneb , ze smlouva byla uzavrena mezi Tangshan Railway Vehicles Co. Ltd. (TC), Changchun Railway Vehicles Co. Ltd. (CRC) a vyzkumnym ustavem Chinese Academy of Railways (CARS) a SIEMENSEM. O primo CNR nebo o cinskem ministerstvu dopravy ani slovo. Dale se pak pise, ze podil SIEMENSE na celem obchodu je 750 mil € (tedy cca. 20,5 miliardy Kc). Racte se presvedcit zde: http://w1.siemens.com/press/en/pressrelease/index.php?business%2Cfinance=0&business%2Cfinance=1&trade=0&trade=1&public=0&public=1&date-1-dd=20&date-1-mm=12&date-1=2008&date-2-dd=20&date-2-mm=03&date-2=2009&division=&search=Searchterm
30.03.2009 (13:00)  
Lucian: Jo, máte pravdu doslova ... u TransRapidu před třemi lety to píšete. Poklona :)
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
30.03.2009 (12:33)  
Hmmm...světový vývoj připomíná některou ze starších Bondovek. Za chvíli se dozvíme, že světovou ekonomickou krizi má na svědomí Čína, čímž si zajistila odbytiště okopírovaných výrobků vyspělejších zemí. Copak se nehraje na patenty, ochranný známky apod?
30.03.2009 (11:58)  
http://www.bjreview.com.cn/headline/txt/2009-03/26/content_187989.htm

Je tam uvedeno kontrakt byl podepsán s Tangshan Railway Vehicles and Changchun Track Passenger Cars. Siemens si zřejmě domyslel, že to je zase na Velaro, ale zřejmě fakticky nic nepodepsal (čož neznamená, že nutně musí být mimo, ale může to tak být).

http://en.changchun.gov.cn/e/content.aspx?ID=401&url=/xw/

Zde zase uvádí, že by se mělo jednat o 16vozové jednotky s max rychlostí 400 km/h.
Registered user Dusanh 
30.03.2009 (11:36)  
A co kdybychom si v Číně objednali pár elefantů? :-D Možná by byly levnější, než ty škodovácké...
Registered user Raquac 
30.03.2009 (11:36)  
Luxian: Zajimave je, ze se z Ciny zatim nedovazi ani nakladni vozy, kde jde hlavne o cenu oceli, energii a prace....
Registered user Luxian  mail  
30.03.2009 (11:25)  
An, vývoj jde přesně tak, jak jsem přepovídal. Není daleko doba, kdy se budou do Evropy dovážet rychlovlaky z Číny.
Registered user Semík  mail  
30.03.2009 (11:19)  
Zprávu o podepsání kontraktu v hodnotě 750 milionů eur (20,25 mld. Kč) potvrdil i samotný výrobce, jenž tuto zakázku prezentoval jako úspěšné navázání na dřívější obchodní kontakty.
O to víc je překvapující stanovisko čínského ministerstva železnic ze středy, které uzavření obchodu popírá a tvrdí, že objednávku na nová vozidla dostaly pouze čínští partneři Siemensu
Tak co vlastně Siemens podepsal? Nebude to něco na způsob, matka- dcera?
30.03.2009 (11:07)  
Na druhou stranu, ono takové Československo v tomto ohledu bylo taky docela "vyčurané". Taková tramvaj typu T nebo počítače Didaktik......
Registered user M 
30.03.2009 (10:39)  
Hele krade nekrade... Kterej Evropan vymyslel papir? Nebo veskerej papir dovazime? Oni delaji to, co my uz mame za sebou a je otazka, co je dobre...
Akorat jde o to, jestli nekdo bude ochotnej neco novyho vyvijet, pripadne jestli to nezdrazi "prvni" varky. Kazdopadne obchod s Cinou je jako prodavat drogy - velmi vynosne, velmi rizikove:-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko