Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).
Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)

Pokud se tu kazdy ohani tim, jak je draha slozita a bus jednoduchy, tak proc CD ty busy uz davno nema? Vzdyt co to je za problem nakoupit par busu (kolik by "vesnickych" SORu bylo za jednu Reginu?) a jezdit?
Nebo trosku jinak... schvalne, za jak dlouho se dockame situace, kdy CD usporadaji propagacni jizdu "svych" busu za ucelem nalakani lidi a vlastni reklamy? I takhle se odpoved nabizi, a to ani nemusim davat podminku, ze to musi byt v mistech, kde pred tim stejnym druhem dopravy nekdo jezdil a dobrovolne toho nechal.
M > obavam se, ze by to mohlo byt jeste jinak. Kraj si u CD objedna dopravu, treba za 50 korun za busokilometr. CD si to objednaji u jine firmy za 60 a v ramci rocniho zuctovani budou chtit po statu dorovnani prokazatelne ztraty v rozsahu 20 korun za busokilometr ... a tech 10 "do vlastni kapsy" zduvodni bud nutnou administrativou k prefakturovani nebo nutnosti objizdet vlakove zastavky po delsi trase a tak dale... vsak ono se to v tom hospodareni uz ztrati...
Podle stejného principu, jestlipak ČD bus vyjede pokud nedostane zaplaceno za ZDO?
i dimenze je jina, neco jineho je mluvit o tom, ze zacnu obsluhovat cely kraj vlakem a neco jineho par kratkych busu
prosim zkuste vzit rozum do hrsti a objektivne uvazovat, proc asi uz Jancura davno vlaky nejezdi, kdyz podle Vas je to tak jednoduche a pro takoveho cloveka bez potizi????
nic ve zlem, ale vsimnete si, ze Jancura furt slibuje jednu vec za druhou s horizontem cca. rok a zatim se nikam nedostal, to je jasny dukaz, ze zacit podnikat v zeleznicni doprave neni tak jednoduche
Těď vážněji.
Schopnější kraje už dnes zajišťují návaznost od vlaku v místech, kde je nádraží daleko od města, autobusem a to na jednu jízdenku. Z tohoto pohledu může nabídka ČD na spojení z odlehlejších nádraží do měst vypadat jako nabídka krajům, které jsou neschopné koncepčně řešit veřejnou dopravu ve svém kraji.
1.By to mozna neslo premalovat
2.Kraj by byl hloupej, kdyby to platil, protoze by platil "urok" dvema firmam (CD zcela zbytecne).
Nicmene oboji jsou jen moje uvahy:-)
Jinak samozřejmě základem by měl být IDS, přestupní doklady mezi různými druhy hromadné dopravy (podle toho, kde je jaká vhodná a proto se dotuje) a to i na dálkové cesty. A pak je celkem jedno, kdo je dopravce, musí splenit všechny podmínky zadavatele, aby úhradu ztráty dostal. Samozřejmě můžou i ČD provozovat busy, když jim to přijde výhodné, proč ne, ale měly by asi mít svoje vozidla.
Reagoval jsem tim na to, ze za vysoke ceny jizdenek ma byt zodpovedny nejaky ministr (at uz se mel jmenovat jakkoliv...)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











