..: Projekt ČD Line doplní vlakové spoje :..

Vozidla ČD Bus v korporátních barvách, foto: České dráhy Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).

Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)


Dominik Jaroš | 15.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
15.04.2010 (15:37)  
Karel Kovářík > odpovedel za me SYN, takze ja to jen rozvedu: v cem se lisi prohlaseni Jancury (budu vozit vlaky) od CD (budem vozit autobusy)?

Pokud se tu kazdy ohani tim, jak je draha slozita a bus jednoduchy, tak proc CD ty busy uz davno nema? Vzdyt co to je za problem nakoupit par busu (kolik by "vesnickych" SORu bylo za jednu Reginu?) a jezdit?

Nebo trosku jinak... schvalne, za jak dlouho se dockame situace, kdy CD usporadaji propagacni jizdu "svych" busu za ucelem nalakani lidi a vlastni reklamy? I takhle se odpoved nabizi, a to ani nemusim davat podminku, ze to musi byt v mistech, kde pred tim stejnym druhem dopravy nekdo jezdil a dobrovolne toho nechal.

M > obavam se, ze by to mohlo byt jeste jinak. Kraj si u CD objedna dopravu, treba za 50 korun za busokilometr. CD si to objednaji u jine firmy za 60 a v ramci rocniho zuctovani budou chtit po statu dorovnani prokazatelne ztraty v rozsahu 20 korun za busokilometr ... a tech 10 "do vlastni kapsy" zduvodni bud nutnou administrativou k prefakturovani nebo nutnosti objizdet vlakove zastavky po delsi trase a tak dale... vsak ono se to v tom hospodareni uz ztrati...
registrovaný uživatel SYN 
15.04.2010 (15:18)  
Karel Kovařík: Tak to bylo dost laciné, proč ještě Jančura nejezdí vlaky - když mu za ně nikdo nezaplatí (nechce s ním uzavřít smlouvu na ZDO), tak by musel bejt šílenec.
Podle stejného principu, jestlipak ČD bus vyjede pokud nedostane zaplaceno za ZDO?
registrovaný uživatel Kakov 
15.04.2010 (15:14)  
Sim: pokud chcete srovnavat Jancura/vlak a CD/bus tak by ste si mel uvedomit, ze preci jen oboji je trochu jina uroven, jak principialne, tak fakticky, takze neco jineho je prejit z jednoduche (Jancura bus) veci na slozitou (Jancura vlak) a prejit ze slozite veci (CD vlak) na jednocuchou (CD bus),

i dimenze je jina, neco jineho je mluvit o tom, ze zacnu obsluhovat cely kraj vlakem a neco jineho par kratkych busu

prosim zkuste vzit rozum do hrsti a objektivne uvazovat, proc asi uz Jancura davno vlaky nejezdi, kdyz podle Vas je to tak jednoduche a pro takoveho cloveka bez potizi????
nic ve zlem, ale vsimnete si, ze Jancura furt slibuje jednu vec za druhou s horizontem cca. rok a zatim se nikam nedostal, to je jasny dukaz, ze zacit podnikat v zeleznicni doprave neni tak jednoduche
registrovaný uživatel DJ 
15.04.2010 (15:08)  
Slova o plánech na autobusovou divizi ČD tu byla už před rokem, za celý rok kde nic tu nic (s výjimkou spolupráce s DB na přeshraniční autobusové lince), a teď se objeví nové, ale prakticky stejné prohlášení, že se chystá autobusová divize. Zajímavé. :-)

Těď vážněji.
Schopnější kraje už dnes zajišťují návaznost od vlaku v místech, kde je nádraží daleko od města, autobusem a to na jednu jízdenku. Z tohoto pohledu může nabídka ČD na spojení z odlehlejších nádraží do měst vypadat jako nabídka krajům, které jsou neschopné koncepčně řešit veřejnou dopravu ve svém kraji.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
15.04.2010 (14:31)  
Dobrej nápad, ale ČD by měli zůstat ČD a zůstat u vlaků- jen můj názor, ale jinak dobrej nápad :D
registrovaný uživatel str 
15.04.2010 (14:27)  
kez by jezdili relaci Dobruska-Opocno, kdyz uz nam temer zrusili pacifik...
registrovaný uživatel M 
15.04.2010 (14:00)  
Kdyby to bylo komplet sluzba, tak
1.By to mozna neslo premalovat
2.Kraj by byl hloupej, kdyby to platil, protoze by platil "urok" dvema firmam (CD zcela zbytecne).
Nicmene oboji jsou jen moje uvahy:-)
15.04.2010 (13:40)  
Není z toho jasné, jestl si ČD autobusy pronajmou ve smyslu vozidla (dlouhodobý pronájem místo koupě), nebo si pronajmou celou službu (včetně řidiče). Každopádně chtějí to mít objednané od kraje - čili dotované. Na každou tuto relaci by tedy mělo být VŘ. Do toho se můžou příhlásit i ČD, ale pokud si to od někoho pronajímají, nemůžou být levnější.
Jinak samozřejmě základem by měl být IDS, přestupní doklady mezi různými druhy hromadné dopravy (podle toho, kde je jaká vhodná a proto se dotuje) a to i na dálkové cesty. A pak je celkem jedno, kdo je dopravce, musí splenit všechny podmínky zadavatele, aby úhradu ztráty dostal. Samozřejmě můžou i ČD provozovat busy, když jim to přijde výhodné, proč ne, ale měly by asi mít svoje vozidla.
registrovaný uživatel Sim 
15.04.2010 (13:30)  
810.563 > detailisto :-) pokud nemusim kvedlat klackem a mackat spojku, neni to pro me prevodovka ... takze zjednodusene receno, vozidlo "bez prevodovky" je pro me takove, kde se o razeni nemusim starat... tedy i autobus s automatem.
registrovaný uživatel M 
15.04.2010 (12:49)  
doomlukas - ta otazka byla castecne z kategorie recnickych, ale i tak diky za zodpovezeni.
Reagoval jsem tim na to, ze za vysoke ceny jizdenek ma byt zodpovedny nejaky ministr (at uz se mel jmenovat jakkoliv...)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko