Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).
Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)
Ale proč ne, je to dopravce jako dopravce.
Tohle by vyšlo mnohem levněji a hlavně bez otravování a šprajců ekoteroristů. A víš, jak by to pomohlo jen v Praze, když by se ze všech tratí udělaly silnice? Zácpám na magistrále by byl hned konec!
Qaws: Ono by bylo dobré dat autobusy a mohli by pendlovat mezi vlakovými spoji tam, kde je v blízkosti jedné trati trať druhá ale nepropojí se ono se moc lidem líbí že je sice v jízdním řádu napsané že za cca 20 min. ste na jiné trati ale komu se chce pešo na jinou trať? ( hádám.... studentům... :-)) ) .... např. i Křenovice dolní nádr. a Křenovice horní nádr. ( ano propojí se ale v blažovicích kde žádný OS vlak z trati 300 na trať 340 nestaví protože žádný ani nejede :-D )
Ty gumokoly už dávno jezdí i 200 km/h, i když by neměly.
Trhat koleje nebude potřeba, ta dálnice D3 se také někdy postaví celá.
Qaws:
Bylo by dobré vytvořit BUS-spojku Třebíč nádraží - Stařeč - Stařeč nádraží.. Ale to bychom nesměli být na Vysočině.. =:o)
Naopak. Kraj Vysočina je jedním z těch neschopných cokoliv sám zkoordinovat ve veřejné dopravě, že by na takovou iniciativu jednoho z dopravců (ČD) mohl i přistoupit.
Schopnější kraje by něco takového řešily koncepčněji. Možná nějakou linkou Třebíč - Moravské Budějovice, a tam možnost přestupu na vlak do Znojma (a dál do Rakouska :-) )
Tak mejte oci na stopkach a popisujte razeni:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.