..: Projekt ČD Line doplní vlakové spoje :..

Vozidla ČD Bus v korporátních barvách, foto: České dráhy Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).

Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)


Dominik Jaroš | 15.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
19.04.2010 (11:44)  
Autobusy Najbrtnící, to je síla!!
Ale proč ne, je to dopravce jako dopravce.
16.04.2010 (22:09)  
To DJ:
Tohle by vyšlo mnohem levněji a hlavně bez otravování a šprajců ekoteroristů. A víš, jak by to pomohlo jen v Praze, když by se ze všech tratí udělaly silnice? Zácpám na magistrále by byl hned konec!
16.04.2010 (19:01)  
no ja Sory nenavidim, v Praze uz jich je dost a hruza
16.04.2010 (18:49)  
no já bych si teda SOR nikdy nevybral.... tvrdý povdozek... cítím každý šutr který pod tím autobusem je... ( a to jezdím denně 20 km SORem a pár řidičů si stěžovalo že je to jenom levný šmejd ) Když mám možnost si přestoupit do IRISBUS C954 tak se mi hned zlepší nálada protože tam mám měkké sedačky.... Bohužel IRISBUS C954 není nízkopodlažní a IRISBUS crossway le line je stejně jako C954 moc drahý, kvalitní, a moc velký.... Takže u mě vítězí nad SORem 810 zvláštní ale je to tak ...( jiný člověk jiný názor)

Qaws: Ono by bylo dobré dat autobusy a mohli by pendlovat mezi vlakovými spoji tam, kde je v blízkosti jedné trati trať druhá ale nepropojí se ono se moc lidem líbí že je sice v jízdním řádu napsané že za cca 20 min. ste na jiné trati ale komu se chce pešo na jinou trať? ( hádám.... studentům... :-)) ) .... např. i Křenovice dolní nádr. a Křenovice horní nádr. ( ano propojí se ale v blažovicích kde žádný OS vlak z trati 300 na trať 340 nestaví protože žádný ani nejede :-D )
16.04.2010 (18:23)  
ta Sorka tam bude doopravdy jezdit nebo něco lepšího
registrovaný uživatel Pendolino006  mail  
16.04.2010 (16:27)  
ještě letadla, lodě, metro, tramvaje..... a na vlaky se rovnou můžou vykašlat.....
registrovaný uživatel DJ 
16.04.2010 (16:17)  
Ážetďák:
Ty gumokoly už dávno jezdí i 200 km/h, i když by neměly.
Trhat koleje nebude potřeba, ta dálnice D3 se také někdy postaví celá.

Qaws:
Bylo by dobré vytvořit BUS-spojku Třebíč nádraží - Stařeč - Stařeč nádraží.. Ale to bychom nesměli být na Vysočině.. =:o)
Naopak. Kraj Vysočina je jedním z těch neschopných cokoliv sám zkoordinovat ve veřejné dopravě, že by na takovou iniciativu jednoho z dopravců (ČD) mohl i přistoupit.
Schopnější kraje by něco takového řešily koncepčněji. Možná nějakou linkou Třebíč - Moravské Budějovice, a tam možnost přestupu na vlak do Znojma (a dál do Rakouska :-) )
16.04.2010 (15:19)  
Dalším krokem bude nejspíš vytrhání kolejí, zplanýrování pláně a kompletní nasazení gumokolů, upravených pro rychlost až 200 km/h. Gumokol tuto rychlost zvládne i tam, kde by vlak mohl max. 120, takže problém s nehoráznými jízdními časy se hladce vyřeší. Navíc bude mít toto řešení další výhodu v tom, že tam, kde bylo nádraží daleko od obce, bude moci gumokolný vlak sjet na silnici a zastavit uprostřed návsi. Představte si ty úspory! Nulové investice do sdělovacích a zabezpečovacích zařízení, snažší, levnější a rychlejší údržba dopravních cest, žádné problémy se strhanými trolejemi... Ať na to pohlížím ze kterékoli strany, vidím jen výhody.
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
16.04.2010 (13:43)  
M: Bmz - Bmz - Bmto - zelené Bp - A150 - Ampz - Bmto - 010? ;-)
registrovaný uživatel M 
16.04.2010 (12:40)  
12:12 - České dráhy zaznamenaly v souvislosti s rušením letecké přepravy zvýšený zájem o mezinárodní jízdenky. Posílily už proto například spoje z Prahy do Vídně.
Tak mejte oci na stopkach a popisujte razeni:-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko