Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).
Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)

S klidem se přiznám, že to schéma jsem tam dal já. Je to jediná vizualizace nátěrového řešení silničních vozidel pro ČD. Kdyby něco reálně existovali a měli jsme tu fotku, dáme ji tam. Ale stále, je to jen ilustrace, takže to až tak řešit nemusíme, ne?
V různých diskuzích se mnohokrát probírala i možnost vytvořit linku Sedlec-Prčice - Heřmaničky - Votice - Olbramovice, návaznou na vlaky do/z Prahy.
Pokud je to oficialni verze, jak je mozne, ze dodavka nema tmave dvere pro cestujici a obe vozidla maji modrou strechu misto sede nebo bile?
Pokud mají být busy prostředkem k tomu , jak snižovat náklady a nahrazovat jimi totálně "prdelní" lokálky , či málo zaplněné vlaky třeba v pozdně večerních hodinách, tak je to cesta správným směrem
edit: ...jinak samosebou souhlasim s tim, ze tim "aktivnim" by mel byt spis objednavatel dopravy. Samosebou by to klidne mohlo dopadnout tak, ze drahy nabidnou bus misto vlaku, kraj vypise VR a vyhraje to nekdo jinej :-)
Nemělo by to fungovat spíše obráceně ? Že by hlavním motorem měl být příslušný úřad ?
V tomto konkrétním případu to na mě dělá dojem , že jde o další pokus ČD trochu více "nasát" z veřejných rozpočtů.
Nejsem proti tomu , aby tyto linky jezdily. Ale neměly by být dotovány z veřejných rozpočtů. Pokud management ČD si spočítá , že díky nějaké busové lince přitáhne do vlaku x dalších lidí a tím sníží jeho ztrátu a ve finále (ztráta busu a vlaku bude menší než ztráta vlaku před zavedením busové linky) to vyjde finančně lépe , tak proč ne.
Pokud vím tak mezi Olbramovicemi a Voticemi je kvalitní žel.spojení. Chtějí tam zavádět busovou linku , která by konkurovala vlaku ? Aby obce platily ztrátu busu a kraj větší ztrátu vlaku ?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











