..: Projekt ČD Line doplní vlakové spoje :..

Vozidla ČD Bus v korporátních barvách, foto: České dráhy Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).

Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)


Dominik Jaroš | 15.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
15.04.2010 (19:09)  
Josef Petrák > v pohode, pokud je to takhle, chapu. Byt to oficialni, tak mi hlava nebere, proc bus prizpusobeni tvaru "aby to bylo hezci" mit muze a "vlajkova lod" (tedy lokomotiva) nikoliv.
15.04.2010 (18:41)  
Šéfredaktor >
S klidem se přiznám, že to schéma jsem tam dal já. Je to jediná vizualizace nátěrového řešení silničních vozidel pro ČD. Kdyby něco reálně existovali a měli jsme tu fotku, dáme ji tam. Ale stále, je to jen ilustrace, takže to až tak řešit nemusíme, ne?
15.04.2010 (18:35)  
No nevím kdo vybral zrovna obrázek toho autobusu SOR. V článku je uvedeno že autobusy budou s přepravní kapacitou do 25 osob. Ale na obrázku je autobus SOR BN 12 což je kapacitní autobus určený pro provoz MHD ve větších městech a jeho kapacita je celkem 106 cestujících z toho 31 sedících.
15.04.2010 (17:30)  
K Voticím: docházková vzdálenost z města k železniční stanici Votice (se zastavujícími Os vlaky) je značná, zatímco konkurenční autobusové nádraží (mající přímé spojení jak s Prahou tak s Táborem a samozřejmě i Benešovem) stojí uprostřed města. Ke stanici Olbramovice, kde zastavují rychlíky, je to ještě o pár kilometrů dále. Čili smyslem je zajistit návoz cestujících z Votic (města) do Olbramovic hlavně na rychlíky a opačně. Ono v současné době sice existuje autobusové spojení z autobusového nádraží k oběma železničním stanicím, ale je docela chaotické, nepravidelné, jen k některým vlakům a to ještě mnohdy s příliš velkou pauzou na přestup. Leckdy je jednodušší dojet busem do Benešova a tam přestoupit na vlak. Čili pokud by dráhy sami ty busy navázaly přímo na vlaky a garantovaly návaznost, tak by to rozhodně vylepšilo stávající stav obecně a zlepšilo konkurenceschopnost železnice.
V různých diskuzích se mnohokrát probírala i možnost vytvořit linku Sedlec-Prčice - Heřmaničky - Votice - Olbramovice, návaznou na vlaky do/z Prahy.
15.04.2010 (17:06)  
Železniční stanice Olbramovice i Votice jsou vzdáleny několik kilometrů od města Votice. Tudíž smysl vidím v tom umožnist přístup obyvatelům města k vlaku.
15.04.2010 (16:45)  
Pánové, ale zrovna Votice – Olbramovice jsou sousední vesnice sousedící s IV. mezinárodním koridorem, jestli se nepletu? :) Tam jde spíš o to, že kraj objednal bídně málo osobních vlaků na této trati (220) a tak si to musí obce platí ze svého takto... Nebo je tam jiný smysl?
registrovaný uživatel Sim 
15.04.2010 (16:32)  
Ted koukam na graficke schema gumokolu na obrazku... to je oficialni prezentace CD nebo nejaka vlastni prace nekoho z autoru?

Pokud je to oficialni verze, jak je mozne, ze dodavka nema tmave dvere pro cestujici a obe vozidla maji modrou strechu misto sede nebo bile?
15.04.2010 (16:11)  
Sim: Pokud je to myšleno takto.... tak to beru.
Pokud mají být busy prostředkem k tomu , jak snižovat náklady a nahrazovat jimi totálně "prdelní" lokálky , či málo zaplněné vlaky třeba v pozdně večerních hodinách, tak je to cesta správným směrem
registrovaný uživatel Sim 
15.04.2010 (16:03)  
naroznej > ja to vnimam tak, ze tohle by mohla byt cesta, jak usetrit za udrzbu trati, kde jede 8x za den sukafon a to jeste ve vsedni den. To ma svoje racionalni opodstatneni a jakozto vlakum nakloneny clovek uznavam, ze to pomuze usetrit nemale mnozstvi penez - ciste teoreticky, pokud by naklady na provoz vlaku byly dvojnasobne, tak je mozne na dane lince provozovat mikrobus 2x casteji (samosebou za podminky, ze jde o malo vyuzivanou trat a lidi se tam vejdou).

edit: ...jinak samosebou souhlasim s tim, ze tim "aktivnim" by mel byt spis objednavatel dopravy. Samosebou by to klidne mohlo dopadnout tak, ze drahy nabidnou bus misto vlaku, kraj vypise VR a vyhraje to nekdo jinej :-)
15.04.2010 (15:53)  
Mě se nelíbí tento náš systém. Dopravce něco vymyslí (samozřejmě pro něj nejlepší variantu) , hodí ji na papír , odnese na příslušný úřad a teď úředník na základě různých politických tlaků a dle rozsahu "přátelských vztahů" s tím kterým dopravcem buď tento návrh orazí kulatým razítkem či nikoliv.
Nemělo by to fungovat spíše obráceně ? Že by hlavním motorem měl být příslušný úřad ?

V tomto konkrétním případu to na mě dělá dojem , že jde o další pokus ČD trochu více "nasát" z veřejných rozpočtů.
Nejsem proti tomu , aby tyto linky jezdily. Ale neměly by být dotovány z veřejných rozpočtů. Pokud management ČD si spočítá , že díky nějaké busové lince přitáhne do vlaku x dalších lidí a tím sníží jeho ztrátu a ve finále (ztráta busu a vlaku bude menší než ztráta vlaku před zavedením busové linky) to vyjde finančně lépe , tak proč ne.

Pokud vím tak mezi Olbramovicemi a Voticemi je kvalitní žel.spojení. Chtějí tam zavádět busovou linku , která by konkurovala vlaku ? Aby obce platily ztrátu busu a kraj větší ztrátu vlaku ?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko