..: Ministr dopravy zrušil výběrové řízení za 36 miliard :..

Trať 024 Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.

Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.

Zdroj: ČT24, text: Vítek_V


city.elefant Poslat mail autorovi | 11.3.2009 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
13.03.2009 (9:59)  
MZ - vzdyt jsem ten vysledek nakonec vynasobil dvema. Takze naklady zamestnavatele jsem ZAPOCETL...
Jinak byl jste asi velmi bystre dite, kdyz jste uz v deseti letech dokazal spocitat naklady na stavby apod. Skoda, ze vam to nevydrzelo:-( Jo, jentak mimochodem, Rohlick (a i nekteri jini) pise, ze mzdy zapocteny samozrejme byly. Tak ted nevim komu verit:-)

medd - ANO, ANO, ANO. Tohle je popsana realita. Nenahraditelny muze byt klidne i ten nejposlednejsi delnik, rozhodne to neni o vykoristovani delniku kapitalistou, jak maji nekteri vsugerovano...
registrovaný užívateľ Rohlick  mail  
12.03.2009 (20:06)  
opravdu je vidět, že to co bylo potřeba - aby se lidi spíše bavili o pracovních postech a odborech " se povedlo. Tady bohužel jde o ekonomiku.
Add platy : řešit zdali byly nebo nebyly v tendru ...hloupost , tyto náklady jsou vždy započítávány, nejsou ale položkově udávány
plat na dráze : mzda+náklady zaměstnavatele+ostatní výhody ( obávám se že 30 tis. nebude stačit )
tendr: pamatujte , že za rok bude více menších soutěží (tendrů) a budou v součtu dražší než 36 mld. (tak to bohužel chodí- soutěž je soutěž )
zaměstnanci Skanska , SSŽ ...atd.: ve velké většině tyto firmy pouze ručí za zakázky a najímají své subdodavatele nebo ekology , aby jim určitou stavbu zdrželi vzhledem k růstu nebo poklesu kurzu ( tak to bohužel chodí )
subdodavatelé : ti nic nezmůžou.....
tendr na kolejový svršek vyhraje sdružení firem, tak aby mělo perfektní reference, super finanční zajištění a po dokončení zakázky se rozpadlo ( tak to bohužel chodí )
o lidi jde až v poslední řadě.....( tak to bohužel chodí )
registrovaný užívateľ medd 
12.03.2009 (19:25)  
Hezká diskuze o počtu zaměstnanců, přidám jednu. Mezi oněmi 4000 lidmi je jistě spoustu odborníků a žádná soukromá firma by se jich nezbavovala. Vždyť by neměla sebemenší důvod, neboť v téhle úzce specifické branži to ani jinak nejde. Tihle lidé, dle mého tichá menšina, se o svůj osud paradoxně zbytečně obává. Ale nemá nic společného s druhou částí, která se přinejmenším veze, má spoustu jiných starostí v práci, protože rezervy jsou stále značné, a to je ta uřvaná skupina, která se o svůj osud bojí zcela oprávněně. Letitý veget by jim jednoduše skončil. Tahle šibalská skupina lidí by samozřejmě neměla šanci na úspěch a o to tady jde. Pro mne je přijatelnější je vylít, živit na socce než jim dojde, že slušným platům a zlatým časům je konec. Je to právě ta skupina, která dokáže spolehlivě rozklížit jakékoli (podle nich zhola nesmyslné) snahy o iniciativu. Zrušením zakázky se bohužel asi tento stav zakonzervuje a prestižní obor se i nadále bude potápět. Vím o čem píši, bohužel...
12.03.2009 (18:25)  
M : docela snadno, když si to porovná s čísly na "ostatní" doložitelné náklady, pak mu to prostě nevyjde. Jinak jste zapomněl připočítat k těm 20 000 i náklady zaměstnavatele.
registrovaný užívateľ M 
12.03.2009 (14:18)  
Vim, ale nechtel jsem to slyset od tebe:-))
registrovaný užívateľ waszyn 
12.03.2009 (14:14)  
M: Copak nevíš že krást můžou jen vyvolení?
U soukromníka těch ohlodaných kostí odborářům od stolu moc nespadne až se bude porcovat..
registrovaný užívateľ M 
12.03.2009 (12:45)  
Ja to ale myslel tak, ze i dnes se provadi kontrola toho, co dela SZDC. Jinymi slovy, ze v teto rovine by ke zmene nedoslo, pouze by byl (ne)kontrolovanej nekdo jinej
registrovaný užívateľ MuDr.  mail  
12.03.2009 (12:30)  
ad M:
No kontrola praci se provadi snad uz ted, ne?
A s jakym výsledekem? To že každá druhá zakázka u soukromých firem vykazuje nedostatky... Na trati (severní čechy) se před čtyřma rokama dělala větší akce (oprava traťového svršku za několik mil) soukromou firmou. Od začátku s tim byly jen problémy, samé závady které se v rámci záruky sice opravily, ale tak to šlo pořád do kola. Záruka skončila a dnes je tento úsek po v takovém stavu, že vyžaduje novou opravu. Jinak i během záruky se tato nejmenovaná soukromá firma stavěla k vyřizování reklamací a následným opravám velmi laxně. Proč tomu tak bylo a děje se to pořád, zde nemohu napsat, ale smrdí to rybynou - kapříky... A i když během opravy byly vzneseny připomínky k těm "nevyšším" na SDC z úst lidí, kteří kolejím rozumí, následovala zajímavá odpověď: nestarejte se o to a nechte to být, já to s nimi nějak vyřídím = ruka ruku myje. Jaký by tedy tento převod všeho od SŽDC na soukromou firmu měl důsledek? Když dnes vedoucí místa u SŽDC jsou spřátelena s šéfy firem, které by tento kšeft dostaly? Hrabali by pro sebe a i kdyby si to jakoby nějak ošetřili ve smlouvě, mohlo by se stát, že po pár letech by z těch 36 mld nezůstalo nic, že. Něco by se sice použilo na opravy jako zástěrka a zbytek by skončil v kapsách prominentů. A dokážu si představit, že pokud by v budoucnu tuto smlouvu předčasně vypověděli, následovalo by hodně tučné odstupné...
registrovaný užívateľ M 
12.03.2009 (9:52)  
Obavam se, ze tohle nikdo nevi:-)
Nicmene - kdo by provadel kontrolu praci? No kontrola praci se provadi snad uz ted, ne?
registrovaný užívateľ sysel 
12.03.2009 (9:39)  
Chtěl bych se zeptat,jaké jsou zkušenosti z Velké Británie,kdy tam něco podobného (údržba a oprava tratí zadávána soukromým firmám apod.)probíhalo před cca 15ti lety.V našem případě kdo by kontroloval kvalitu prací,kdo by nesl zodpovědnost,jaké oprávnění a na základě čeho by firmy měly mít (aby neopravovala třeba zednická firma) - takové otázky mě zajímají.Může mi to někdo trochu přiblížit? Děkuji.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko