Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.
Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.
Zdroj: ČT24, text: Vítek_V
| 11.3.2009 (7:00)
Jinak byl jste asi velmi bystre dite, kdyz jste uz v deseti letech dokazal spocitat naklady na stavby apod. Skoda, ze vam to nevydrzelo:-( Jo, jentak mimochodem, Rohlick (a i nekteri jini) pise, ze mzdy zapocteny samozrejme byly. Tak ted nevim komu verit:-)
medd - ANO, ANO, ANO. Tohle je popsana realita. Nenahraditelny muze byt klidne i ten nejposlednejsi delnik, rozhodne to neni o vykoristovani delniku kapitalistou, jak maji nekteri vsugerovano...
Add platy : řešit zdali byly nebo nebyly v tendru ...hloupost , tyto náklady jsou vždy započítávány, nejsou ale položkově udávány
plat na dráze : mzda+náklady zaměstnavatele+ostatní výhody ( obávám se že 30 tis. nebude stačit )
tendr: pamatujte , že za rok bude více menších soutěží (tendrů) a budou v součtu dražší než 36 mld. (tak to bohužel chodí- soutěž je soutěž )
zaměstnanci Skanska , SSŽ ...atd.: ve velké většině tyto firmy pouze ručí za zakázky a najímají své subdodavatele nebo ekology , aby jim určitou stavbu zdrželi vzhledem k růstu nebo poklesu kurzu ( tak to bohužel chodí )
subdodavatelé : ti nic nezmůžou.....
tendr na kolejový svršek vyhraje sdružení firem, tak aby mělo perfektní reference, super finanční zajištění a po dokončení zakázky se rozpadlo ( tak to bohužel chodí )
o lidi jde až v poslední řadě.....( tak to bohužel chodí )
U soukromníka těch ohlodaných kostí odborářům od stolu moc nespadne až se bude porcovat..
No kontrola praci se provadi snad uz ted, ne?
A s jakym výsledekem? To že každá druhá zakázka u soukromých firem vykazuje nedostatky... Na trati (severní čechy) se před čtyřma rokama dělala větší akce (oprava traťového svršku za několik mil) soukromou firmou. Od začátku s tim byly jen problémy, samé závady které se v rámci záruky sice opravily, ale tak to šlo pořád do kola. Záruka skončila a dnes je tento úsek po v takovém stavu, že vyžaduje novou opravu. Jinak i během záruky se tato nejmenovaná soukromá firma stavěla k vyřizování reklamací a následným opravám velmi laxně. Proč tomu tak bylo a děje se to pořád, zde nemohu napsat, ale smrdí to rybynou - kapříky... A i když během opravy byly vzneseny připomínky k těm "nevyšším" na SDC z úst lidí, kteří kolejím rozumí, následovala zajímavá odpověď: nestarejte se o to a nechte to být, já to s nimi nějak vyřídím = ruka ruku myje. Jaký by tedy tento převod všeho od SŽDC na soukromou firmu měl důsledek? Když dnes vedoucí místa u SŽDC jsou spřátelena s šéfy firem, které by tento kšeft dostaly? Hrabali by pro sebe a i kdyby si to jakoby nějak ošetřili ve smlouvě, mohlo by se stát, že po pár letech by z těch 36 mld nezůstalo nic, že. Něco by se sice použilo na opravy jako zástěrka a zbytek by skončil v kapsách prominentů. A dokážu si představit, že pokud by v budoucnu tuto smlouvu předčasně vypověděli, následovalo by hodně tučné odstupné...
Nicmene - kdo by provadel kontrolu praci? No kontrola praci se provadi snad uz ted, ne?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










