..: Frecciarossa pod Apeninami: 362 km/h :..

Logo FrecciarosaItálie - 9. února přinesla skupina Italských státních drah (Gruppo Ferrovie dello Stato) zajímavou zprávu pro příznivce vysokorychlostní železniční dopravy. Na nově budované trati z Bologne do Florencie jedna z flotily jednotek ETR 500 překonala v úterý 3. února 2009 stávající italský rychlostní rekord z března minulého roku (355 km/h na již provozované trati Milán – Bologna) a ustavila nový rekord na hodnotu 362 km/h.

Trať Bologna – Florencie, která se má stát součástí italského systému vysokorychlostní dopravy od prosince letošního roku, vede z velké části v tunelu. Z celkových 78 kilometrů je výhled na oblohu na pouhých pěti. Frecciarossa drží tedy ještě jeden primát, který je neméně zajímavý. Jednalo se o první zkoušku tohoto druhu právě v „uzavřeném prostoru“. Jak zpráva FS uvádí: k maximální rychlosti došlo v tunelu Monte Bibele, který měří 9243 metry.

Po zprovoznění trati bude tato v běžném provozu pojížděna rychlostí 300 km/h. Jízdní doba mezi Římem a Milánem se zkrátí z dnešních 3 hodin a 30 minut o plnou půlhodinu. Cestování vlakem se má tak v Itálii stát vůči vnitrostátní letecké dopravě ještě atraktivnějším.

zdroj: Trenitalia, 20 Minuten


Richard Těhník Poslat mail autorovi | 19.2.2009 (15:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Itálie


19.02.2009 (20:01)  
Pendolino forever !!!
19.02.2009 (20:01)  
Celou cestu v tunelu to je otrava !!
Registered user Rail-2005  mail  
19.02.2009 (19:29)  
Apeninský tunel má dokonce místy i cihlové ostění. Když jsem tam v roce 2003 projížděl, dělala se tam zrovna nějaká sanace, takže se uvnitř svítilo a měl jsem možnost si to díky PJ 30 dokonale prohlédnout.

Jinak na nových VRT s výjimkou Direttissimy jsou už snad standardní tunely o průměru 9,5m způsobilé na 300 km/h a více.
19.02.2009 (18:37)  
8. APENINSKÝ TUNEL
Celková délka: 18 507 m
Země: Itálie
Datum uvedení do provozu: 1934
Na jedné z nejdůležitějších italských železničních tratí z Bologne do Florencie leží 18,5 kilometru dlouhý dvoukolejný Apeninský tunel. Jeho stavba, dokončená již v roce 1934, trvala celých 16 let.
19.02.2009 (18:14)  
Rail-2005, Borovička:
Na staré Direttisimě je tuším nejdelší tunel dlouhý 10km (Galleria San Donato), ale skutečně jen tuším.
Jinak co se týče odporů a rychlosti v tunelech, zrovna na Direttisimě se to ukázalo býti celkem problémem, neboť italové by rádi 300 leč tunely jsou moc úzké. Jde i o to, jak se budou ůchovat" vlaky když se "potkají" v rychlosti 500-600km/h.
Registered user Rail-2005  mail  
19.02.2009 (16:35)  
To je v podání jednotky ETR-500 docela slušný úspěch, protože oproti TGV Réseau má horší trakční charakteristiku. TGV POS, TGV Duplex či AGV je pak výrazně lepší. Odpory v dlouhých tunelech jsou značné. Spotřeba el.energie musela být značná. Z toho důvodu se bude v dlouhých alpských tunelech jezdit pouze ekonomických 250 km/h.
19.02.2009 (16:19)  
Jestli se nemýlím, tak stará trať Bologna – Florencie měla 18 kilometrů dlouhý tunel pod Apeninami a rychlostníky na ní mi braly už před 20 lety dech a dodnes je u nás tak vysoké nenajdeme.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko