Itálie - 9. února přinesla skupina Italských státních drah (Gruppo Ferrovie dello Stato) zajímavou zprávu pro příznivce vysokorychlostní železniční dopravy. Na nově budované trati z Bologne do Florencie jedna z flotily jednotek ETR 500 překonala v úterý 3. února 2009 stávající italský rychlostní rekord z března minulého roku (355 km/h na již provozované trati Milán – Bologna) a ustavila nový rekord na hodnotu 362 km/h.
Trať Bologna – Florencie, která se má stát součástí italského systému vysokorychlostní dopravy od prosince letošního roku, vede z velké části v tunelu. Z celkových 78 kilometrů je výhled na oblohu na pouhých pěti. Frecciarossa drží tedy ještě jeden primát, který je neméně zajímavý. Jednalo se o první zkoušku tohoto druhu právě v „uzavřeném prostoru“. Jak zpráva FS uvádí: k maximální rychlosti došlo v tunelu Monte Bibele, který měří 9243 metry.
Po zprovoznění trati bude tato v běžném provozu pojížděna rychlostí 300 km/h. Jízdní doba mezi Římem a Milánem se zkrátí z dnešních 3 hodin a 30 minut o plnou půlhodinu. Cestování vlakem se má tak v Itálii stát vůči vnitrostátní letecké dopravě ještě atraktivnějším.
zdroj: Trenitalia, 20 Minuten
Jinak na nových VRT s výjimkou Direttissimy jsou už snad standardní tunely o průměru 9,5m způsobilé na 300 km/h a více.
Celková délka: 18 507 m
Země: Itálie
Datum uvedení do provozu: 1934
Na jedné z nejdůležitějších italských železničních tratí z Bologne do Florencie leží 18,5 kilometru dlouhý dvoukolejný Apeninský tunel. Jeho stavba, dokončená již v roce 1934, trvala celých 16 let.
Na staré Direttisimě je tuším nejdelší tunel dlouhý 10km (Galleria San Donato), ale skutečně jen tuším.
Jinak co se týče odporů a rychlosti v tunelech, zrovna na Direttisimě se to ukázalo býti celkem problémem, neboť italové by rádi 300 leč tunely jsou moc úzké. Jde i o to, jak se budou ůchovat" vlaky když se "potkají" v rychlosti 500-600km/h.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.