New York - Americký magazín Newsweek zveřejnil 9 nejkrásnějších nádraží na světě, tak jak to vidí jeho redakce. Mezi ohodnocenými nádražními terminály jsou kromě známých stanic jako Londýn St. Pancras nebo Antverpy také exotičtější zástupci. Autorům se velmi zamlouvala stanice v mozambickém Maputo od slavného architekta Gustava Eiffela nebo nádraží v pakistánském Lahore, které dříve sloužilo současně i jako britská vojenská pevnost. My jsme pro Vás připravili shrnutí včetně odkazů na obrazovou dokumentaci, jak se dané stanice umístily.
- St. Pancras, Londýn, Spojené Království
- Grand Central Terminal, New York, USA
- Chhatrapati Shivaji, Bombej, Indie
- Centraal Station, Antverpy, Belgie
- Gare des Bénédictins, Limoges, Francie
- Lahore Railway Station, Lahore, Pakistán
- Central Railway Station, Maputo, Mozambik
- Hua Hin Railway Station, Hua Hin, Thajsko
- Atocha, Madrid, Španělsko
zdroj: Newsweek, Google Images
ANKU | 7.3.2009 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichten

07.03.2009 (18:45)
Zajímvé, zahajuji střet názorů a přidávám nové nádraží v Berlíně, které je prostě suprově funkční a čisté :) A pak si myslím, že v každém ruském větším městě je nádraží, které stojí za to např. Samara :) s čistotou už je to horší :)
07.03.2009 (17:42)
Což o to, kdyby měly Bubny využití, provedla by se oprava, tak si myslím, že budova není nejhorší, co se po její architektonické stránce týká. Ono, pak je taky otázka, jestli by se to provedlo klasicky, jak je u nás na dráze zvykem ve stylu "Potěmkyn". Kolikrát by stálo za to se podívat do provozních prostor hezky zrekonstruovaných stanic ..
07.03.2009 (16:01)
To je zajímavé, že se třeba neumístilo nádraží Praha - Bubny. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Praha-Bubny-nadrazi.jpg
07.03.2009 (15:46)
Wien West taky neni zrovna narodni galerie...
07.03.2009 (15:43)
PavelCh: Mno na to bych nesázel. Hlavák je také půvabná budova, ale dojem z nádraží je na blití.
Každopádně v anketě na nejodpornější nádraží by se u nás našlo mnoho kandidátů, pokud by soutěžila hlavní nádraží světových metropolí, měl by současný pražský hlavák opravdu slušnou šanci se umístit na horních příčkách. Uchvatná to brána do ČR a Prahy.
Každopádně v anketě na nejodpornější nádraží by se u nás našlo mnoho kandidátů, pokud by soutěžila hlavní nádraží světových metropolí, měl by současný pražský hlavák opravdu slušnou šanci se umístit na horních příčkách. Uchvatná to brána do ČR a Prahy.
07.03.2009 (14:55)
Otazka, co je horsi... Jestli herna nebo "ground zero" pred nadrem jako je to v Brne (a aby to nebylo tak videt, tak se tam da pomalovanej hadr...)
07.03.2009 (14:16)
Doufám, že Newsweek udělá i anketu o nejodpornější nádraží světa. Pokud jí nevyhraje Praha hl.n., tak ji nařknu z neobjektivnosti :-)
07.03.2009 (14:10)
Kdyby stál Těšnov tak by se v seznamu určitě objevil, neboť jeho novorenesanční styl. byl úchvatný.
http://www.zelpage.cz/clanky/krok-za-krokem-zrusenou-trati-vysocany---tesnov
http://www.zelpage.cz/clanky/krok-za-krokem-zrusenou-trati-vysocany---tesnov
07.03.2009 (13:08)
AD waszyn máš pravdu nikdo za nic,ale tady brečíš celkem zbytečně o tito věci se řeší v nejvyšší patrech a lidé kteří to mohou ovlivnit stejně sem ani na nádraží nikdy nejpřijdou, bohužel. Navíc je docela úspěch že aspoň něco na hl.n. původně GS chtěli všechno zrušit zavřít a po rekonstrukci teprve začít otevírat "svoje" a mezití ať lidé jezdí z jiných nádraží a na hl.n max. proběhnou.Je to smutné totálně špatný přístup k zákazníkovy,ale bohužel o toho tu jde až na posledním místě.
Ale k tématu i nás máme velmi krásná nádraží některá i opravená.
Ale k tématu i nás máme velmi krásná nádraží některá i opravená.
07.03.2009 (12:17)
Waszyn: to máš za to, že cestuješ vlakem!! :-) dobře ti tak. Místo nějakýho žraní, jdi "votočit" pár pětek do forbesu...:-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











