..: Newsweek: Nejkrásnější nádraží světa :..

St. Pancras International, foto: Eurostar New York - Americký magazín Newsweek zveřejnil 9 nejkrásnějších nádraží na světě, tak jak to vidí jeho redakce. Mezi ohodnocenými nádražními terminály jsou kromě známých stanic jako Londýn St. Pancras nebo Antverpy také exotičtější zástupci. Autorům se velmi zamlouvala stanice v mozambickém Maputo od slavného architekta Gustava Eiffela nebo nádraží v pakistánském Lahore, které dříve sloužilo současně i jako britská vojenská pevnost. My jsme pro Vás připravili shrnutí včetně odkazů na obrazovou dokumentaci, jak se dané stanice umístily.

  1. St. Pancras, Londýn, Spojené Království
  2. Grand Central Terminal, New York, USA
  3. Chhatrapati Shivaji, Bombej, Indie
  4. Centraal Station, Antverpy, Belgie
  5. Gare des Bénédictins, Limoges, Francie
  6. Lahore Railway Station, Lahore, Pakistán
  7. Central Railway Station, Maputo, Mozambik
  8. Hua Hin Railway Station, Hua Hin, Thajsko
  9. Atocha, Madrid, Španělsko

zdroj: Newsweek, Google Images


ANKU | 7.3.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.03.2009 (21:22)  
Aha, aha, nur bis Krakau... :) omlouvam se...
08.03.2009 (19:46)  
Ta ilustrační fotka mi připadá,jako stanice OSTRAVA-SVINOV.
08.03.2009 (14:47)  
Pikehead : ano, ale ... Lvov není na Ferdinandce.

K té herně na HLN > na jak dlouho je ta smlouva uzavřena, na rozdíl od toho, kdo v ní má prstíky nevím. Ale na nějakých 50 let to asi nebude. Jiná věc je, zda by problém heren na nádražích a v jejich prostorách nevyřešil "zákon o loteriích" apod., který dal obci nebo její části právo veta na provozování herny na "obecním území" a provozovatel herny by pak měl třebas rok na to, aby s podnikáním skončil, i když bude herna na pozemku, který není ve vlastnictví obce.
08.03.2009 (14:26)  
Pronájem na 150 let za jednu korunu hehehehe
08.03.2009 (8:59)  
Lucian: a ze to tak byt nemusi, dokazuji nadrazi na soukromych tratich - JHMD a ZD.
V mnoha pripadech ma nemovitost nadrazi hodnotu sama o sobe, cimz to nadrazi lze zachranit... Coz pozna soukromnik, ale ve statnim sektoru to urednik nepozna...
07.03.2009 (22:18)  
DJ Tiesto, Miroslav Zikmund:

Souhlasím s Miroslavem. Každá smlouva nejde vypovědět. Smlouva o nájmu nebytových prostor je specifická tím, že pokud je uzavřena na dobu určitou (což může být třeba i 50 let) a pronajímatel je hlupák a nedohlédne na to, co je v ní napsáno, může být pro něj velmi těžké (či téměř nemožné) ji vypovědět, a to dokonce i když ji nájemce porušuje. Od roku tuším 2006 je dokonce možné sepsat ji jako zcela nevypověditelnou (skončí až uplynutím sjednané doby). Ani bych se nedivil, kdyby přesně tohle ČD dělaly. :-/
07.03.2009 (22:07)  
koyot, waszyn, Pikehead:

Jo jo, přesně tak. Naprosto souhlasím, že nádraží ve větších městech (nad 100.000) v Rusku i na Ukrajině bývají ve velmi dobrém stavu, čistá, zrekonstruovaná, s naleštěnou podlahou, bez bezdomovců, heren apod... Mnohem lepší než v ČR. A to rozhodně nejsem žádný rusofil, spíše naopak. Přijde mi, že nádraží ve východní části střední Evropy (ČR, Polsko, Slovensko, Maďarsko) jsou úplně to nejhorší - špína, bezdomovci, zloději. Lepší je to v tomto ohledu na západ i na východ od nás. Je to smutné, ale je to tak. :-((

Vadí mi, že i zrekonstruovaná česká nádraží se rychle mění zpět k původnímu stavu, ČD se vůbec neumějí starat o svůj majetek. Například Doksy - nádraží je sice nově zrekonstruované, ale v budově se nachází hospoda - totální pajzl, opilecký řev a smích je v létě slyšet daleko od nádraží, na peróně skvrny po rozlitých nápojích (?), vajgly apod. Podobně Svinov - nádraží je sice po rekonstrukci, ale bezpečně se tam člověk v žádném případě necítí. Nebo špinavý podchod v nově otevřené Ostravě-Stodolní. A tak dál. Přístup ČD je tristní - nádraží se zrekonstruuje, ale pak se od něj dají ruce pryč a nechá se zase pomalu zpustnout. Vůbec se to nedá srovnat s přístupem vlastníků k jejich nádražím na západ od nás.

Nicméně i na západě se najdou odporná nádraží. Například Hamburg Hbf. - nevím, jak to tam vypadá teď, ale byl jsem tam v letech 2000 a 2003 a příšerně to tam smrdělo, lítala tam spousta holubů, všude ptačí trus a pochybné existence. Snad ještě horší než hlavák v Praze. Podobně "slavný" Berlín ZOO býval hrozný, nicméně když jsem tam byl naposled v roce 2005, byla znát změna k lepšímu. To jsou ale výjimky, zatímco u nás jsou nechutná nádraží spíše pravidlem.
07.03.2009 (20:18)  
Krasny nadrazi na Ferdinandce je taky ve Lvove...
07.03.2009 (19:29)  
DJTiësto : ano, ale ... zejména pokud jedna strana smlouvy tu smlouvu porušuje. Těžko vypovídat smlouvu uzavřenou na určitou (dlouhou) dobu když obě strany smlouvu dodržují.
Smlouva týkající se herny je z poloviny 90. let minulého století, ti, kteří ji – v souladu s podpisovým řádem ČD podepsali, pochopitelně u ČD dávno nepracují. Prostě někam se musela herna umístit, bohužel "určitým skupinám fotbalových přiznivců nejmenovaných klubů" nebyla dána možnost místo ničení sedaček na stadionech navštívit prostory herny a tam vyzkoušet svojí fyzickou sílu v souboji s herními automaty ... basebalové pálky dovoleny ...
registrovaný uživatel waszyn 
07.03.2009 (19:00)  
koyot: pravdu díš, Berlín je super, ve středně velkých a větších městech v Rusku(>100.000) jsem zatím nenarazil na nádraží které by bylo horší než ta nejlepší nádraží v ČR, všechna nádraží jsou si tam uvnitř funkčně i co se mobiliáře týče dost podobná, srovnal bych to asi se Svinovem. Bezdomovci a podobná svoloč jsou nekompromisně vyhazování a nonstop krouží po hale babky s košťaty:) Nedávno mne vyloženě nadchlo nádraží v Sochi, úžasný mix orientální, antické a ruské architektury, palmy, všechno zrekonstruované a čisté. Vlak Adler-Piyatigorsk už byl ale o dost horší, čili krásné nádraží ještě není všechno, pokud na něj přijede střep. U nás bohužel ale až na výjimky ty střepy přijíždějí na hnusná nádraží což je ještě horší:)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko