Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.
Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.
Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.
Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny
Ad M:s nepřítelem ČD nehodlám ztrácet čas.
2. CD by byly lepsi, protoze jsou zavedena firma? Jo, CD jsou zavedena, ale v uplne jinem oboru!! To uz to muzeme sverit treba Vodafonu nebo Opavii, protoze tohle jsou take zavedene firmy... Schvalne, kdo bude lepsi uctar - holka, co prave udelala obchodku nebo dobry doktor s 40 lety praxe? Jako ten doktor muze byt fakt vybornej (coz teda pripad CD zcela neni), ale pokud jde o ucetnictvi, tak bych se radeji spolehl na tu holku. Navzdory tomu, ze neni "zavedena firma"...
Mno seřídít pohony 471 jistě není sranda, na to je pořeba specialista přes elektroniku, číslicovou techniku, sítě.... To je to co jste myslel, že když dokáže poštelovat 810, že zvládne i Karosu? To asi ne, že. Já neříkám, že to není možné, možné to je, ale ne způsobem: "když jsi dokázal s palicí v ruce a 22 klíčem domluvit motoru Liaz, jmenujeme tě velitelem autobusové divize". Člověk, který vyrostl na žabotlamu a hydře asi těžko půjde ladit rídicí systém pendolina a 471. Na to je potřeba jiné vzdělání i praxe.
Možné to tedy je, ale lepší by bylo, kdyby ČD dělaly co nejlépe svou základní činnost - kolejovou dopravu.
Odměnou pro pana Jančuru bude místo ve vedení ČD a.s. v pozici náměstka.
Až se omrzí, bude odejit a dostane kulantní nabídku za druhou korunu prodat zbylé akcie.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.