Zvíkov (Českokrumlovsko) - Součástí modernizace trati 196 České Budějovice - Summerau je i výstavba protihlukové stěny v obci Zvíkov, kterou tato trať prochází. Toto opatření má obyvatele chránit před zvýšeným hlukem projíždějících vlaků; těm se ovšem výstavba PHS nelíbí, protože by měla rozdělit obec na dvě části. Dvousetmetrová betonová zeď za desítky milionů ochrání pouze jediný obydlený objekt a několik rekreantů v chatové oblasti od hluku, který trvá dohromady asi pět minut denně, a zároveň znehodnotí přilehlé pozemky a omezí přísun světla do oken některých domů. Investor, kterým je SŽDC, naopak tvrdí, že výstavba stěny je v souladu s nařízením krajské hygienické stanice, která se musí řídit přísnými hlukovými normami. Obyvatelé přiznali, že o stavbě betonové zdi vůbec nevěděli a o záměru na její vztyčení se dozvěděli až při samotné výstavbě. Veřejná vyhláška údajně obsahovala jen rekonstrukci mostu s tím, že budovatel má k dispozici pozemky kolem mostu; zeď ve vyhlášce zmíněna nebyla. Obyvatelé Zvíkova protestují proti budované stěně už skoro rok, ale zatím jediným výsledkem je pozastavení stavby na několik měsíců. V březnu tohoto roku se stavební firma chystá znovu budovat. Jedinou možností obyvatel je podat stížnost na ministerstvo dopravy, které je řídícím orgánem celého projektu. To je asi poslední šance jak se rozumně domluvit. Ze strany SŽDC padla nabídka průhledných PHS, jiné řešení krajská hygienická stanice nepovolila.
Zdroj: ČTK/České noviny
http://amapy.atlas.cz/default.aspx?q=zv%c3%adkov#x=-760246@y=-1184830@cs=1@sidx=12@pg=1@pl=@app=2@q=zv%C3%ADkov@ipos=1
(...) tak stavbu něčeho takového považuji opravdu za mrhání penězi nás všech, normy nenormy. Nový "tichý" svršek musí stačit.
Mimochodem - i v Praze už byl problém, že opravdu v domech v okolí Magistrály (nejen v centru, ale i v oblasti Pankráce) jsou ty hlukové normy (z článku, který o tomto psal, předpokládám, že porušovány jsou i ty "méně přísné" normy) denně překračovány, a tam přitom jde o hluk "souvislý", trvající pořád.
Nemusím snad dodávat, že v tomto případě jde o daleko větší počet "postižených" lidí.
A ještě jedna věc k hluku na železnici - myslím, že daleko příjemnější je poslech zvuku projíždějícího vlaku, než minimálně nějakých 20 sekund (v případě přejezdu se závorami, plně uzavírajícími profil silnice) anebo třeba i 2 minuty (v případě přejezdu bez závor u nějaké stanice či zastávky) poslouchat pronikavý a hlasitý zvuk výstražného přejezového zařízení!
Edit: A není úplnou pravdou, že v uličním prostoru se takovéto stěny nevyskytují. Během loňské výstavby tramvajové trati v pražské Radlické ulici také vznikla před jedním domem jedna průhledná "ministěna".
A projdi si mé příspěvky - píšu v nich někde, že bych chtěl o míře automobilismu rozhodovat já? Ne? Tak mi to nevkládej do úst.
DJ to píše dobře. Když jsou nějaké zdravotní limity, tak mají platit pro všecky stejně. A ne, že se někdo bude vymlouvat, že on je nemůže dodržovat, protože má vyšší cíl dovézt gril k tchýni.
Můj názor - chápu, že je potřeba dělat protihluková opatření, ale myslím, že nový svršek a moderní upevnění kolejí je už samo o sobě tiché.
Pokud existují nějaké hlukové normy, tak by měly být dodržovány všude, a to i na silnicích v centrech měst, kde jsou domy a v nich bydlí lidé. Normy jsou od toho, aby platily pro všechny.
Pokud už tedy není zbytí a opravdu je nutné budovat protihlukové stěny, tak ať tyto stěny jsou 1. pokud možno průhledné; 2. pokud nemají být průhledné, tak ať alespoň vypadají esteticky.
Co si pamatuji třeba barvu stěn podél trati okolo Strančic nebo v Plané nad Lužnicí anebo u Stříbra, tak to opravdu není hezké.
Mimochodem - neudělala by stejnou "protihlukovou službu" třeba i souvislá zeleň?
A kdyby ti rekli, ze to tam navezli na kole, tak tomu taky uveris, ze?:-)
Tvuj problem je, ze chces kompromis, ale presne takovej kompromis jakej se hodi tobe. Auta se musi rozhodne omezit, ze? Ale az se fiknes do ruky, tak ti soused s autem bude dobrej, protoze nez by ses dobelhal na nadrazi, tak by te to slozilo... Takze tohle je tvuj osobni strop, kdy se maji pouzivat auta.
Clovek, kterej se zivi tak, ze prodava kachlicky zase ma strop tam, ze musi auto pouzivat i kdyz nekrvaci, protoze vzorky kachlicek a katalogy se do kufriku jaksi nevlezou... No a vyzvedavat decka z ruznych skol a jet nakoupit (do bioprodejny, kterych je na kazdym sidlisti dvacet) bez auta trva taky o neco dyl... No, takze to ber, ze jsi obet systemu. Nebo mozna bezdetnej student...
Jsem odvazenej z toho, ze se polystyren vozi semtam Evropou? Ne... Ale jaksi nevim, kde by byla nejaka hranice a urcite to nebude delat tak, ze co se mi hodi, to se autem vozit smi a co ne, tak to se vozit nesmi. Chci kupovat polskej nabytek? Jasne, takze ten se vozit muze. Chci nakupovat levny rajcata z Maroka? Jasne, takze ty na silnice muzou? Chci veprovy? Ne, veprovy nezeru, takze veprovy na silnici nesmi a tim bude vetsi ticho. Takhle vypada tvoje verze "tolerance"...
Ale muzes mi treba napsat, jak to chces udelat, kdyz ti tchyne rekne, aby ji gril hodil na chatu, pripadne decka vrankajou, ze chcou jet k babicce a ty brusle a hokejky chcou rozhodne s sebou.
Hudbu si samozřejmě pouštím tak, abych ji slyšel jen sám.
Sportovní a hudební megaakce opravdu nemusím. A pokud Vršovičákům vadí hluk z Edenu, tak s nimi naprosto soucítím (Mmch asi před 5 lety jsem se angažoval v protestech obyvatel Jižního Města proti stavbě arény v místě plánovaného parku. Naštěstí z plánů sešlo. Sice park tam také není, ale pořád lepší křoví a plevel nežli aréna.)
Potraviny kupuji většinou v bioobchodu a i tam vybírám ty české.
Jedu-li v nacpaném vlaku, pak já zabírám místo ostatním stejně, jako ti ostatní mně.
Nevím, kdo z nás dvou si naběhl. Klidně udělej referendum o povolené rychlosti a regulaci dopravy ve vlastní čtvrti/ulici/vesnici a budeš koukat, co všechno budou chtít regulovat. A to je pořád, co tu točíme. Řídit se tím, co "lidi chcou", vede k dost odlišným výsledkům, rozhodují-li ti "lidi" o vlastním či o cizím.
BTW za devatero horami a devatero řekami žil jeden kníratý demagog, který hlásal lidem, jak skoncuje s bídou, krizí a hyperinflací, když povraždí jednu takovou neoblíbenou náboženskou menšinu a zkonfiskuje její majetek. Ta zbylá většina to tenkrát také považovala za přijatelnou oběť na cestě k světlým zítřkům...
Hudbu si vzdy poustit pouze tak, abys ji slysel ty sam. Kladivo nebo vrtacku zasadne nepouzivas. Jsi zasadne proti tomu, aby se ve mestech poradaly koncerty nebo sportovni utkani (protoze hlukem a svetlem ovlivnuji i ostatni) a proto by v Edenu melo koncit nejpozdeji v sedm vecer (a divaci necht si vezmou dovolenou). Pokud jedes ve vlaku, kde uz neni misto, tak vystoupis a uvolnis misto ostatnim (protoze jsi zasadne proti tomu, aby tve chovani nejak ovlivnovalo druhe). V podstate ani nedychas (resp. nevydechujes). Popsal jsem te spravne?
Pokud jde o ta obcanska sdruzeni, tak:
-clenove kupuji zasadne mistni potraviny?
-kam a jak casto jezdim na dovolenou, tak to jim muze byt u prdele:-)
-budou clenove prispivat na vyssi najem v centru (abych nemusel z toho smudlodorfu dojizdet)? Pripadne jak vyresi problem s tim, ze na Vaclavaku neni dostatek bytu k tomu, aby tam mohl bydlet cely stredocesky kraj (plus Praha)?
Ti lide kolem rusnych cest by se radi vzdali dopravy - ALE JEN na te jedne rusne ceste:-))
PS: Na tohle vsechno sis nabehnul tim, ze hlukove limity jsou obchazeny k rozhodnuti zlych uredniku. Ne, ty jsou "obchazeny", protoze to tak proste lidi chcou. Jestli mas pocit, ze je to jinak, tak udelej petici k referendu s otazkou - jste pro omezeni dopravy a tim vetsi klid? (hlavne tam ale nezapomen napsat, v cem presne by to omezeni spocivalo, protoze na tu jednoduchou sexy otazku bez vysvetleni ti urcite odpovi kazdej ze jo:)
Podobny referendum muzes udelat aji o te devadesatce... Mozna uspejes tam i tam...
Elektrikou, lyžováním, konzervačními látkami ohrožuji jen sám sebe. Pokud nechci riskovat, mám možnost se svobodně rozhodnout a žít bez nich.
Autem ohrožuji zdraví jiných lidí. I když autem nejezdím, stále musím dýchat smrady a poslouchat hluk z ostatních aut. O těch "vyšších cílech" také rozhodují ti, kteří sami tím hlukem a zplodinami ohrožení nejsou. Ono se hezky mluví o "obětování se vyšším cílům", když se má obětovat někdo druhý.
Lidé, kteří bydlí okolo frekventovaných silnic, by se kupodivu té dopravy rádi vzdali. Zkuste trochu poslouchat názory těch různých občanských sdružení proti stavbě XXX. Ne, že by chtěli auta plošně zakázat. Ale mají trochu odlišný názor, zdali je opravdu nutné:
- vozit zboží kamiony tisíce kilometrů sem a tam
- jezdit každou chvíli na dovolenou autem na druhý konec Evropy
- denně dojíždět autem desítky kilometrů z nějakého šmoulodorfu za městem
...přičemž pod slovem nutné chápejte to, že v zájmu těchto hodnot lze popustit na zdraví a životech lidí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.