..: Společnost AŽD získala milionový kontrakt pro Litvu :..

AŽD Praha, s.r.o.Praha - Česká společnost AŽD Praha získala zakázku na více než 260 milionů korun v Litvě. Jedná se o kontrakt na instalaci zabezpečovacího zařízení na 100kilometrový úsek koridorové tratě Kaunas – Kybartai. Samotnou smlouvu před několika dny spolu podepsali zástupci AŽD Praha a společnosti UAB FIMA. Ta patří mezi nejvýznamnější stavební firmy podnikající na litevském železničním trhu. Celková hodnota zakázky na instalaci devíti stavědel typu ESA 11 a automatického bloku ABE-1 včetně stavebních úprav je odhadována na necelou 1 miliardu korun. Realizace projektu je připravena na 3,5 roku. Tímto úspěchem se Čechům otevírají dveře k účasti při projektu "Baltica", který má za úkol rekonstrukci a modernizaci koridorových tratí v pobaltských státech.

Zdroj: TZ AŽD Praha


Vítek_V | 15.1.2009 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Litva


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Sýkoráček  mail  
16.01.2009 (9:44)  
myrha: to se zavrhováním esy bylo myšleno spíše pro zdejší šotouše, kteří jsou ze všech "nejchytřejší. Děkuji jak Vám, tak i Spinnovi za vysvětlení. ;-) To, že AŽD nestojí na místě je jasné, jen mne právě zajímalo, jakým směrem se vývoj ubírá. Souhlasím s Vámi, debatu můžeme ukončit. :-)
registrovaný užívateľ JOHNZ 
15.01.2009 (23:37)  
myrha:
Ja by som to za "nezdar" vobec nepovazoval. Skorej by som to povazoval za nieco podobne ako niekolkokrat sfilmovanu nehodu letu 232 United Airlines v Sioux City v USA.

Keby ludia z AZD o niecom takom ani netusili, asi by UBP nezahrnuli uz do AB3-74, pred par desiatkami rokov (tratove podmienky su predsalen o niecom inom). Tiez je nutne si uvedomit, ze KO nie je len take nejake cidlo, ale cidlo navrhnute ako samo o sebe bezpecne /teda, ako vidiet, odtial - potial/.

Ty sice (nepochybne spravne) hovoris A) Ze fajn, mame tu kvazi "predvidatelny" (zlyhanie fail-safe subsystemu KO ...) stav a je nutne ho osetrit a vypisat pri tom veeelku chybovu hlasku, a ked sa tak neurobi bude to nebezpecne ... (tvrdil by si to iste aj pred Moravanmi? Opakujem, KO ma byt bezpecny, keby principialne nebol, bolo by veeelmi veselo).

...

Lenze nepovedal si B) a to jest, co sa bude robit potom ... tzn. kto pojde zistit skutocny stav, kto zan bude zodpovedat, ako sa stavu zbavit a hlavne co robit dovtedy, kym stav nebude zisteny.Pri DOZZ to moze znamenat zastavenie dopravy na par desiatok minut. Na rozdiel od podobnej situacie pri pocitacoch naprav, tu samotny "chybovy" stav nepredstavuje bezpecnostne riziko, ale aj tak napriek snahe o minimalizaciu rizika, ak v dobe schvalovania ESA neexistovala ziadna udalost, ktora by potvrdzovala, ze je mozne podpieskovat napr. cely vlak, je zrejme, ze na osetrenie stavu, kde bude vacsinou hlaseny falosny poplach nikto nechcel nastavovat opatrenia, ktorymi by vedel dost dobre blokovat dopravu. O tom, ze v stanici existuje (tusim az 10) opat "predvidatelnych" scenarov, pri ktorych aj tato podmienka zlyha, ani nehovoriac.

O tom, ze nepredvidavy neboli len programatori AZD, ale aj ini, svedcia nehodove udalosti v ostatnych krajinach.

Specifikacia zabezpecovacieho zariadenia je okrem ineho o tom, ze nemoze robit nic menej nez je v nej, ale ZAROVEN nesmie robit nic navyse co v nej nie je. Takze to nie je len o programatoroch.
registrovaný užívateľ myrha  mail  
15.01.2009 (22:23)  
Myslím, že to v klidu můžeme uzavřít, řešení se hledá a nestojí se na místě, všechny velké věci procházely vždy počátěčními nezdary :)
15.01.2009 (22:17)  
Podpořím Spinne - když jsme byli s Vítkem V. přítomni tiskové konferenci o Moravanech na půdě DIČR, výrobce AŽD argumentoval nezahrnutí blokové podmínky tím, že se nepožadovala a současná akademická i profesní doktrína úplnou blokovou podmínku pro staniční ZZ považuje za více problematickou než přínosnou. Takže ji tam zákazník nechtěl a proto nebyla. Nakonec se tedy ukázalo, že asi něco takové bude muset být v ZZ obsaženo a proto se to doplňuje.
15.01.2009 (22:11)  
... pokud bych pracoval u AŽD nedovolil bych si docela předvídatelný stav neošetřit.

Pak by ovšem záleželo, jestli by Vaše řešení dráha posvětila nebo zamítla.
registrovaný užívateľ myrha  mail  
15.01.2009 (22:04)  
sýkoráček: Nejsem odborník programátor z oboru ZZ ale už jsem toho naprogramoval dost na to, abych věděl, že toto ošetřit šlo. Diskuze není o zavržení ESA, já se přeci bavím o tom, že pokud bych pracoval u AŽD nedovolil bych si docela předvídatelný stav neošetřit. Pokud to člověk bere jen jako práci a roboticky vykonává rozkazy co to má umět a co ne, nepoužije přitom mozek, pak hazarduje se životy - jak se stalo. A rozhodně si nemyslím, že elektromechanika má budoucnost, to bych se programování nikdy nevěnoval..
15.01.2009 (21:42)  
Sýkoráček: Z oboru jsem a popisoval jsem funkční chování prvních verzí SW stavědla, nad kterými probíhají diskuse ...
15.01.2009 (21:37)  
Sýkoráček) Hardware se nijak zabezpečovat asi nebude, jen se do softwaru přidá logika, která bude takovou chybu diagnostikovat a zobrazí důrazné varování. Tak chápu to, co popsal Spinne.
registrovaný užívateľ Sýkoráček  mail  
15.01.2009 (21:17)  
Spinne: Mohu se zeptat, zda-li pracujete v oboru či nikoliv? Neberte to jako urážku, jen se ptám, jestli o tom víte více, nebo jsou to jen domněnky. Že to bude obsahovat příslušný SW je asi jasné a Vaše řešení situace je logické. Jde o to, co se provede, aby ZZ nevyhodnotilo kolej jako volnou, když podpískovaná část vlaku zůstane na koleji a jiná se odposunuje pryč.
15.01.2009 (21:05)  
Sýkoráček: V budoucnosti bude ztráta šuntu ošetřena přímo v SW stavědla s tím, že bude vazba na cestu (závěr) a v případě uvolnění ztrátou šuntu bude indikována jak výpisem, tak i barvou příslušné koleje. Současně dojde k zablokování návěstidla, aby na něm nebylo možno rozsvítit návěst dovolující jízdu vlaku.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko