..: Společnost AŽD získala milionový kontrakt pro Litvu :..

AŽD Praha, s.r.o.Praha - Česká společnost AŽD Praha získala zakázku na více než 260 milionů korun v Litvě. Jedná se o kontrakt na instalaci zabezpečovacího zařízení na 100kilometrový úsek koridorové tratě Kaunas – Kybartai. Samotnou smlouvu před několika dny spolu podepsali zástupci AŽD Praha a společnosti UAB FIMA. Ta patří mezi nejvýznamnější stavební firmy podnikající na litevském železničním trhu. Celková hodnota zakázky na instalaci devíti stavědel typu ESA 11 a automatického bloku ABE-1 včetně stavebních úprav je odhadována na necelou 1 miliardu korun. Realizace projektu je připravena na 3,5 roku. Tímto úspěchem se Čechům otevírají dveře k účasti při projektu "Baltica", který má za úkol rekonstrukci a modernizaci koridorových tratí v pobaltských státech.

Zdroj: TZ AŽD Praha


Vítek_V | 15.1.2009 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Litva


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ JOHNZ 
16.01.2009 (22:29)  
Jiří Průša: Ťažko povedať. To, že sa dá odizolovať mašina a kratšia súprava zo škatulí sa viac či menej vedelo (UBP na autobloku, nejaké tie administratívne opatrenia). Vedelo sa tiež, že za určitých okolností (ale nie piesok) sa dá vyvolať na menej používanej koľaji strata šuntu aj pomerne veľkej skupiny vozidiel (na to vzniklo označovanie slabo šuntujúcich vetví KO + ďalší súbor administratívnych opatrení na "prinavrátenie" šuntovej spoľahlivosti).

Ale to na čo sa prišlo vzácnou kombináciou udalostí Moravany + Hulín (možnosť čisto podpieskovať celý vlak a to aj so špalkovými brzdami), to by asi veľa ľudí netvrdilo ... Viď tlačovka na DI ČR, ktorú tu spomínal Josef Petrák.

waszyn: A slávne koľajové obvody Siemens FTG-S majú ako referenciu toť Recklingahusen Ost a samotné ESTW zasa zmiznutý vlak v Duisburgu ... pričom som si teda aspoň ja o tom, že by niekto v tom Duisburgu ukazoval prstom na ESTW, nič nevšimol ...
16.01.2009 (21:04)  
Jen malá otázka kdo před moravanamy tušil něco otom že písek muže dokonale odizolavat celou soupravu? Navíc díky Ese se dal celý průběch dokonale zdokumentovat,čili něco co ani releovka nedakázala o jiných sytémech ani nemluvě.
registrovaný užívateľ JOHNZ 
16.01.2009 (16:06)  
myrha: Este raz. Ono to nie je o tom, ze vyskoci upozornenie, ono to je o tom, ze co potom ... a tam sa da vyrobit mnoho rizikovych situacii ...

napr. ony pocitace naprav, ktore sice nikto nepodpieskuje a UBP vytvaraju implicitne svojou funkcnostou, avsak akonahle sa cosi pokaka, tak sa musi zistit volnost trate nejako inac ...

Vid Zatec, resetovali pocitac naprav, aj ked bolo na useku kolajove vozidlo ... je to chyba dopravneho zamestnanca, ale technika mu to nijako nevedela stazit (ta sa akurat pozrela ci bol posledny pohyb zaznamenany
naozaj smerom von, co bol) ...
registrovaný užívateľ JOHNZ 
16.01.2009 (14:29)  
dalik: Čo takto si prečítať diskusiu ;)
registrovaný užívateľ dalik2 
16.01.2009 (14:17)  
Jenom aby tam AŽD nenainstalovalo ESA 11 a neřešilo mizení vlaků v důsledku a) pískování, b) námrazy, c) ledu, d) bláta na kolejnicích, atd.
registrovaný užívateľ myrha  mail  
16.01.2009 (14:08)  
JOHNZ: Jasně, vše má své pro a proti. Pokud ale upozornění vyskočí, pak to zcela jistě snižuje riziko nehody a to tím, že se prodlužuje rozhodovací řetězec. Neříkám, že nehodu vylučuje. Přijde mi to lepší než když se bez dozoru obsluhy nastaví volno a zodpovědnost se nechá na technice!
I postoj nás kybernetiků v dnešním stavu bádání je jiný. Nemáme za cíl nahradit člověka ale usnadnit mu rozhodování, nahrazení člověka nejméně 50let dopředu ještě nebude možné (dle vyjádření mnoha odborníků i znaší fakulty).
registrovaný užívateľ JOHNZ 
16.01.2009 (13:52)  
myrha:
3. To, že Vás to napadlo je fajn, každopádne traťové ZZ sa upravovať rozhodne nemusí. V autobloku sa totiž ÚBP používa už aspoň 20 rokov.

1. A z toho je jednoznačne vidieť, že na to nie "niekto nepoukázal", že to nie "niekto neošetril", ale že sa s tým uvažovalo a to, že sa ÚBP do SZZ nedostala, pričom do TZZ áno (opakujem, nehode v Moravanoch by v tej dobe nezabránil žiadny, v Európe dnes používaný zabezpačovací systém s KO, či už SIEMENS, či Bombardier, či ktokoľvek iný) si nikto z brucha nevytiahol.

2. Dopravné komplikácie v kombinácii s poruchou ZabZar (a vo veľa prípadoch by tu bola UBP veľmi problematická) vedú k psychickému preťaženiu personálu, používaniu rizikových úkonov týmto personálom a to zákonite vedie k nehodám.

Extrémne by sa dalo tvrdiť až toľko, že inštalácia UBP je len prehodením zodpovednosti z techniky na človeka. Vsuňme dve písmená, viďme Moravičany a predstavme si, že by výpravca miesto chybnej ponuky chybne zrušil UBP pod podpieskovaným vlakom. Keď môže niekto spraviť chybu pri pomerne poprekladanom slede úkonov, navrhnutom tak, aby pri tom nevznikali chyby, prečo by ju nemohol spraviť pri potvrdení jedinej voľby Zruš UBP ... následky: rovnaké. Otázka: Čo je lepšie?

Takže keď to prehodíme na onen let 232, aj tam mali páni v Douglase počítať s tým, že jedna odletená lopatka z turbodúchadla si to namieri z trucu priamo cez všetky 3 hydraulické okruhy, a mali do nich namontovať oddeľovacie klapky. To že sa im potom môžu tie klapky pozasekávať a lietadlo sa potom niekde vyseká z dôvodu neovládateľnosti, to sa nepočíta ...
registrovaný užívateľ myrha  mail  
16.01.2009 (12:20)  
JOHNZ: Jestli mohu, budu ještě budu reagovat. K prvnímu myšlence: Pokud bych věděl, že ta kontrola tam není i před nehodou, tvrdil bych že tam má být. Pro nás nezainteresované to prosáklo pozdě. Je naivní si myslet, že i když KO má vysokou spolehlivost (např. 99,99999%), že bude stoprocentní. 100% spolehlivost na tomto světě nemá opravdu žádný stroj a proto vždy může dojít k chybě a proto bych i před nehodou tvrdil "ošetřit".

K druhé myšlence, pokud zabezpečovací zařízení nemá prioritu stavění návěsti stůj před volno, pak bych polemizoval co tedy zabezpečuje.. Jakékoli dopravní komplikace by měly být z pohledu ZZ "menší" zlo, než uvolnění úseku a následná možnost nehody. Logicky ta funkce také plyne z názvu ZZ :)

Třetí věc co mě napadla. Podle mě by se nemělo upravovat pouze SZZ ale i traťové ZZ - autoblok, zde by výpadek KO měl podobné následky, i když je zase méně pravděpodobné, že vlak na mezistaničním úseku zastaví. Možné to ale je (zastávka apod).
registrovaný užívateľ G-man 
16.01.2009 (11:58)  
M: Na míru Škodovce - to je hudba dost dlouhé budoucnosti, protože tato dvoukolejná trať (mimochodem je to jen 86 km a Kybartai je úplně na ruských hranicích) je neelektrizovaná a ani nevím, že by se měla v nejbližší době dávat pod dráty. Někde jsem četl, že by se mělo elektrizovat ze stanice Kaišiadoris na Radviliškis (trať na Klajpédu nebo na Lotyšsko).
16.01.2009 (11:44)  
Na síti DB údajně došlo k totálnímu výpadku počítačové a komunikační sítě - neví o tom někdo něco bližšího?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko