Praha - Česká společnost AŽD Praha získala zakázku na více než 260 milionů korun v Litvě. Jedná se o kontrakt na instalaci zabezpečovacího zařízení na 100kilometrový úsek koridorové tratě Kaunas – Kybartai. Samotnou smlouvu před několika dny spolu podepsali zástupci AŽD Praha a společnosti UAB FIMA. Ta patří mezi nejvýznamnější stavební firmy podnikající na litevském železničním trhu. Celková hodnota zakázky na instalaci devíti stavědel typu ESA 11 a automatického bloku ABE-1 včetně stavebních úprav je odhadována na necelou 1 miliardu korun. Realizace projektu je připravena na 3,5 roku. Tímto úspěchem se Čechům otevírají dveře k účasti při projektu "Baltica", který má za úkol rekonstrukci a modernizaci koridorových tratí v pobaltských státech.
Zdroj: TZ AŽD Praha
Ale to na čo sa prišlo vzácnou kombináciou udalostí Moravany + Hulín (možnosť čisto podpieskovať celý vlak a to aj so špalkovými brzdami), to by asi veľa ľudí netvrdilo ... Viď tlačovka na DI ČR, ktorú tu spomínal Josef Petrák.
waszyn: A slávne koľajové obvody Siemens FTG-S majú ako referenciu toť Recklingahusen Ost a samotné ESTW zasa zmiznutý vlak v Duisburgu ... pričom som si teda aspoň ja o tom, že by niekto v tom Duisburgu ukazoval prstom na ESTW, nič nevšimol ...
napr. ony pocitace naprav, ktore sice nikto nepodpieskuje a UBP vytvaraju implicitne svojou funkcnostou, avsak akonahle sa cosi pokaka, tak sa musi zistit volnost trate nejako inac ...
Vid Zatec, resetovali pocitac naprav, aj ked bolo na useku kolajove vozidlo ... je to chyba dopravneho zamestnanca, ale technika mu to nijako nevedela stazit (ta sa akurat pozrela ci bol posledny pohyb zaznamenany
naozaj smerom von, co bol) ...
I postoj nás kybernetiků v dnešním stavu bádání je jiný. Nemáme za cíl nahradit člověka ale usnadnit mu rozhodování, nahrazení člověka nejméně 50let dopředu ještě nebude možné (dle vyjádření mnoha odborníků i znaší fakulty).
3. To, že Vás to napadlo je fajn, každopádne traťové ZZ sa upravovať rozhodne nemusí. V autobloku sa totiž ÚBP používa už aspoň 20 rokov.
1. A z toho je jednoznačne vidieť, že na to nie "niekto nepoukázal", že to nie "niekto neošetril", ale že sa s tým uvažovalo a to, že sa ÚBP do SZZ nedostala, pričom do TZZ áno (opakujem, nehode v Moravanoch by v tej dobe nezabránil žiadny, v Európe dnes používaný zabezpačovací systém s KO, či už SIEMENS, či Bombardier, či ktokoľvek iný) si nikto z brucha nevytiahol.
2. Dopravné komplikácie v kombinácii s poruchou ZabZar (a vo veľa prípadoch by tu bola UBP veľmi problematická) vedú k psychickému preťaženiu personálu, používaniu rizikových úkonov týmto personálom a to zákonite vedie k nehodám.
Extrémne by sa dalo tvrdiť až toľko, že inštalácia UBP je len prehodením zodpovednosti z techniky na človeka. Vsuňme dve písmená, viďme Moravičany a predstavme si, že by výpravca miesto chybnej ponuky chybne zrušil UBP pod podpieskovaným vlakom. Keď môže niekto spraviť chybu pri pomerne poprekladanom slede úkonov, navrhnutom tak, aby pri tom nevznikali chyby, prečo by ju nemohol spraviť pri potvrdení jedinej voľby Zruš UBP ... následky: rovnaké. Otázka: Čo je lepšie?
Takže keď to prehodíme na onen let 232, aj tam mali páni v Douglase počítať s tým, že jedna odletená lopatka z turbodúchadla si to namieri z trucu priamo cez všetky 3 hydraulické okruhy, a mali do nich namontovať oddeľovacie klapky. To že sa im potom môžu tie klapky pozasekávať a lietadlo sa potom niekde vyseká z dôvodu neovládateľnosti, to sa nepočíta ...
K druhé myšlence, pokud zabezpečovací zařízení nemá prioritu stavění návěsti stůj před volno, pak bych polemizoval co tedy zabezpečuje.. Jakékoli dopravní komplikace by měly být z pohledu ZZ "menší" zlo, než uvolnění úseku a následná možnost nehody. Logicky ta funkce také plyne z názvu ZZ :)
Třetí věc co mě napadla. Podle mě by se nemělo upravovat pouze SZZ ale i traťové ZZ - autoblok, zde by výpadek KO měl podobné následky, i když je zase méně pravděpodobné, že vlak na mezistaničním úseku zastaví. Možné to ale je (zastávka apod).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.