Praha — Podle průzkumu agentury SANEP považuje český národ za nejbezpečnější způsob dopravy železnici, kterou v těsném závěsu následuje letecká doprava. Naopak nejvíce se bojí cestovat autobusem. Železnice získala 33,1 % hlasů, letecká doprava přesně o procento méně. 9,4 % respondentů vybralo za nejbezpečnější dopravní prostředek osobní automobil, který je zároveň ze statistického hlediska nejrizikovější. Podle 4,6 % dotázaných je nejbezpečnější lodní doprava, a až na posledním místě se umístil autobus s 3,4 %. Zbývající respondenté volili jiné dopravní prostředky nebo neměli na danou otázku názor. Úspěch železnice v tomto průzkumu je asi následek její dlouhodobé tradice a velkého rozšíření oproti například dopravě po vodě.
Tak alespoň poučení do budoucna, zdůvodněním -že by fotka měla zaujmout na první pohled, je sice pravdivé (a v tomto případě se záporně povedlo), ale to by jsme pak mohli používat letecké snímky ze Studénky ke každé nehodě-jsou zajímavé a zaujmou na první pohled, navíc zde padlo že Zelpage má rozsáhlou fotogalerii.
2) Fotka podle mého názoru neodpovídá tématu.
Když si otevřu ŽP, vidím tři nejnovější články a u každého z nich si nejdříve všimnu fotky:
Vidím brejlovce pod Petrovem a řeknu si : aha, asi něco z Brna - a je to tak
Vidím vlak s nápisem Glacier Express a řeknu si: aha, asi něco o Glacier Expressu - a je to tak
Vidím žluté Desiro a řeknu si - aha, asi něco o Regiojetu - ale není to tak
V tomto případě by se opravdu hodilo něco méně konkrétního (celkový pohled na stanici s větším počtem vlaků nebo třeba jen prázdné kolejiště - třeba umělecká fotka výhybky)
3) Podobné průzkumy opravdu moc neříkají. Pod pojmem "bezpečnost" někdo rozumí tu provozní bezpečnost a jako nejbezpečnější vyhodnotí vlak. Druhý myslí spíš na osobní bezpečnost a vlak mu připadá nebezpečný, protože v něm může být snadněji okraden/zmlácen/znásilněn než v autobuse.
Taky záleží na okamžiku, v kterém se průzkum koná. Po nehodě ve Studénce by asi spousta lidí železnici nevěřila. Po nehodě autobusu SA na Slovensku by zase nevěřili autobusové dopravě a po loňském "vypaření" francouzského letadla by zatracovali leteckou dopravu.
Busman - Ale i 810 přepravila hodně zákazníků v bezpečí, určitě víc než RJ
Nebo si snad mám Vaši připomínku vyložit tak, že jste pracovníkem managementu ČD a cítíte se takto zvolenou fotkou dotčen? Pak ale máte smůlu. K výměně fotky není důvod.
Je velmi problematické psát rozmanitě o železnici, pokud je v Česku jeden dominantní dopravce v osobní dopravě a jeho dcera v nákladní dopravě. Pokud se objeví v krátké době několik článků o tom, co ČD připravují, ozývají se hlasy, že jim děláme reklamu. Pokud stojaté vody jakýmkoliv způsobem rozhýbá někdo jiný, nelze to nezaznamenat. A bylo by jedno, jestli by s takovou akcí přišly RJ, DB nebo třeba Forejtar Railways.
Království železnic je je zase z jiného soudku - modelářství. Nehledejte za našimi reportážemi, články a aktualitami nic, co tam není - vazby na nějaké firmy. Co život přinese, o tom se píše.
A své malé vysvětlení zakončím výzvou nejen Vám, ale všem: Zajímá vás železnice? Umíte se orientovat na webu a najít si dostatek podkladů? Nemáte problémy s češtinou? Vládnete angličtinou, němčinou, španělštinou... a nedělá vám problémy připravit si podklady ze zahraničních zdrojů? Jste schopni a ochotni napsat krátkou zprávu či delší článek? Pak Vás rádi přivítáme v našem týmu. Pojďte nám pomoci dělat ŽP pro Vás ještě zajímavější, poutavější, různorodější.
*) pokud je doložen nějaký případ, rád si upřesním informace.
Bender: Náhodou jak DPMB, tak DP Praha provozují pravidelnou lodní dopravu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.