Praha — Podle průzkumu agentury SANEP považuje český národ za nejbezpečnější způsob dopravy železnici, kterou v těsném závěsu následuje letecká doprava. Naopak nejvíce se bojí cestovat autobusem. Železnice získala 33,1 % hlasů, letecká doprava přesně o procento méně. 9,4 % respondentů vybralo za nejbezpečnější dopravní prostředek osobní automobil, který je zároveň ze statistického hlediska nejrizikovější. Podle 4,6 % dotázaných je nejbezpečnější lodní doprava, a až na posledním místě se umístil autobus s 3,4 %. Zbývající respondenté volili jiné dopravní prostředky nebo neměli na danou otázku názor. Úspěch železnice v tomto průzkumu je asi následek její dlouhodobé tradice a velkého rozšíření oproti například dopravě po vodě.
Jsem rád za ten článek, jsem rád, že vidím, že železnici lidé vnímají jako nejbezpečnější. Nevěděl jsem, jestli třeba nepreferují leteckou dopravu.
Když jsem se pak zamyslel nad obrázkem, tak mi třeba Desiro přijde jako vhodně zvolené. Je jedno v jakých barvách. Abych vysvětlil - vzal jsem si (když už máme "svůj" provoz) aspoň jednu (konkrétně druhou a poslední) směnu jako strojvedoucí. A zrovna oceňuji, jak dobře ta mašina brzdí (obecně) a taky jsem dneska poprvé použil magnety, když se zčista, jasna na kolejích u jedné zastávky objevil postarší pán, kterému se nějak nedařilo dostat přes koleje (tam, kde vůbec přes koleje jít neměl). Už tohle je jeden z pohledů na bezpečnost železniční dopravy. Ty magnety hodně pomůžou, vemte si počet střetnutí na přejezdech. Dalo by se mnoha zabránit nebo aspoň minimalizovat jejich následky. Když to vemu ještě dál, tak tak tenhle provoz není jen prezentační. My si na něm zkoušíme spoustu našich interních věcí. Hodně z nich je zaměřeno na bezpečnost a do budoucna je chceme aplikovat v každém námi realizovaném provozu. A všechny ty věci mají sloužit hlavně k jedné věci - aby se cestující (a nejen on) cítil ve vlaku (a jeho okolí) bezpečně. Až přijde ten správný čas, tak tyhle věci dáme všem na vědomí. A dáme o nich vědět proto, aby ti cestující věděli, že tady (ve vlaku) se můžou cítit bezpečně. Každá věc, kterou cestujícím vysvětlíme (my všichni železniční dopravci), zlepšuje její vnímání. A i proto jezdím s otevřeným stanovištěm a kdo chce, tak se může podívat a zeptat na co chce. Nevěřili byste, jak pozitivní reakce to vzbuzuje a jak lidé odcházejí spokojení. Myslím, že není třeba řešit fotku u článku, ale obecně vnímání vlaků a bezpečnosti železniční dopravy jako celku. Je fajn, že lidi vnímají železnici, jako bezpečnou. Taky bychom měli všichni dělat další kroky pro to, aby to tak zůstalo.
Tak jdu ještě dobrat vodu do našeho žlutého Desira a pak se těším zpátky do Domažlic a zítra od rána až do 1505... :-)
Jinak co se týká toho, kdo má a kdo nemá zásluhy na bezpečnosti železniční dopravy, tak si osobně myslím, že ona ta bezpečnost netkví ani tak v tom, který dopravce železniční dopravu provozuje, ale spíše v jejím systému organizování. Jinými slovy si myslím, že SŽDC má mnohem větší zásluhu na bezpečnosti železniční dopravy než ČD a to i přesto, že oddělení těchto organizací stále není dovedeno do konce...
Opakuji a už naposled: když editor vybírá fotky k něčemu takovému, rozhodně nepřemýšlí nad zásluhama či podobnými indiciemi, ale rozhoduje se třeba podle toho, která barva mu padne do okna nebo dlouho na titulce nebyl. ;)
Strejcekcms) Ústupek? Nechápu, čemu bychom měli ustupovat. Máte na mysli ústupek lobby ČD. ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.