Trnava/Plzeň - Probíhající rekonstrukce většího množství vozů řad Apee, Aee, Bee, Bpee pro vlaky vyšší kvality, která měla být dokončena tak, aby vozy mohly začít jezdit od tohoto grafikonu (viz kompletní informace o zakázce nebo představení vozu Bpee239), je ve skluzu. Dle tiskového mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „převzaly dráhy zatím 27 vozů ze 40“ bez specifikace, o které konkrétní řady vozů se jedná. Zbylé vozy ŽOS Trnava a.s. slibuje dodat do konce ledna.
Nasazování rekonstrukcí
Rekonstruované vozy se začaly v provozu objevovat ihned po svém dodání, například na páru spojů EC Jaroslav Hašek. Našim redaktorům se povedlo již otestovat vůz řady Apee141, a to k plné spokojenosti. Chodové vlastnosti i výkon klimatizace uvnitř vozu byly optimální. Ve chvílích „nejvyšší dostupnosti“ byly na EC Jaroslav Hašek řazeny celkem čtyři rekonstruované vozy z plánované čtyřicetikusové série: jeden Apee a tři Bpee.
Pro grafikon 2008/09 jsou vozy již turnusovány, například na vlaku EC 118/119 Comenius a tak je otázka, zda chybějící vozy nepřinesou komplikace. Například 20.12.2008 byly na zmíněném EC 119 řazeny místo vozů Bee vozy B. Chybějící vozy tak nepřispívají k obrazu vlaků vyšší kvality ČD, i když i tak je tento obraz „pošramocen“ zvoleným řazení vlaků na Slovensko, například EC Odra.
Jedinou útěchou může být snad jen to, že ČD se chystají vůči ŽOS Trnava uplatnit dohodnuté sankce a zpráva z posledních dnů o zadání výběrového řízení na vozy řady Bimz, které by mohly být záchranou vozového parku vlaků vyšší kvality. Nezbývá než si přát, aby se všechny vozy objevily co nejdříve v provozu a hlavně, aby měly vyšší disponibilitu než před rekonstrukcí.
Zdroj: České dráhy, vlastní pozorování
Cestující není blbej, on ví, že v létě buď lekne horkem nebo kvůli otevřeným oknům neslyší vlastního slova a průjezd vlaku mu pěkně rozfouká vlásky. Ale aspoň to má koule, že:)
Takže se mi jeví že je kriticky nezbytné zvýšit počet dostupných vozů, něco málo by snad šlo nahonit vyšší provozní dostupností vozů po rekonstrukci (ale kdoví) ale nějaké podstatnější zlepšení může přinést prakticky jedině nákup vozů nových (další emzety) nebo ojetých (Bimzy). O obojím se v poslední době mluvilo ale zatím pořád nic. Určitě je to taky o penězích ale zdá se mi že se jich trošku moc utápí v reko kde se zdánlivě "nic moc nezlepšuje" (ty změny snad v jednotlivostech jsou důležité ale celkově je to holt jen o trošku lepší než to bylo předtím) a nové vozy nikde...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.