..: Rekonstrukce Apee, Aee, Bee a Bpee ve skluzu :..

Bee_reko_Trnava, foto: Ris Trnava/Plzeň - Probíhající rekonstrukce většího množství vozů řad Apee, Aee, Bee, Bpee pro vlaky vyšší kvality, která měla být dokončena tak, aby vozy mohly začít jezdit od tohoto grafikonu (viz kompletní informace o zakázce nebo představení vozu Bpee239), je ve skluzu. Dle tiskového mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „převzaly dráhy zatím 27 vozů ze 40“ bez specifikace, o které konkrétní řady vozů se jedná. Zbylé vozy ŽOS Trnava a.s. slibuje dodat do konce ledna.

Nasazování rekonstrukcí

Rekonstruované vozy se začaly v provozu objevovat ihned po svém dodání, například na páru spojů EC Jaroslav Hašek. Našim redaktorům se povedlo již otestovat vůz řady Apee141, a to k plné spokojenosti. Chodové vlastnosti i výkon klimatizace uvnitř vozu byly optimální. Ve chvílích „nejvyšší dostupnosti“ byly na EC Jaroslav Hašek řazeny celkem čtyři rekonstruované vozy z plánované čtyřicetikusové série: jeden Apee a tři Bpee.

Pro grafikon 2008/09 jsou vozy již turnusovány, například na vlaku EC 118/119 Comenius a tak je otázka, zda chybějící vozy nepřinesou komplikace. Například 20.12.2008 byly na zmíněném EC 119 řazeny místo vozů Bee vozy B. Chybějící vozy tak nepřispívají k obrazu vlaků vyšší kvality ČD, i když i tak je tento obraz „pošramocen“ zvoleným řazení vlaků na Slovensko, například EC Odra.

Jedinou útěchou může být snad jen to, že ČD se chystají vůči ŽOS Trnava uplatnit dohodnuté sankce a zpráva z posledních dnů o zadání výběrového řízení na vozy řady Bimz, které by mohly být záchranou vozového parku vlaků vyšší kvality. Nezbývá než si přát, aby se všechny vozy objevily co nejdříve v provozu a hlavně, aby měly vyšší disponibilitu než před rekonstrukcí.

Zdroj: České dráhy, vlastní pozorování


Jindřich Březina Poslat mail autorovi | 2.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel nojva  mail  
04.01.2009 (22:45)  
Měl bych na všechny dotaz. Ze kterých vozů jsou úplně původně rekonstruované vozy Bpee a Bee s podvozky na 160kmh ve vlastnictví ČD? A ve stejném případě i Beer a Bpeer ve vlatnictví ZSSK? Měly už tyto vozy původně podvozky na 160? Rok výroby? A kolik jich bylo vyrobeno (kolik jich vlastní ČD a kolik ZSSK)? Předem díky za odpověď...
registrovaný uživatel MS 
03.01.2009 (17:42)  
2 Pjetro: Taky prave vetsinou mikinou nebo bundou, ale ono je nejhorsi, ze v lete, zvlast v tech vedrech, kdy od tama fici ten nejstudenejsi vzduch, clovek tu mikinu nebo bundu u sebe tak casto nenosi.
registrovaný uživatel Pjetro 
03.01.2009 (17:40)  
MS: to nucené větrání u Bpee opravdu není moc příjemné, obvykle to buď ucpu nějakýma novinama, nebo se snažím bránim mikinou, prostě čímkoliv.
registrovaný uživatel MS 
03.01.2009 (17:13)  
2 pekar: Ano, v lete, kdyz venku byly horka (nebo i kdyz nebyly), sedl jsem si do vozu Bpee k okynku, tak mi primo na nohy foukal ledovej vzduch, ze kteryho mi byla po hodince jizdy nemala zima a pral jsem si byt zas v tom vedru venku. Starych Bpee jeste par jezdi, tak muzes v lete testnout. :)
registrovaný uživatel pekař 
03.01.2009 (17:06)  
MS: V Bpee ti v létě foukal ledovej vzduch, jo?)
Cestující není blbej, on ví, že v létě buď lekne horkem nebo kvůli otevřeným oknům neslyší vlastního slova a průjezd vlaku mu pěkně rozfouká vlásky. Ale aspoň to má koule, že:)
registrovaný uživatel MS 
03.01.2009 (16:53)  
Nenapsal jsem, ze se nic nezlepsilo. Napsal jsem, ze z pohledu cestujiciho mi ta rekontrukce nepripadne nijak vyrazna. To je rozdil. A klimu ted vazne necitim. V zime se mi v Bpee nejelo snad nikdy nijak zle. Zato v lete kdy bylo venku 30 stupnu a uvnitr foukal z pruduchu ledovej vzduch, to bylo hodne neprijemny
registrovaný uživatel SYN 
03.01.2009 (16:43)  
No opravdu mám dojem že (dobrých) vozů je čím dál tím míň... no ale koneckonců není to logické? Vždyť se semtam nějaký zničí (havárie, požáry), pak taky mírně přibývají vlaky na které mají být nasazovány (EC/IC,Ex) a nové se dlouhodobě nekupují (naposledy poslední z emzet, správně?). To co se dělá jsou jen rekonstrukce které počet vozů logicky nemůžou zvednout, navíc poslední dobou jsou to samé rekonstrukce již jednou rekonstruovaných vozů (což se mi dlouhodobě nezdá, tak buďto první reko nebyla dobrá (pokud už zase potřebují reko klíčové díly) nebo se mezitím změnil názor na "feature" které ten vůz má mít (vakuWC, klima, zásuvky atd.) což je taky škoda když se to neudělá najednou ale po částech).

Takže se mi jeví že je kriticky nezbytné zvýšit počet dostupných vozů, něco málo by snad šlo nahonit vyšší provozní dostupností vozů po rekonstrukci (ale kdoví) ale nějaké podstatnější zlepšení může přinést prakticky jedině nákup vozů nových (další emzety) nebo ojetých (Bimzy). O obojím se v poslední době mluvilo ale zatím pořád nic. Určitě je to taky o penězích ale zdá se mi že se jich trošku moc utápí v reko kde se zdánlivě "nic moc nezlepšuje" (ty změny snad v jednotlivostech jsou důležité ale celkově je to holt jen o trošku lepší než to bylo předtím) a nové vozy nikde...
registrovaný uživatel M 
03.01.2009 (16:28)  
pekar - podle mne to oceni i ti, co do nej sedaji od rijna do dubna:-)
registrovaný uživatel pekař 
03.01.2009 (15:38)  
Celkem mě zaráží narážky na tyhlety rekonstrukce. Nechápu, jak někdo může napsat, že se nic nezlepšilo. Ono už jen to, že se dosadila klimatizace je takový pokrok, že opak může snad napsat jen člověk, který od května do října do vlaku nesedne.
03.01.2009 (15:17)  
Bpee: Tyto vozy odešly na nově zavedené EC vlaky směr Rakousko a Slovensko - EC Gustav Malér apod. Pokud vím všechny tyto nové spoje jsou tvořeny soupravami ČD. Vozy Bmee také odešly z některých dřívějších relací. Ještě loni jezdily 3 vozy Bmee jako posila souprav DB Regio a Regentalbahn na dvou párech domažlických rychlíků mezi Prahou a Plzní. Teď už tam jezdí Bc, B, BDs. Ano, vozový park ČD je už v takové křeči, že se musí urvat lehátkový vůz Bc z kurzu Košice - Plzeň a zpět. Mezi Ústím a Prahou teď jezdí jeden rychlík sestavený pouze z vozů řady Bc...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko