Milano - V neděli 14.12.2008 byla v Itálii otevřena nová vysokorychlostní trať Milano – Bologna. Trať s provozní rychlostí 300 km/h je dlouhá 182 km a její postavení přislo na 6,9 miliard Euro; elektrifikována je napájecí soustavou 25 kV 50 Hz a vybavena zabezpečena systémem ETCS L2. Relace mezi oběma městy se otevřením nové trati zkrátila téměř o hodinu. Základní jízdné ve druhé tříde přijde na 33,30 Euro (oproti 20 Eurům ve vlacích na staré trase, která je souběžně dále provozována).
Trať je součástí atraktivního 600 km dlouhého koridoru Řím – Miláno a s pomocí ní klesla jízdní doba přímých vlaků na této trase na úroveň 3,5 hodin (4 hodiny se zastávkami v Bologni a Florencii). Ředitel Ferrovie dello Stato Mauro Moretti doufá, že s pomocí nové VRT vlak převezme až 60% ze 3,7 milionu pasažerů, kteří na této relaci využívají služeb leteckých společností. Základní jízdné v druhé třídě na trase Řím – Milano vyjde na 67,50 Euro, zatímco letenka na stejné trase stojí minimálně 90 Eur a v případě automobilu vychází cena pohonných hmot a dálničních poplatků na této trase na 85 Eur.
Na trase Řím – Milano tak zbývá dokončit jen stavebně náročný úsek Bologna – Florencie; přitom úsek Řím – Florencie byl otvírán již během 70. a 80. let minulého století. Úsek Bologna – Florencie vedoucí přes Apeniny je 79 km dlouhý a 93% procent trasy je vedeno v tunelech (mezi dva nejdeší patří 18,7 km dlouhý tunel Vaglia a 15,3 km dlouhý tunel Fiorenzuola). Tento úsek má být uveden do provozu v roce 2009 a tím se má jízdí doba na trase Řím – Milano zkrátit na 3 hodiny. Na této trase hodlá krom státní Trenitalia své služby od roku 2011 nabídnout i soukromá společnost NTV se soupravami AGV.
Zdroje: Rete Ferroviaria Italiana, Associated Press, Financial Times
1 2 | Zpráv na stránku: |
M : k tomu něco za jízdenku na Aeroporto v Milaně (lítají z Malpensy ???) a pak taky v Římě ....
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.