..: Vysokorychlostní trať Milano - Bologna v provozu :..

řada ETR 600, která je také na nové trati provozovánaMilano - V neděli 14.12.2008 byla v Itálii otevřena nová vysokorychlostní trať Milano – Bologna. Trať s provozní rychlostí 300 km/h je dlouhá 182 km a její postavení přislo na 6,9 miliard Euro; elektrifikována je napájecí soustavou 25 kV 50 Hz a vybavena zabezpečena systémem ETCS L2. Relace mezi oběma městy se otevřením nové trati zkrátila téměř o hodinu. Základní jízdné ve druhé tříde přijde na 33,30 Euro (oproti 20 Eurům ve vlacích na staré trase, která je souběžně dále provozována).

Trať je součástí atraktivního 600 km dlouhého koridoru Řím – Miláno a s pomocí ní klesla jízdní doba přímých vlaků na této trase na úroveň 3,5 hodin (4 hodiny se zastávkami v Bologni a Florencii). Ředitel Ferrovie dello Stato Mauro Moretti doufá, že s pomocí nové VRT vlak převezme až 60% ze 3,7 milionu pasažerů, kteří na této relaci využívají služeb leteckých společností. Základní jízdné v druhé třídě na trase Řím – Milano vyjde na 67,50 Euro, zatímco letenka na stejné trase stojí minimálně 90 Eur a v případě automobilu vychází cena pohonných hmot a dálničních poplatků na této trase na 85 Eur.

Na trase Řím – Milano tak zbývá dokončit jen stavebně náročný úsek Bologna – Florencie; přitom úsek Řím – Florencie byl otvírán již během 70. a 80. let minulého století. Úsek Bologna – Florencie vedoucí přes Apeniny je 79 km dlouhý a 93% procent trasy je vedeno v tunelech (mezi dva nejdeší patří 18,7 km dlouhý tunel Vaglia a 15,3 km dlouhý tunel Fiorenzuola). Tento úsek má být uveden do provozu v roce 2009 a tím se má jízdí doba na trase Řím – Milano zkrátit na 3 hodiny. Na této trase hodlá krom státní Trenitalia své služby od roku 2011 nabídnout i soukromá společnost NTV se soupravami AGV.

Zdroje: Rete Ferroviaria Italiana, Associated Press, Financial Times


jk | 23.12.2008 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
23.12.2008 (15:46)  
I jiná pozitivní zpráva pro cestující, kterou jsem dostal dnes mailem z Italska – již jsou k zakoupení jízdní řády (kursbuchy) ....

M : k tomu něco za jízdenku na Aeroporto v Milaně (lítají z Malpensy ???) a pak taky v Římě ....
registrovaný užívateľ M 
23.12.2008 (14:13)  
Ryan lita z "Milana" do Rima za 10 voci one-way. Cena plati pro prvni lednovy tyden. Easyjet kolem 30. Sluvko minimalne bych proto v clanku asi vynechal
registrovaný užívateľ mira 
23.12.2008 (13:59)  
ráca: No tak, když tohle je ale cena za 1 osobu, takže když už pojedou společně dvě tak je to zase "levnější" autem. Ale samozřejmě když jedeš normálním ES, nebo IC tak je to o dost levnější než v AVE. Jinak je docela nesmysl v článku uváděná vzdálenost 500 km, když to ve skutečnosti je 605 nebo 612 podle trasy. Taky čas je u těch ES, které nikde nezastavují jenom 3.5h a u zastávkových 3:59h.
23.12.2008 (13:56)  
V létě jsem trochu pocestoval po Itálii - za cestu IC z Neapole do Florencie jsem dal necelých 29 Euro, ES Řím - Neapol, nebo Řím - Florencie lze pořídit taky za cca 30 Euro. Nadávat na drahé vlaky dovede každý, ale využít dostupné slevy dokáží jen skuteční zájemci o cestování po železnici.
registrovaný užívateľ ráca  mail  
23.12.2008 (13:34)  
Zaujala mne kalkulace ceny dopravy vlakem v porovnání s autem a letadly. My když jsme před dvěma roky jeli do itálie, tak nám v kalkulacích cesta vlakem vyšla suverénně jako nejdražší a cesta autem jako nejlevnější .. autobus byl někde mezi. To se situace tolik změnila? Jestli je to pravda, byl bych potěšen, že se vlak konečně stává rozunou alternativou na cesty za sluncem, ale jsem trochu skeptický.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko