..: Vysokorychlostní trať Milano - Bologna v provozu :..

řada ETR 600, která je také na nové trati provozovánaMilano - V neděli 14.12.2008 byla v Itálii otevřena nová vysokorychlostní trať Milano – Bologna. Trať s provozní rychlostí 300 km/h je dlouhá 182 km a její postavení přislo na 6,9 miliard Euro; elektrifikována je napájecí soustavou 25 kV 50 Hz a vybavena zabezpečena systémem ETCS L2. Relace mezi oběma městy se otevřením nové trati zkrátila téměř o hodinu. Základní jízdné ve druhé tříde přijde na 33,30 Euro (oproti 20 Eurům ve vlacích na staré trase, která je souběžně dále provozována).

Trať je součástí atraktivního 600 km dlouhého koridoru Řím – Miláno a s pomocí ní klesla jízdní doba přímých vlaků na této trase na úroveň 3,5 hodin (4 hodiny se zastávkami v Bologni a Florencii). Ředitel Ferrovie dello Stato Mauro Moretti doufá, že s pomocí nové VRT vlak převezme až 60% ze 3,7 milionu pasažerů, kteří na této relaci využívají služeb leteckých společností. Základní jízdné v druhé třídě na trase Řím – Milano vyjde na 67,50 Euro, zatímco letenka na stejné trase stojí minimálně 90 Eur a v případě automobilu vychází cena pohonných hmot a dálničních poplatků na této trase na 85 Eur.

Na trase Řím – Milano tak zbývá dokončit jen stavebně náročný úsek Bologna – Florencie; přitom úsek Řím – Florencie byl otvírán již během 70. a 80. let minulého století. Úsek Bologna – Florencie vedoucí přes Apeniny je 79 km dlouhý a 93% procent trasy je vedeno v tunelech (mezi dva nejdeší patří 18,7 km dlouhý tunel Vaglia a 15,3 km dlouhý tunel Fiorenzuola). Tento úsek má být uveden do provozu v roce 2009 a tím se má jízdí doba na trase Řím – Milano zkrátit na 3 hodiny. Na této trase hodlá krom státní Trenitalia své služby od roku 2011 nabídnout i soukromá společnost NTV se soupravami AGV.

Zdroje: Rete Ferroviaria Italiana, Associated Press, Financial Times


jk | 23.12.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
25.12.2008 (19:49)  
Deadeye - v tomto smeru musim CD pochvalit - nedavno jsem takhle neco hledal a automaticky mi to nabidlo zvlastni cenu (ani to nenapsalo, ze jde o zvlastni tarif, coz zurciteho uhlu pohledu muze byt i chyba).
Proste co se tyce nakupu na netu, tak DB "rules", ale u CD nespi a tu a tam prekvapi:-)
25.12.2008 (18:32)  
to IDeeSák: No a to je ten problem zeleznice z pohledu obycejneho cloveka. Ten proste nema cas hledat kde jaka sleva je pouzitelna a jaka jejich kombinace se nejvice vyplati. A zvlast u CD se velice casto stane, ze Vam na kase ani neporadi. Kdyby toto zeleznice (nejen CD) zlepsily, jejich nabidky byly prehlednejsi a personal ochotnejsi k rade, pripadne stacil by web, ktery by automaticky nabidl nejnizsi cenu a urcitl o jakou jde slevu, tak by zeleznice ziskaly dalsich x cestujicich. V pripade leteckych spolecnosi to tak funguje, zeleznice jsou v Evrope obecne pozadu za ostatnimi dopravci. A je to skoda.
registrovaný uživatel M 
24.12.2008 (11:15)  
Nejsme ve sporu, souhlasim s tim, co pises. Slo mi jen tu formulaci v clanku, ktera neni pravdiva.
24.12.2008 (10:59)  
Myslím, že kolegovi M se nelíbilo ono slůvko "minimálně" v článku. Minimální cena cesty autem po okreskách bude taky přibližně poloviční než ta uvedená v článku. A nakonec minimální cena pro ten vlak bude taky nižší, využijete-li nějakou akční nabídku italských drah.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.12.2008 (10:19)  
M: To už jsme tu řešili několikrát, svým způsobem máte pravdu. Miláno má obdobný problém jako Praha, že v něm v centru skoro nikdo nebydlí. Ale vezmi si, že někdo z jižní či severní čtvrti musí jet stejně nejdříve na Cadornu (tedy do centra), aby se nějak rozumně dostal na letiště Malpensa. Někomu může zase třeba vyhovovat Linate, ale to už je individuální. Ale řekněme, že v 80% případů se dostáváme alespoň na stejný čas přemístění letadlo versus vlak z libovolného místa v Miláně na libovolné místo v Římě. Vlak v tomto případě ovšem vede, protože je pohodlnější.

A energeticky (tedy i ekologicky) je to jednoznačně pro kolejovou dopravu. Výpočty spotřebovaných energií jsem tu rozváděl asi před rokem... A kdo to neví, Itálie bere 50% spotřeby el.energie z Francie (tedy původ 50% energie je z 90% jaderný).

A cena? Můj osobní názor (tedy již subjektivní) je takový, že pokud při podobných cestovních časech je vlak max. o 20 EUR dražší oproti letadlu, ještě ho akceptuji.
registrovaný uživatel M 
23.12.2008 (23:25)  
Zikmunde, letel jste s tim nekdy? I kdyby to melo byt limuzinou, tak se to na tech 90 euro nedostane. Ostatne ceny napsal Foxx. Takze tradicne - kvakl jste si, ale opet absolutne nevite, o cem je rec. V clanku je napsano MINIMALNE 90 euro. Realita je takova, ze letenka stoji 10-30 euro a cesta na letiste to v zadnym pripade na 90 nevytahne...
PS: Pokud bych mel zapocitat cenu na letiste, tak nemel bych NAHODOU pro vypocet ceny vlaku zapocist i cenu na nadrazi? Nebo z jakyho duvodu je referencnim bodem zrovna nadrazi?

ekoter - v clanku je ale napsane "minimalne", neni tam napsane, ze 90 euro stoji obvykla letenka s Alitalia. Jinak Praha-Ostrava a Milan-Roma asi neni dobra dvojice na srovnavani, protoze konkurence i pocty cestujicich jsou uplne jinde.

Rail-2005 - Obecne ale plati, ze nema cenu vybirat jako "referencni body" vlakova nadrazi. Vyber nejaka nahodna mista v obou mestech a pocitej to od nich. Za ferove srovnavani povazuji treba to, kdyz Ceska televize jela z ostravskeho studia do prazskeho. Jsou to "realne" cile, ktere nikomu ucelove nepomahaji.
Nicmene ja o dobe cestovani nepsal nic, jen se mi nelibi ten nepravdivy udaj o cene
23.12.2008 (22:30)  
Milano Centrale – Bergamo ± 1 hodina + cesta na Aeroporto.

No vidíte a já jsem si "ještě letos" dal Roma Termini – Brennero zastávkovým osobním vlakem ... hlavně mezi Roma Termini - Firenze S.M. po "staré trati". Částečně vozem I. třídy "deklasifikovaném" na dvojku. Paráda...

Vzato do důsledku, italské železniční jízdné není zase tak drahé. Privátky jsou vesměs v působnosti nějakého tarifního svazu, takže je tam jízdní jako v MHD. Zpravidla se tam jezdí na nějaká tarifní pásma a ceny jízdného se dají dohledat na www. Jízdenky si pak koupíte v "trafice" nebo nádražním baru.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
23.12.2008 (21:44)  
Jedno je jisté, od nyní je to mezi Milano a Roma tím non-stop ES co jede 3h30 jednoznačně rychlejší než letadlem.

Milano-Cadorna > Malpensa 0h40 (vlak)
pěší přesun k odbavení + odbavení 1h00
let (od špalku ke špalku) 1h20
Roma-Fiumicino: výstup z letadla, vymotání se z letiště a nástup na vlak (jede jednou za 30 minut, tedy střední čekací doba je 15 minut) 0h25
Fiumicino Aeroporto > Roma-Termini 0h30

TOTAL pro leteckou přepravu 3h55
Ale co je důležité POŘÁD NĚJAKÝ OPRUZ, přesedání, bezpečnostní kontroly.
23.12.2008 (19:49)  
Ad M: Asi byly uváděny "normální" ceny. Když se dnes rozhodnu, že poletím ve čtvrtek do Ostravy a v pátek zpět, tak mě letenka stojí cca 7000 Kč - takže asi taková úroveň cen letenek byla uváděna.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
23.12.2008 (16:29)  
Miroslav Zikmund : Easy z Malpensy Ryana bych tipnul spíš na Bergamo nebo při troše štěstí Linate, takže +6 nebo +12
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko