..: Pégase otestován na 360 km/h :..

AGV Sokoleč, foto: Petr LuxLGV Est - Po sérii testů na velimském zkušebním okruhu, se tým zkušebních techniků Alstomu a Eurailtestu přesunul do Francie, na LGV Est. Okruh VÚŽ totiž umožňuje maximum pouze 200 km/h a protože AGV dokáže mnohem více, je do 14. prosince k vidění v těch úsecích francouzské vysokorychlostní tratě, umožňujících jízdu rychlostí 360 km/h. Zkoumá se řada faktorů, jako například chování celé soupravy i jednotlivých podvozků, vlastnosti sběrače (přítlak na trolej či vlastnosti při výbojích), elektromagnetická kompatibilita se zabezpečovacím zařízením, akcelerace a brzdění v různých trakčních podmínkách (např. simulace mokré trati), a v neposlední řadě také hlučnost - AGV by mělo mít při 360 km/h srovnatelnou úroveň hluku, jako současná vozidla při jejich standardní rychlosti, tedy 300 km/h.

Po dokončení těchto testů, v podmínkách nejbližších budoucímu nasazení souprav, se celý tým přesune zpět do Velimi. V průběhu příštího roku by se pak měl Pégase (pojmenování AGV) účastnit schvalovacího procesu v Itálii, v režii budoucího provozovatele 25 souprav, společnosti NTV.

Zdroj: Railway Gazette, foto: Petr Lux


Martin Grill Poslat mail autorovi | 12.12.2008 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.12.2008 (22:36)  
Milan jbc: To je hrozne hezky, ze mas zeleznicni prumyslovku a dostal jsi ve statni sprave odmenu, ale tvoje nekonecne prispevky nemaji hlavu ani patu.
Chapu, ze Tobe to tak neprijde, protoze se povazujes za originalniho a zdatneho myslitele, ale mohlo by Ti treba prijit podezrele, ze jsou 5x delsi nez prispevky ostatnich... Zkus je pro zacatek zkratit (tim myslim HODNE zkratit...).
16.12.2008 (13:33)  
Pikehead
Ne nadarmo se říká. Podle sebe soudím tebe.
Mimochodem o železnici toho vím více, než si myslíte. Mám železniční průmyslovku. Například v železničním zkušebním okruhu u Velimi jsme měli tenkrát velice podrobnou někalihodinovou exkurzi. Také znám velice dobře místní tratě. Pokaždé kde jsem pracoval, jsem byl ohodnocen velice kladně ohledně osobních výsledků. Naposledy v oblasti kvality. Také jsem pracoval ve státní správě. Kde jsem byl také ohodnocem peněžitou premíí za své výsledky. Také jsem velice kladně hodnocen v osobních názorech na určitou problematiku.
Hodnocení od člověka, který mě ani nezná a má ,,mentální´´ přezdívku, mě nechává naprosto klidným.
Nehledě na to, že zde v okolí znám pár strojvedoucích i pár lidí z dopravy. A to nejen železniční.
Říkal jsem si, že bych mohl zpracovat článek o některé železniční trati v okolí. Nedávno zrovna modernizovali 089. Vyfotit pár fotografií a přidat ho na www.zelpage.cz. Fotím prý velice dobře. To je názor mého příbuzného, který se fotografováním i živí. A též získal ocenění. Ale když občas čtu názor namyšlených buranů, kteří si myslí, že jsou středem vesmíru, říkám si, že bych se na to nevykašlal.

Narozdíl od nás už ve světě pochopili, že rychlé spojení mězi většími městy je potřeba.
Takže než abych plazil vlakem například z Liberce nebo z Jablonce nad Nisou do Prahy, raději pojedu autobusem. Za hoďku a něco jsem na místě. Levněji. Rychleji. Občas si musím koupit místenku, jinak bych měl smůlu. Uvidím ještě sympatickou stewardku, mohu si objednat něco k pití k jídlu. Večer si posvítím lampičkou na knihu a nemusím koukat na režíjkáře. A také si sebou nosím mp3 přehrávač, abych nemusel poslouchat ,,mentály´´.
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
16.12.2008 (8:52)  
Pikehead: Souhlas, takhle dlohé monology jsem už dlouho nečetl... :oD
15.12.2008 (21:43)  
No neni nad to, kdyz se diskuse u clanku zvrhne v exhibici nejakeho mentalne zapasiciho prispevatele Milan jbc... :(
Registered user cocik 
14.12.2008 (13:58)  
btw, trochu offtopic - par praktickych prispevku do debaty o aerodynamice letu, turbulentnim proudeni a materialech atd. muzete najit treba na www.youtube.com/cocik (omlouvam se, ja nikdy nebyl na teorii - radsi si vsechno zkousim v praxi)
Registered user cocik 
14.12.2008 (13:55)  
milan jbc> dekuju za upresneni ohledne te japonske jednotky, takze upresnuji i z me strany - reagoval jsem na vasi vetu "Za nejvíce aerodynamické železniční jednotku pokládám magnetický vlak Maglev jezdící v Šanghaji v Japonsku."
(neodpustim si dve vecne poznamky - za slovni spojeni "Sanghaj v Japonsku" by vas nejakych 20 milionu obyvatel naseho krasneho mesta inzultovalo ... a sanghajsky SMT se vsude oznacuje jako maglev, proto doslo k zamene)

Jinak o akceleraci maglevu by se toho dalo vypravet pomerne dost. Nejdulezitejsi je asi fakt, ze jak na zkusebnim, tak komercnim okruhu, je akcelerace jednotek kvuli komfortu cestujicich vyrazne omezena oproti te maximalni mozne (proto se da v Sanghaji v pohode chodit po souprave i behem zrychlovani a brzdeni).

Opravdu bych vam doporucil misto prochazeni internetovych zdroju osobni navstevu u nas v Sanghaji. Muzete se maglevem projet a zajit si do muzea, kde zjistite spoustu zajimavosti primo z prvni ruky.
14.12.2008 (13:40)  
Dobrý den pánové.
Našel jsem zajímavý odkaz.Je opsaný nikoliv zkopírovaný.
http://www.maglevboard.net/

Zde na odkaze je video japonské magnetické jednotky Maglev-MLX01
Na tuším zkušební dráze dosáhne s cestujícími rychlosti 502 km/h. Posuďte sami za jak dlouho. Na informačním LCD je zobrazována aktuální rychlost a také zbývající kilometry. Zrychlení je obdivuhodné. Kromě pohledů z interieru si povšiměte i LCD displeje v levé části u dveří. Je to pohled snímaný před jednotkou. V druhé části videa je natočená jednotka i u trati. Je to docela zajímavé video.
14.12.2008 (12:58)  
Chikatetsujin
Označuji váš příspěvek za kvalitní. Tak to jsem vůbec netušil, že Shinkanseny bojují zejména s tunely relativně malých průřezů. Podstatná informace.
14.12.2008 (12:32)  
Dobrý den
Pan cocik
Nejsem sice také expert na aerodinamiku, ale domnívám se, že se nyní částečně mýlíte.
Zde jsem opsal nikoliv zkopíroval dva odkazy.

První odkaz je pro magnetické jednotku německý Transrapid jezdící v Šanghaji neboli v Číně. Tuto jednotku jsem nemyslel. To je dle Vašeho popisu ta ,,zaoblená krabice´´.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Shanghai_Transrapid_002.jpg

Druhý odkaz je pro magnetickou jednotku japonský JR-Maglev (MLX01) v Japonsku¨, která má prodloužené obě čela jednotky.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JR-Maglev-MLX01-2.jpg

Pokud se podíváte na oba obrázky zjistíte, že se nemýlím.
Ono nejde jen o přední prodložená čela. I když důležitá jsou, jelikož rozrazí přední odpor vzduchu a dále ho svým tvarem usměrňují. Pokud se podíváme do druhů přepravy například letecké zjistíme, že i Airbus má aerodinamické parametry, které a nejen ty snižují odpor vzduchu i úsporu paliva atd. Nebo další příklady. Bojové stíhací letouny, střely, rakety, rychlé motorové čluny, rychlé sporťáky a našli by se i další. On i takový sjezdař, který chce dosáhnout největší - rekordní rychlosti, musí mít speciálně vytvarovanou helmu a oblek ze speciálního materiálu a na míru. Také asi nemůže si vzít lyže po dědečkovi. Důležité je i zaoblení hran, druh použitého materiálu .Pokud se totiž podíváte pod mikroskopem na strukturu použitého materiálu zjistíte, že jinak na první pohled hladký materiál je ve skutečnosti hodně porovitý a nerovnoměrný.
Dále je i důležité zakrýtí či tvarem použitého materiálu odvedení turbulentních proudů vzduchu. Ty se mimo jiné tvoří na jednotce i u pantografu, podvozku či mezi vloženými vozy.
14.12.2008 (11:36)  
Cocik: Zdání může klamat. Maglevy jsou navrhované pro rychlosti do 500 km/h, ale hlavně pro zcela JINOU DRÁHU, kde se vozy pohybují po široké základně a typicky zatím mají tvar zaobleného klínu.

Shinkanseny bojují zejména s dlooouhými tunely relativně malých průřezů (některé tratě jsou z větší části v tunelu) a proto se pro nejmladší řady 700 a N700 vyvinul známý dlouhý aerodynamicky propracovaný kachní nos. Alstom měl zřejmě jiné aerodynamické cíle, tak nasadil jiný tvar čela.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko