..: S novým luxusním produktem Bohemian Train na Eltona Johna :..

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce

Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.

Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.

Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.

Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz


Samir Lepara | 10.12.2008 (19:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 20      Zpráv na stránku:   
11.12.2008 (19:48)  
Jen ta 371.201 jim nevyšla....že by se jí nechtělo zpátky do rajchu???

Vedla to 371.003.....holt ne vždycky se zadaří...

http://www.iprima.cz/index.php/plain_site/content/view/full/70615/(name)/date
registrovaný uživatel hradec 
11.12.2008 (18:49)  
M: pokud si zadáte ve staženém JŘ určitou trasu, ukáže se určitý počet vlaků a u každého spoje je dole v oddělení"poznámky" určitý komentář.
11.12.2008 (17:07)  
Kategorie EC vlaků se zprávou přímo souvisí, neboť se vozy na tento vlak berou právě z dotované kategorie EC a právě kategorii EC by mohl vlak u bohaté klientely propagovat, kdyby ČD dodržovaly její standard.
To, kdo od tématu odbíhá víc, než by bylo zdrávo, ať posoudí ostatní, ale nemůžeš k tomu nutit ostatní diskutující (právo hovořit ti neodnímám, to sis vyfabuloval).
Ten můj návrh jaksi vynuceně rozvíjel tu tvou ideu, takže laskaví čtenáři prominou jeho případnou nepromyšlenost.

0) Kategorie vyšší jsou narozdíl od "českého" rychlíku definovány poměrně přesně. Tíém nepopírám, že leckde by se R neměly přeštítkovat na Sp (například Jaroměř--Trutnov).

1) Pokud bude v oddíle 1. třídy starého vozu AB pět lidí a v oddíle dva, sedne si člověk spíš do 2. třídy. Ty rozdíly jsou v současnosti minimální, rozhodně menší, než mezi vozem B a Bmpz. Tedy žádná kategorizace není ideální, můžeme se snažit hledat jen takovou, která lépe odpovídá poměru cena/výkon.

2) Snížení jízdného o 20 % by kompenzovalo jeho nárůst v případě vyšších kategorií, mělo by být vypočítáno tak, aby celkové tržby zůstaly nezměněny.

3) Ale ano, jak jsem předeslal, poněkud nuceně rozvííjím tvou ideu. Šel bych na to ale z druhé strany, aby to nevypadalo, že se zavádí nějaká III. třída. V nejnižší kategorii (810, B...) by první třída nebyla. Celkem by tedy byly 3 kvalitativní kategorie, z toho vyšší dvě by se ještě dělily na první a druhou třídu. Celkem 5 kategorií. Dnes máme 4 (neodpovídající) kategorie, před rokem jsme jich měli 6. Takže nic extrémně složitého, zvlášť, když ty kategoie budou lépe odpovídat kvalitě.

4) Pozor, B-rychlíky Praha--Pardubice--Brno by zůstaly v nejnižší kategorii, tedy levnější než dnes. Některé vlaky, které dnes na této relaci nesou značku EC, by podle nové kategorizace spadly do kategorie REx. Takže by nabídka vypadala následovně:
a) rychlíky (vozy B) s jízdní dobou 200 minut za 180 Kč
b) vlaky REx a Ex (vozy Bee) s jízdní dobou 160 minut za 240 Kč
c) vlaky IC/EC (vozy Bpmz) s jízdní dobou 145 minut za 320 Kč
11.12.2008 (17:01)  
obecne proti takovymto akcim nic nemam, pokud je ovsem k dispozici alespon nejaka pokud mozno lepsi zaloha takze se negativnim reakcim vubec nedivim, stejne pro cd kategorie vlaku zhola nic neznamenaji (pomineme-li SC), staci se podivat na prvni stranky noveho jr, kde jsou vysvetleny kategorie EC/IC a pak se setkate s tim, ze polovina takto oznacenych vlaku tu definici nesplnuje... (napr. Moravia, Devin, Perner ad.) osobne bych to oznacil za klamani spotrebitele, ale tak to asi nechodi, protoze tento jev neni vubec nic noveho...
11.12.2008 (16:51)  
Když přeženu a budu počítat, že občerstvení na osobu vyšlo na 3.000 Kč, pořád zbývá 17.000 na ostatní přímé náklady. Pokud to nestačí, je třeba dráhy okamžitě zrušit a dotace jim rozdělit mezi dálnice a letadla. Ale ono to asi tak nebude tak horké. Tržba 1.800.000, dopravní cesta dejme tomu 500.000 (jak ji asi zaplatí EC s v lepším případě stovkou cestujících?), občerstvení 300.000, odpisy kolem 100.000, extra personál? 50.000. Pořád zbývá dost, abyste si tam dosadili nějaké nesmysly...
registrovaný uživatel Mates 
11.12.2008 (16:38)  
jenze v te tve logice o zamestnancich, stejne je mam zaplaceny, tak budou delat na tomhle... ty lidi pak nemuzou zaroven makat na vlacich v ramci ZDO ktery to potrebujou jako prase drbani... takze bud odflaknou svoji beznou praci nebo se nazene nejaka mimoradna smena, nemyslim si totiz ze bezni provozni zamestnanci by meli mit tolik casu si z nedostaku prace strihnout jeste jednoho eltona

kazda cloveko hodina odpracovana na tyhle saskarne se do nakladu zapocist musi, stejne jako na jakymkoliv jinem projektu v jakekoliv jine firme

mimo jine to cisteni neni o tom ze marka to holt vydrhne trosku vic nez normalne, cisteni dela soukroma firma ktera bude mit nasmlouvany urcite objem praci a tohle bude dalsi skvara navic nad ramec smlouvy, takze zadne stejne si marku platim
11.12.2008 (16:31)  
Mates: kolik je "několik desítek" lidí, kteří nakonec jeli?
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (16:26)  
Ales Franc - opet plati - ze na to nemas ty, neni obecny zaver... Jestli nejaka firma posila manazery nebo nekoho na party do Berlina za 20, zatimco delnika od pasu propousti - tak to ale NENI problem Ceskych drah - tohle si musi vyrikat v te konkretni firme. Proste podle tehle zvracene logiky by BMW melo prestavat vyrabet auta a prejit na jizdni kola, protoze je nemoralni (nebo co) chtit od lidi prachy za drahy auta. Vzdyt je prece krize...

Jinak ktera firma by si to mohla dovolit? No treba ta, ktera se zabyva krizovym managementem (kdyz mas pocit, ze zuri krize), ti tedka budou mit asi zne... Pripadne by mohl jet nekdo od Foxxe - ti maji vecirek krizi navzdory...
Nebo by mohl jet nekdo z florbalovyho svazu - krize nekrize, florbal je na vrcholu...
11.12.2008 (16:23)  
Wazsin: zdá se, že mne pořád nechápeš. Mě je úplně jedno kolik kdo vydělává a věř mi, že nikomu peníze fakt nezávidím. To že má někdo peníze a schopnosti nutně neznamená, že jej ČD zařadí mezi potenciální VIP klientelu, že... Takže nerad bych se mýlil, ale osobnosti z vědy, silně rostoucích firem (třeba Jančura :-) ) bych tam fakt nehledal.

Ale to jsme se dostali k tématu, které mě fakt původně vůbec nebralo. Napsal jsem sice snobové, ale napsal jsem i běžný póvl... Asi nenávidím celou tuhle republiku... ;-) (vlastně celou Zeměkouli)
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (16:22)  
PES - proc do toho furt tahas plat zamestnancu? Ti snad maji neajkej mesicni, ne? Propagacni materialy se snad taky rozdavaji bez ohledu na ten vlak...
Jako ty tvoje naklady vymysleny jsou nekdy divny... Je to ve stylu "ne, tu delegaci zvat nebudeme, museli bysme zapocist naklady na vybudovani prezentacni mistnosti" - Jenze ta prezentacni mistnost uz stoji...
  1 2 3 4 5 6 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko